Wanneer beginnen met de uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantalniehof, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    hallo,

ik vroeg me af wanneer je nu alles gaat kopen/ bestellen.
    zoals kinderkamer, wagen etc.
    ga a.s zaterdag naar kesteren babypark. Kan je dan al dingen bestellen of is dat nog te vroeg?
    ben dan 12 wkn zwanger?
    wanneer hebben jullie dat gedaan?

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben de babykamer besteld met 14-weken zwangerschap, we hadden bij 10-weken al de echo en wilde toen al gaan kijken, maar kwam er niet van.

De rest: wagen, box, maxicosi etc. kunnen we lenen van me schoonzusje, dus die hoeven we niet aan te schaffen.

Kleding en knuffels zijn we al aan het kopen sinds de 10-weken echo :)

3. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    dus het is niet gek als ik het zaterdag al zou bestellen?
    Hoe lang is de levertijd gemiddeld?

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben met 16 weken de babykamer besteld en de kinderwagen hebben wij gekocht met 14 weken

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Nee, ik vind het helemaal niet gek, onze kamer heeft een levertijd van 10 tot 12 weken, dus kan deze week bellen om te kijken of ze em binnen hebben..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de babykamer besteld met 16 weken volgens mij. En dat is helemaal niet gek hoor, levertijd is toch al gauw 10 weken of meer.

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    met 12 weken zijn wij voorzichtig begonnen met kleertjes enzo en met 16 weken kamertje, wandelwagen, maxicosy etc. besteld. Het kamertje werd veel vroeger geleverd dan eerst afgesproken was (scheelde bijna een maand), maar nu mag ik niet meer werken en moet ik het erg rustig aan doen en ben dus erg blij dat het zo vroeg was, want alles is al klaar.
    Dus vroeg zijn heeft echt voordelen!

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb met 13 weken m'n kamer/wagen/box besteld, en afgelopen weekend werd het bezorgd. Ruim 12 weken bezorgtijd dus. En tja, ik wil het toch tijdig hebben. Stel er zat een beschadiging op, dan heb ik nu nog ruim de tijd om te ruilen etc.

En nu heb ik genoeg tijd om het schoon te maken, te luchten en in te richten. Geeft veel rust :)

9. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    krijg ook echt kriebels nu om iets te kopen. Heb lang genoeg gewacht. Winter collectie komt nu weer een beetje binnen enzo.
    Ik ga zaterdag zekers dus iets kopen :D

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wij hebben de grote spullen zoals babykamer, kinderwagen, box etc na de 20-weken echo besteld. We hadden toen 10 weken later alles netjes in huis, ook via Babypark Kesteren. Voor ons was dit tijd genoeg.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij hebben met 13 weken alless besteld en met 23 weken kwam het netjes binnen goed schoongemaakt en erg goed laten luchten stinkt nog al als het net in elkaar gezet is

maar het is niet gek hoor gewoon lekker kopen zaterdag

kleertjes enzo kocht ik al vrij snel na de positieve test

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

kleertjes en klein spul had ik al voor de posi test. t kamertje met 6 weken al. als t goed voet, waarom dan niet doen?

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    kinderkamer hebben wij afgelopen zondag besteld. 3mnd wachten dus dan zijn we al heel wat verder hé, ben blij dat ze besteld is!

voor de rest hebben we nog niks besteld eigenlijk... Ook kleedjes heb ik nog niet echt gekocht omdat ik nog niet veel winterspulletjes vind.

Maar als ik binnenkort iets tofs zie laat k t zeker niet liggen!

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben met 21 weken wagen besteld ( was op voorraad)
    commode laten spuiten en wiegen bekleed, krijg as
    zaterdag weieg thuis en ga volgende week voor box en bedje
    kijken.
    Kleine dingen ga ik nu ( tijdens verlof) kopen....

15. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik heb de babykamer besteld toen in 12 weken zwanger was , deze was op voorraad dus heb ik heb achter laten houden tot 2 maanden, achteraf is het maar goed geweest dat ik zo vroeg besteld had, want er was het een en ander mis met het kamertje en sinds vorige week heb ik heb compleet thuis staan!

ik heb voor de rest bijna alles al, de andere kleine dingen haal ik in mijn verlof ( flesjes etc)

16. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Met 16 weken ben ik gaan beginnen met de babyuitzet :)

17. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik heb bijna ook alles, op en paar kleine dingen na. Maar die haal ik in me verlof wel.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hadden geen spulletjes besteld, maar ik kan je aanraden nooit te lang te wachten. ik had vanaf 12 weken al BI en kon steeds minder. ik wilde het kamertje gaan inrichten en de meubeltjes klaar maken met mijn verlof, maar mooi niet dat dat ging lukken. nu is alles al bijna klaar en dat geeft een grote geruststelling

19. Teddy24

Teddy24 Lid

7 jun 2008
    25
    0
    0
    Wij willen de 18e naar Kesteren om dan de spullen te gaan bestellen, kamertje, kinderwagen, box, wieg... We hebben 's ochtends nog een echo en zijn dan net over de 16 weken heen. Vind dat we dan ook wel lang genoeg hebben gewacht. Ik had 't liefst alles al besteld toen ik net de uitslag van de test zag haha :oops: .
    Bovendien heeft een kamertje wat wij willen ook een levertijd van 12 weken (althans... dat werd de laatste keer dat we in kesteren waren om te snuffelen aangegeven). Dus ik verwacht dat je zo 14 weken verder bent, voordat het spulletje allemaal geleverd wordt.
    Ik twijfelde ook of het niet te vroeg was, omdat ik soms in winkels mensen zie lopen die op knappen staan en dan nog een kamertje moeten bestellen of een kinderwagen! Maar gelukkig... dit onderwerp stelt mij ook weer een beetje gerust dat ik geen overbezorgde zwangere muts ben die te bang is dat alles te laat komt hihi :D

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben sinds 2 weken het kamertje binnen, ruim optijd :) het had namelijk maar een levertijd van 4 weken :) we hadden in die zelfde winkel een andere kamertje gezien wat we graag wilden hebben maar dat kon pas op zijn vroegst in Oktober geleverd worden, nou sorry daar wilde ik niet op wachten..stel dat de baby eerder komt dan heb je helemaal niets en je moet dan alles op het laatste moment doen en daar had ik ook niet zo veel zin in. Morgen gaan we kijken voor een kinderwagen in dezelfde winkel en ik ben benieuwd of ze op voorraad zijn of dat de levertijd ook zo lang is...

Deel Deze Pagina