I did it, I did it, I did it!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ago, Feb 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Yes! Ik heb het volgehouden. Al een half jaar kolf ik fulltime. Het is super pittig met elke maand een enorme productiedip waardoor ik steeds een aantal dagen om de twee uur moet kolven, maar ons meisje groeit er zo ontzettend goed op!
    Toen ik fulltime moest gaan kolven omdat het drinken aan de borst niet wilde lukken, hoopte ik dat ik het 3 maanden vol zou houden. Inmiddels is dat dus een half jaar geworden. Ik ben echt trots!
    Ik weet nog niet hoe lang ik er mee door blijf gaan. Een jaar volmaken zou mooi zijn, maar ik ben ook al blij met wat ik nu bereikt heb! We zullen wel zien!

Zo! Dat moest ik ff kwijt! :D

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Respect hoor! Echt heel knap, je mag met recht supertrots op jezelf zijn!

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gefeliciteerd, je bent geweldig!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo dat vind ik nou echt bewonderingswaardig! Goed hoor!

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    GO, GO, GO, AGO!

ECHT SUPER KNAP!!! :D!!!

Enne succes voor je kleine meid!
    Nog eventjes en ze hoeft minder te drinken ;).

GRTZ.

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Super hoor!!!

7. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind het knap! Heb een week ft gekolfd en toen was ik het al meeeeer dan zat. Respect.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Respect Ago!! Echt onwijs knap! Een half jaar bv geven is een mijlpaal, maar een halfjaar full time kolven HELEMAAL!!!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Helemaal super! Zo knap van je! Ik zelf hoop snel van het ft kolven af te komen (mijn zoontje heeft vanmiddag weer heerlijk aan de borst gedronken...).

10. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Thanks voor jullie lieve reacties! :-D

@soef: daar kijk ik stiekem wel een beetje naar uit. Gewoon 3 keer per dag kolven dat zou heeeeerlijk zijn ipv 6 keer...

@Mopje: hoop voor je dat je ook fulltime LIVE kunt gaan voeden!

11. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Knap hoor! Ik vind kolven voor de voedingen op het kdv al zwaar :)

12. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dikke respect voor jou. live bv geven kan al zwaar zijn en fulltime kolven lijkt me persoonlijk nog veel zwaarder

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gefeliciteerd!

14. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    oh dat is lang! Heb je nog tips..ik wil het ook lang volhouden...zoontje drinkt niet bij mij..kolf nu ook al vanaf dat hij 1,5 week oud is fulltime....Heb net niet genoeg melk...kolf me een ongeluk en het is redelijk, maar net niet voldoende...hoe kan ik het omhoog krijgen??

Clusteren doe ik al, urtje omde 10 min, vaak ook tussen voedingen door, snachts kolf ik ook....wat kan ik nog meer doen? Drink veel, eet gezond niets wat productie kan beinvloeden...maar het lukt niet om het omhoog te krijgen.

had wel een enorme dip en ben 3 dagen heel veel aan het kolven geweest...toen was het omhoog gegaan!! maar wel intensief......

En mijn tepels doen pijn..........nog tips hihihi

15. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ ago, supergoed een half jaar is echt een mijlpaal en iets om heel erg trots op te zijn!

@ antares, zelf kolf ik nu al ruim 8 maanden fulltime omdat ons dochtertje een schisis (lip- kaak en gehemeltespleet) heeft en niet kan drinken aan de borst. In het begin kolfde ik echt iedere voeding netjes mee om de 3 uur en vooral ook echt s'nachts. Balen dat je productie net niet genoeg is. Ik gebruikte venkelthee, 2 kopjes per dag zelf voor de krampjes bij Nikki en het schijnt dat dat ook goed is voor je productie.
    Verder doe je eigenlijk al genoeg, genoeg drinken, gezond eten en probeer te ontspannen bij het kolven. Je hebt wel een middeltje om je productie op te hogen maar dat is een middel wat je normaal gebruikt tegen misselijkheid en je krijgt het vaak niet als je erom vraagt bij de huisarts. Volgens mij heet het dompirodon ofzo. Bij mij kwam de lactatiekundige er toen zelf mee toen ik ook zat met lagere productie in het begin en de stress bij de operatie van Nikki. Ze zei dat ik dan mijn man moest sturen naar de apotheek om het te halen want ze geven het een vrouw die borstvoeding geeft juist niet.
    Moet je even googlen hoe dit zit of overleggen met een lactatiekundige. Succes! Ik hoop dat je het goed volhoudt.
    Ik ben blij dat ik het al zo lang kan geven en het is heerlijk om te zien dat Nikki alweer zo groot is geworden op mama's melk!

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Wauw, wat goed zeg!
    Respect! Kolven is echt pittig!!!

17. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @Antares:
    Tips... even denken. Ik had in het begin juist overproductie, maar wanneer ik nu een productiedip heb (elke maand..) dan kolf ik een dag of 2-3 om de twee uur en dan is m'n productie weer op peil. Verder heb ik ook wel eens van domperidon gehoord, heb er zelf geen ervaringen mee, ben ook niet snel van het medicijnen slikken.
    Wel vervelend dat je productie net niet voldoende is...
    Ik zou in jou situatie ook even contact opnemen met een lactatiekundige. Die kan je wellicht nog verder helpen. Misschien kan ze zelfs met je kijken of je je kindje weer aan de borst kunt krijgen want dat is natuurlijk het allerfijnste!
    Wat hier ook helpt voor een betere productie is rust! Ik weet het, dat is super moeilijk als je net een kindje hebt, maar het hielp hier wel. Dus af en toe even een middagdutje inplannen. Of 's ochtends na de eerst voeding weer lekker terug in bed kruipen.

Ik heb ook wel eens pijnlijke tepels gehad na een paar dagen heel veel kolven. Bij die 'regeldagen' gebruikte ik altijd een heel klein beetje bepanthemzalf, werkte hier super!

Heel veel succes!

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Super, gefeliciteerd, het is loodzwaar lijkt mij, dus extra goed dat je je kindje dit meegeeft.

Hoe lang ga je nog door?? Succes!

19. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @babel: dat weet ik nog niet... ;) Wil graag het jaar volmaken, maar ben er over aan het denken om wel iets af te bouwen zodat ik iets 'vrijer' ben in dingen met haar ondernemen en zelf wat meer aan rusten toe kom. Ben alleen bang dat de boel dan 'opdroogt' dus ik ben me nog even aan het inlezen. Maar stiekem hoop ik dat ze snel naar 4 voedingen kan zodat ik al minder hoef te produceren. Nu kolf ik 6 keer per dag (om de 3 uur) en als ik minder kolf daalt de productie ook meteen, maar als ze nou met 800ml uit zou komen op een dag dan kan ik misschien met 4 keer kolven wel uitkomen. Daar zou ik al heel gelukkig mee zijn!

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik vind het wel logisch dat je probeert de inspanning voor jezelf wat te beperken, maar je zit ieg vol goede voornemens, top hoor, en succes ermee!

Share This Page