baby meenemen of niet??

Discussion in 'Borstvoeding' started by dds, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ok....dit is het geval...

Zaterdag ga ik met mijn moeder en zus naar Groningen. We willen alledrie een avondjurk kopen voor een bruiloft. Ik kan Jasmijn meenemen in de maxi cosi en haar live voeden, maar hier kleven ook nadelen aan:
    1. Ze moet 4 a 5 uur in de maxi cosi zitten (natuurlijk halen we haar af en toe eruit)
    2. Ze heeft een platte achterhoofd, dus is zo lang in de maxi cosi zitten niet bevorderlijk.

Ik kan Jasmijn thuis laten bij Papa, maar ook hier kleven nadelen aan
    1. Ze drinkt wel uit een fles, maar dit gaat moeizaam
    2. Waar moet ik dan kolven? of dan maar niet kolven?

Ik neig naar thuis laten bij papa en de kolf meenemen. Daar kijken waar ik kan kolven en zo niet....dan niet.

2. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Je hebt zelf het antwoord al gegeven.

Je dochter thuis laten en gezellig shoppen met je zus en moeder.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,563
    36,546
    113
    Ik zou haar ook thuis laten, vind het persoonlijk altijd een stuk relaxter. En dan gewoon in een restaurantje vragen of je even mag kolven, mag vaak wel hoor.

4. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hou je het zo lang uit zonder kolven? Ik sta na 5 uur echt op spanning...zou dan niet meer kunnen genieten van het dagje uit :)

Wat suus al zegt...je kunt altijd wel een restaurantje ofzo vinden waar je even mag kolven. Zeker als je er iets gaat drinken/lunchen doen ze helemaal niet moeilijk. Mij is het altijd wel gelukt om iets te vinden. En in hoogste nood: kolven op de wc van de hema :) Niet ideaal, maar daar lukt het ook. Dus om een kolfplek zou ik me niet zo druk maken.

Mss kun je deze week nog wat extra oefenen met drinken uit een flesje? Ik zou haar in iedergeval thuislaten. 4/5 uur in de maxicosi zou ik wel te lang vinden. Of heb je een ergonomische drager? Dan is het al veel gemakkelijker om haar de hele dag mee te nemen... Kun je ook een beetje afwisselen.
    Veel plezier zaterdag!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap niet dat als jij in Drenthe woont, je dochter 4.5 uur in de Maxi Cosi zou moeten zitten. Een Maxi Cosi is een vervoermiddel voor in de auto, niet om mee te winkelen.

Ik heb ff Google Maps erbij gepakt en zelfs vanuit het meest zuidelijke puntje van Drenthe ben je in een uurtje in de stad Groningen. Dus gooi de reiswieg+onderstel in de auto en gaan met die banaan (ehh baby ;))

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kan het nog nuchter de je antwoord. Een avondjurk kopen met z.n 3 en passen meten en ga zo maar door! Dan kan je er zo idd 4/5 uur voor uit trekken.

En daar bij kan het ook zijn dat ze een kleine auto heeft en dat de wagenbak er niet meer bij past en een maxi handiger is om te winkelen.(zelfs goolge maps gebruiken om te kijken of het verhaal wel klopt pff):cool:

Zou je dochter bij je man laten. En daar kijken of je ergens kunt kolven. Winkelt ook een stuk relaxed dan met baby. En kun je nog gezellig met je moeder en zus ergens een hapje eten ook gelijk mama tijd.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ik zou haar ook thuis laten, zodat je rustig even kunt winkelen. Zou daarbij wel gewoon zorgen dat je ergens kunt kolven. Desnoods in een pashokje. :)

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik zou je dochtertje thuislaten. Het lijkt mij het meest ontspannen winkelen. Kolven kan je op een toilet (moet je de melk daarna wel weggooien). Of in een paskamer.
    Oh, een auto is ook nog wel te doen. Als je een (hand)doek meeneemt hoeft niemand iets te zien.

Succes en een fijne dag!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,093
    7,843
    113
    Je hebt zelf idd al aangegeven waar je naar neigt. Toch mijn input ;) Ik denk dat ik mijn zoontje mee zou nemen en in de kinderwagenbak zou leggen, puur omdat ik kolven zo'n gedoe vind en het nooit zoveel oplevert als live voeden. En voor de rust hoef je het niet te doen, want ipv voeden moet je kolven dus netto levert het geen rust op. En voeden doe ik in elke openabe gelegenheid, kolven deed ik altijd op een afgelegen plekje. Maar, het moet gezegd worden, ik heb 6 mnd full-time gekolfd voor mijn dochtertje en ben het dus ook flink zat en leh altijd aan als het kan bij mijn zoontje :D Als Jasmijn een lekker rustige baby is zou ik haar meenemen, maar als het een druktemakertje is die steeds aandacht wil zou ik haar denk ik bij papa laten, gewoon om meer tijd en aandacht te hebben voor het helpen uitzoeken van de jurk.

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou mijn zoontje meenemen (wel in de wagenbak of goede drager).
    En anders idd kolven. Ik snap nooit zo waarom je melk moet weggooien als je op het toilet kolft? (er vanuit gaande dat je niet met de borstschilden langs de wcbril gaat voordat je start).
    Meestal is er we ergens iets te regelen lijkt me.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik neem Yara altijd mee!
    anders vind ik winkelen echt niet leuk HAHAHAHA

Mag ik vragen waarom je niet de gewone kinderwagen mee kunt nemen? Dan zou ik geen enkel probleem zien namelijk, kunnen die kleintjes heerlijk in slapen! Of een draagdoek ofzo (al is dat misschien niet zo handig met passen)

Idd zo lang in de maxi cosey is niet echt zo goed, dan bij papa laten.

Suc6 en veel plezier

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon meenemen nstturlijk!
    Je kind hoeft niet de hele tijd in de maxicosi, je neemt gewoon kinderwagen bak mee, en als niet niet past gewoon een boxkleed en een draagdoek. Als jij past ligt kind op boxkleed (daar kunnen ze ook prima op slapen is mijn ervaring) of bij iemand op schoot. En als een ander past ligt kind op kleed of op draagdoek.
    En zelfs al zou j kind een keer langer in de maxicosi zitten, van een keer wordt z'n hoofd echt niet platter hoor!

13. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Natuurlijk kan ik de kinderwagen bak meenemen, maar ook daarin ligt ze op haar achterhoofd. Thuis kan ze lekker op haar buik of in de bumbostoel. Ik moet er nog even over nadenken.....De mama's die zeggen hun baby wel mee te nemen doen mij twijfelen:):):p

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Is het met een afgeplat hoofdje ook niet slim om te investeren in een goede draagdoek of ergonomische drager (soft structured carrier)?
    Dan ligt ze niet de hele tijd en het neemt met reizen heel weinig plaats in. Dan kun je voor de momenten dat je past je dochter best even in de MC leggen, of aan je moeder of zus geven.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik zou doen, dat weet ik niet goed. Waarschijnlijk zou ik ze meenemen, maar dat is dan gewoon omdat ik dr niet achter wil laten, haha!

Maar in de kinderwagenbak kan ze toch ook op haar zij of op haar buik liggen, dan ligt ze iig niet op haar achterhoofd :).

Succes iig! Doe waar jij en je man zich het best bij voelen.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zou haar meenemen, in de kinderwagenbak (maxi cosi is inderdaad een AUTOstoel, geen wandelwagen) en haar dan gewoon op haar buik leggen. Ik neem aan dat je haar niet in een hoek van de winkel zet dus je kunt haar dan toch in de gaten houden.
    Veel gezelliger ook met zo'n kleintje :).

17. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zojuist de bak van zolder gehaald (hmm) Jasmijn past er nog prima in. Op de buik liggen ging goed en ook met de zij-ligkussen.....dus neem ik haar mee.
    Bedankt voor het meedenken!!!!!!!!!!!!

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Leuk, veel plezier!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel erg veel plezier gewenst! Fijn dat je toch een keuze hebt kunnen maken! Hoop dat jullie het naar jullie zin gaan hebben, de kleine ook en met mooie jurken thuis zullen komen :)!

Share This Page