Mijn zoon van 13 jaar zit op het speciaal voortgezet onderwijs VMBO-T2 (voormalig mavo) nou krijg ik telefoon van de leraar ...dat Dennis op zijn werkboek heeft getekend en geichten snorretjes heeft gegeven ( je kent dat wel) ..nou zegt de school ..het is schooleigendom en dat moet betaald worden 18 euro ..omdat ze het aanstootgevend vinden voor de andere leerlingen die denken dat ze dat dan ook mogen nou ben ik van mening dat ik het niet goedkeur ...maar om hem nu een nieuw werkboek aan te laten schaffen terwijl hij er al 1 heeft en het volgend schooljaar toch zowiezo niet naar een andere leerling kan omdat het zijn bezit wordt..vind ik overdreven ... op mijn vraag of hij het boek dan niet kan kaften zodat de tekeningen niet meer opvallen ... zei die leraar ...dat het dan een beloning was voor Dennis omdat hij dan een mooi papiertje erom heeft en de andere leerlingen niet .. conclusie ..we moeten het boek betalen ( een nieuwe aanschaffen) wat vinden jullie ????
In een werkboek mag je schrijven wat je zelf wilt. Het is tenslotte een WERK boek Een les boek is aan de andere kant wel anders. Daar mag je niet in schrijven omdat er voornamelijk theorie in staat. Een werkboek is eigendom van de leerling. Kan je dat anders niet nachecken op de boekenlijst van je zoon. Niet betalen in ieder geval
Ik kan me er wel iets bij voorstellen eerlijk gezegd. Ik weet niet hoeveel zakgeld je zoon krijgt, maar ik zou hem (een deel van) het boek laten betalen.
belachelijk, als je het erover hebt met je zoon dat je het niet goedkeurt en de school heeft dat ook al gedaan dan is het toch wel duidelijk lijkt me, als dit nou de zoveelste keer zou zijn ofzo of je zoon had echt hakenkruizen of sextexten ofzo op het boek had geschreven dan snap ik het...beetje overdreven
Begrijp ik nou goed dat het een boek is dat volgend jaar sowieso niet naar een andere leerling zou gaan?! En dat dit alleen maar gaat om een snorretje?! Whahahahahahaha, wat een onzin dan zeg! Als het boek nou naar een andere leerling moet volgend jaar en dus als het ingeleverd moet worden dan kan ik het me wel voorstellen. Boeken die weer ingeleverd moeten worden mogen nou eenmaal nooit beschreven zijn. Mijn zusje had in een boek teksten die ze wilde onthouden gemarkeerd, die boeken konden ook niet teruggenomen worden, dus in dat geval vind ik het terecht. Ik zou het hem dan denk ik ook zelf laten betalen, niet voor straf... want we hebben het over een snorretje, maar gewoon om hem te betrekken erbij, zodat hij misschien de volgende keer eerst bedenkt of het wel het juiste boek is om een snorretje op te tekenen
Hahahaha, sorry moet er ff om lachen hoor!! Dat zijn toch echte jongensstreken?..Zie dat al voor me overal die snorretjes. Maar ff to the point: Ik vind het wat overdreven....en ik zou in geen geval een nieuw boek aanschaffen. Kun je dit boek niet overnemen, dat dit boek Dennis z'n eigendom word? Lijkt me echt wat overdreven hoor, nog zo'n boek aan te schaffen! Kids doen dit gauw uit verveling, en als je voor ieder streepje of krasje, of snorretje een nieuw boek aan moet schaffen...sorry hoor, het blijven wel kinderen! ( Is Dennis aan het puberen trouwens?...Heb ff in je album gespiekt ) want dat verklaart ook een hoop hahaha! Liefs Nies
Een werkboek dat jij hebt aangeschaft voor je zoon en waar hij dus in moet schrijven, is zijn eigendom en daar mag hij in princiepe mee doen wat hij wil. Dat zij het tekenen van snorrtjes afkeuren, dat is oke, maar ze kunnen je niet verplichten een nieuw boek aan te schaffen ! Ik vind jouw kaft-idee een heel goed idee ! Groetjes, Nikki F
Ach leraren bha, het zijn maar snorretjes het zijn toch geen dreigende teksten? Ik zou niet betalen, beetje overdreven, het is zijn boek en als je het toch wilt kaften, doe je dat toch gewoon. 18 euro............dat wil die leraar zekers lekker zelf in z'n zak steken?
Nou precies ...ik heb dus ook zoiets van ....tsjah ...het is een WERKBOEK wat niet meer naar een andere leerling gaat , hij moet het namelijk invullen in WERKEN dus .. en ja tuurlijk hebben we het er wel met hem overgehad ..dat het niet mag ( verdomme wij deden vroeger toch hetzelfde ..ik wel tenminste ) hij wordt nu behandeld als een crimineel bijna ....het waren niet alleen snorretjes ...ook duiveltjeshoorntjes op de poppetjes ..maar pfffffff ...hij is 13 en aan het puberen idd.
daarbij komt dus ook dat hij op het SPECIAAL voortgezet onderwijs zit ..omdat Dennis NLD-PPD-NOS heeft ( licht autisme en een lichte stooring in rechterhersenhelft)...
Ik vind het ook erg overdreven en zou het niet betalen,waar die leraar zich wel niet druk om maakt zeg.
Eerste reactie....geef de school een paar rollen kaftpapier! Alle kids blij. Beetje erg overtrokken hoor. Erg principieel. Juist een school die toch wat meer crea met de kids zou moeten zijn. Laten ze het met Dennis uitpraten. Eventueel hem voor straf op school wat karweitjes doen. Dit is wel erg makkelijk van de school. Laat moeder maar dokken en wachten op de volgende creatieve aanval....en dan????
off topic- mijn dochte rheeft pd-nos met adhd kenmerken en ze is ruim 5 en gaat nog steeds niet naar school , het gaat zoooooooo langzaam allemaal, wat voor school heeft jouw zoon gezeten? Ik moest nl een keuze maken tusen 2 scholen een sbo en een renn-4 school, want in principe heeft ze en renn4 indicatie, ik heb nu gekozen maar twijfel nog steeds...
Ik vind het het ronduit belachelijk. Om alle bovengenoemde redenen. Niet betalen hoor! Hooguit kaften als het andere leerlingen aan zou kunnen sporen. Dat is echt geen beloning denk ik. Misschien is zo'n kaft wel meer een straf dan de leraar zich beseft groetjes, Cat
Dennis heeft een cluster 4 indicatie ...we hebben met hem een hele lijdensweg gehad ..op een "gewone"basisschool ..zij wilden koste wat het koste het blijven proberen ...terwijl wij zoiets hadden ..Dennis is hier mega ongelukkig .. hij is vanaf groep 5 uiteindelijk op speciaal onderwijs beland waar alle kids zoiets hebben ..die hadden ook gelukkig voortgezet onderwijs op hun school ....waar hij meteen zei tegen ons ..mama hier ben ik niet meer anders dan andere kinderen ..( zo zielig) ...anyway ...meid ik denk dat het voor je kind heel erg belangrijk is om de juiste school te zoeken waar men kleine groepen heeft ...vecht daarvoor
ik vind het compleet belachelijk! waar trek je dan de grens? als je een stukje van een bladzijde afscheurd? of als je een ezelsoor maakt? een werk boek is een werkboek, ik moet deze op het hbo ook zelf aanschaffen en als ik er dan geld voor betaal is het van mij ook! dus al wil ik ze met pimpelpaars met hele sterretjes inkleuren, dat is míjn zaak. natuurlijk is dat voor hem niet helemaal zo, hij moet natuurlijk ook begrijpen dat je zuinig met je spullen moet zijn, maar om er nou een nieuw boek voor aan te schaffen?! ik zou dan zelfs eerst bij een decaan navragen of ze je daar wel toe kunnen verplichten.
Ik vind dat de school lichtelijk overdreven reageert. Tuurlijk is het officieel niet zo netjes dat hij in zijn boeken heeft gekliederd, maar zolang je de voor die boeken betaalt, zijn ze van jou en is de aanschaf van andere boeken niet nodig. Hoezo is kaften een beloning? Ookal lichtelijk overdreven. Zijn je boeken 'leuker' als ze gekaft zijn...? Succes meid.
ik vind het belachelijk vn die school! als het huurboeken zijn, geef ik ze groot gelijk maar je betaalt ervoor!!! dan moet je toch zelf weten wat je er mee doet. dan had ik vroeger toch vaak nieuwe boeken kunnen kopen.... ik zou het niet zo maar betalen hoor!
beetje overdreven van die school, een aanstootgevend, jemig zeg! so'n snorretje tekenen gaat gewoon vanzelf! is het eerste wat ik doe als de veronica op de mat valt en ik heb iemand aan de telefoon! bovendien betaal je er al voor dus is dit dubbel... en terwijl wij hier typen, wordt er ws vanalles op de school gekalkt met spuitbussen ed, daar zouden ze eens wat meer op moeten letten en hangjongeren etc, dit is echt overdreven