wanneer is je lf nu echt te kort?

Discussion in 'Zwanger worden' started by xxsuuzxx, Oct 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Heb mijn vraag eigenlijk al gesteld...

Wanneer is je lf nu echt te kort? Zit op dit moment op 10 dagen dpo. Voel al wat ongikrampen, maar nog geen bruin bloed waar het wel altijd mee begint.

Is 10 of 11 dagen te kort om een goede innesteling te hebben? En hoeveel dagen na je dpo zou je kunnen testen?

Zo raar bij mijn eerste een cyclus volgens het boekje, en nu?

2. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    Hoi,
    wat is lf en dpo? ben niet zo goed in afkortingen.
    Ik had bij mijn eerste idd ook perfecte cyclus eerste ronde meteen na 28 dagen ongi alsof ik aan de pil was en de 2e ronde zwanger. en nu eerst 29 en toen 27 en nu heb ik het idee dat ik mij ei nu al heb.
    Groetjes

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Haay,

normaal is geloof ik tuaaen de 12 en de 16 dagen. Ik zit vaak op 11/12 en ik maak me nog niet echt zorgen. Ik denk als je op 7/8 zit dat dat wel verontrustend is. Er zijn wel meiden op dit forum die daarmee bij een fertilliteitsarts zitten. Ik heb hier ook wel eens aan de verloskundige gevraagd hoe dat zit en die adviseerde dat je gewoon een jaar moet proberen en dan pas naar de dokter gaan.

succes

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Het gemiddelde is 10-18 dagen.
    Onder de 10 kan problemen geven voor een innesteling.
    Maar als je op 10 dpo ongi gaat worden is je LF 9 dagen he.
    Zie dat je ook al 2x 19 hebt gehad.
    Zou toch eens langs de huisarts gaan dan, want onder de 21 dagen is het ook niet goed volgens mij.

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    bedankt voor de antwoorden...

10 Dagen is dus zo'n beetje het minimale, daarboven heb je dus een redelijke kans.

Dreamer ja die 19 dagen, geen idee waar die vandaan kwamen...Zit nu op dag 24 dus ik hoop dat mijn cyclus zich aan het herstellen is...Wil liever niet naar de ha, eerst maar deze cyclus eens aankijken en de volgende (hop dat die niet komt natuurlijk)...

Bij mijn eerste raak in ronde 3, weet dus dat het gewoon kan.

Had idd niet in de gaten dat je lf een dag korter is dan je dpo...duh...bedankt!

6. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hallo!

ik heb ook een te korte LF, mn gemiddelde is ongeveer 8 dagen.
    ben nu 8 maanden bezig voor een beebje, maar ben wel al onderbehandeling bij de fertiliteits arts, omdat mn Lf dus wel degelijk te kort blijkt te zijn!

ik zou het ff in de gaten houden en als je Lf echt niet boven de 10 dagen uitkomt, zou ik toch ff langs de HA gaan.

misschien wel handig om je ei dus wel op te speuren mbv ovu testen en tempen, weet niet of je dat al doet, maar zo kun je t wel duidelijk laten zien aan de Ha...

heel veel succes!

groetjes Miracles

Share This Page