Even een heel gek vraagje over CB zt.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Fearfull, May 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Hoe kan zo een test weten wanneer de conceptie dus bevruchting heeft plaats gevonden?? Je maakt hcg aan nadat het eitje is ingenesteld toch en dan nog duurt het dagen voordat je met een thuistest kan checken of je zwanger bent en zwangerschapstesten, maakt niet uit welke sporen hcg op.

Iemand die toevallig een uitleg heeft ?:o:

2. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Nou eigenlijk geef je zelf al uitleg. De testen werken puur op hcg. De gevoeligheid verschilt per test. Waardoor sommige eerder positief uitslaan (bij laag hcg) en andere later (bij meer hcg).

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Op basis van hoeveel hcg de test meet, wordt de termijn geschat. Dit kan er dus ook naast zitten.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Precies de reden dat ik ze stom vind. Het is echt een indicatie en zenuwslopend als jouw termijn niet ‘klopt’. Beetje categorie ‘oei ik groei’
    Het werkt hetzelfde als een streepjestest alleen zit er een sensor op die voor jou het streepje leest en omtovert tot letters. Tja, dat kunnen we zelf ook. Al weet ik dar veel dames het ‘echter’ vinden.

5. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Maar zo gevoelig is hij dus niet als ik dus lees dat de predictor early al bij 10 pakt en bij cb pas bij 25. Maar ja tis en blijft een indicatie natuurlijk.

6. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Ja het is inderdaad wat duidelijker. Over de ovulatie testen ben ik weer wel te spreken

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Is nog steeds gevoelig. Als je reken dat veel met 9 dpo al een positieve predictor hebben, en bij een verdubbeling met 48 uur, zou je met 11 dpo al positief kunnen testen met de CB. Dat is nog steeds vroeg. Ik testte zelf deze zwangerschap trouwens al op 9 dpo positief met de CB.

8. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Oh ok ik had namelijk zelf bij de zwangerschap getest met cb (wist niet dat de predictors enz. Bestonden) eerst met de action en daarna met cb 1-2 en zelfs 5 dagen voor nod. Helaas wist ik toen niet wanneer me eisprong was.

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik vind het vooral irritant dat de weken niet overeen komen met hoe je normaal gesproken over de duur van je zwangerschap praat. Dus 1-2 weken is eigenlijk 4-5 weken. Vooral mijn familie en man vonden dat verwarrend toen ik een foto liet zien van de test.

"Huh? 1-2 weken? Ik dacht dat je 4 weken zwanger was?!"

Bioluun likes this.
  10. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Ja herkenbaar hier. Moest ook even berekenen hoe en wat maar goed. Er zijn zoveel verschillende testen. Me zus grapt er nog steeds om ze zegt vroeger had je met moeite een test bij een drogist en was er echt maar 1 merk en die gaf of positief of negatief basta. Niks andere merken. Niks oploopjes en afloopjes. Zwanger of niet zwanger. En dan krijg je zo een digi weken indicator.. :rolleyes:

Fennec likes this.

Share This Page