Wie krijgt er ook een grote baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PrisEnKids, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    En van wie wil de gyn eerder inleiden?

    Ik heb met 31 weken en 5 dagen een echo gehad, daarop woog ze 2200 gram!
    Donderdag dus weer een groeiecho en als ze op hetzelfde tempo doorgroeit weegt ze dan 2800 gram, met 34 weken :confused: :confused:

    Ik heb zwangerschapssuiker dus wordt met 38 weken ingeleid, zie er tegenop :(
    Ben al eens ingeleid en die bevalling was zwaar...wel binnen 3 uur geklaard maar wel zwaar!
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wij hebben met 36 weken een echo gehad om te kijken hoe ons kleintje lag en hoe zwaar t zou zijn. Ik zelf ben al niet de lichtste dus vandaar die echo. Nu lag ons kleintje goed. Maar woog het toen al 3070 gr. Waarschijnlijk zou het uit gaan komen rond de 40e week (vandaag dus) op de 7-8 pond. Er wordt overal zo gedaan alsof dat zo zwaar is dat ik nu het gevoel heb dat ik een reus uit ga poepen straks...is nie leuk!
    Maar ja mij maakt t niks uit, volgens mij is 8 pond helemaal niet zo mega zwaar...
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Mijn oudste was 2910, de middelste was 4400 en de jonsgte 3970, en nee het maakt idd geen verschil...maar gewoon het feit dat ze zo grtoot is is ook niet gezond voor je kidnje...ivm met glucose,,
    Ik moet 24 uur in het zh blijven met me kindje.... :(

    Ook is de kans op een grote baby(vanaf 9 a 10 pond) de kans op een kunstverlossing groter wordt.
     
  4. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Gisteren een echo gehad en toen woog hij/zij ongeveer 5 pond. Met 40 weken zou dat dan ongeveer een pond of 7 zijn. Vrij normaal volgens de vk (wij; papa en mama zijn allebei ook vrij groot). Zij spreken van een grote baby met 9 of 10 pond. Ik heb ook zwangerschapssuiker, maar kan dit met een dieet goed onder controle houden en een week of 4 terug dacht de gyn nog dat het kindje 2 of 3 weken voorlag, maar dit valt nu reuze mee, waarschijnlijk heeft het toen een groeispurtje gehad. Ik mag nu ook gewoon thuisbevallen (als alles natuurlijk zo blijft gaan)

    Groetjes Simke
     
  5. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Bij mijn 20 weken echo stelde de echoscopist vast dat ik een grote beeb zou krijgen, in ieder geval 8 a 9 pond. Aangezien mijn man en ik allebei 9 pond waren was / ben ik daar op voorbereid en vind ik het wel meevallen (mijn broer was 11 pond).
    Het schijnt niet veel uit te maken bij de bevaling hoor een pondje meer of minder. Een grote kop wel haha. Ik was een lange (59cm) baby en mijn man een dikke (53 cm) baby. Als het in de lengte zit zal het ook wel meevallen.
    Ach het moet er toch uit ik ga daar nog niet te veel over nadenken.. Pijn gaat het toch doen. (ik klink nu nog nuchter wacht maar tot ik tegen die 40 weken aanloop)
    Succes! en mocht je zorgen maken toch weer even met de VK babbelen.
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Met 33 weken werd Quinn ook op ruim 6 pond geschat.Op de dag dat hij geboren werd kreeg ik nog een groeiecho en werd hij op 8 pond geschat.
    Een paar uur later braken mijn vliezen en is hij met 36 weken geboren en woog hij 4095 gr en was 52 cm.
    Ik was een baby van ruim 9 pond en 54 cm, mn vriend er een van 9,5 pond .
    Mijn bevalling duurde van begin tot het eind 4,5 uur.
     
  7. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik heb vandaag ook een groeiecho gehad en de kleine is nu ongeveer 2600 gram als ik de 40 weken haal dan zou de kleine zo n 8 pond worden zei de gyn.
    zou me niks verbazen me oudste was ook bijna 8 pond en 53 cm (met 40+6) en de jongste was net 6 pond en 49 cm (met 37+1)
    groetjes joyce
     
  8. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Met 31 weken en 2 dagen schatte ze onze kleine op 2100 gram, dus ik ben benieuwd hoe zwaar hij gaat worden. Hoofdje zat wel netjes op de groeilijn. Mijn oudste was 4640gram en de jongste 4145gram, dus ik verwacht ook geen 6 pondertje dit keer. En 2 makkelijke bevallingen gehad, dus gewicht zegt niet alles.

    Groetjes, Marsja
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon woog met 37 wk 3500 gram... ook best flink dus. Nu viel het wel mee maar als ik tot 40 wk had doorgelopen had hij ver boven de 4 kilo gezeten.
     
  10. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Bang voor de bevalling ben ik helemaal niet haha!
    Moet er toch uit meer het inleiden en de weeen die er door komen :(
    Aan de andere kant wel weer fijn voor oppas voor me kindjes...

    Hier is het gewoon een dikkertje want beentjes enzo zijn normale lengte!

    Heb r al een 8 en 9 ponder uitgekregen dus gaat deze ook wel lukken ;)

    Het gaat me meer om het feit dat ze nu al zo groot is, die andere hadden ze steeds 7 pond geschat ongeveer zelfs met echo :confused:

    Ben in ieder geval blij dat ik geen 42 weken hoef te lopen en me gyn me eerder in leidt..anders zou het geen doen zin...

    Hoe die zware kindjes komen, niet door onze grote..wij waren allebei nog net geen 6 pond hihi, dus komt echt door de suikers ;)
     
  11. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hi,

    wij krijgen ook een groot kindje.

    Met 34 weken schatte ze onze kleine op 2809 gram. De echo liet zien dat ze op de p90 grens zat en hierdoor mochten we met 38 weken nog eens voor een echo komen. Toen schatte ze de kleine op 3700 gram.

    Omdat alles goed is verder hebben ze me laten lopen. Mijn conditie is ook nog steeds goed en zo gaat het dus gebeuren dat ik de kans loop dat ze met 42 weken ingeleid gaat worden.

    Hoe groot ze dan zou kunnen zijn? :confused:
    Ik wil er nog niet over nadenken...

    8 pond zeker, 9 pond ?

    Groetjes,
    Danielle
     
  12. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Bij 34 weken werde de kleine 3000 geschat, waarschijnlijk word ik met 38 weken ingeleid omdat de eerste ook vrij zwaar was.
     
  13. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze uk werd bij 35 weken op 6 pond geschat, volgens de gyn en berekend via een echo.

    volgens de vk is onze ukje niet zo groot en zij gelooft het niet.
    dus ik houdt het er maar op dat de kleine straks wel zo een 8 pond weegt maar gewoon niet zo lang is, aangezien paps en mams dat ook niet zijn.
    een lekker klein dikkertje dus.

    onze vk zei wel dat zijn een kindje pas groot noemen vanaf de 4500 gram. en dat 7 a 8 pond gewoon gemiddeld is!

    ben benieuwd!

    joyce
     
  14. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    8 pond wqrdt idd niet groot genoemd!

    Je kindje wordt groot genoemd als het meer als 4000 gram weegt, ook omdat ze dan naar de glucose spiegel moeten kijken na de beballing.

    Ach zie het wel...morgen weet ik weer meer hoop ik! :D
     
  15. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ook Anne zal een groote baby worden ze schatten haar op 8pond
    maar ze was met haar geboorte maar 2890 dus een heel verschil had helemaal geen kleertjes in maat 50 die heeft mijn man toen snel gekocht
     
  16. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi Gerdien, was dat geschat na een echo gehad te hebben of gewoon door te voelen? Ben even benieuwd...mijne was namelijk na een echo op 8 pond geschat.
     
  17. Marit80

    Marit80 Actief lid

    10 jul 2006
    220
    7
    18
    Mijn dochter zou een 6 ponder worden (geschat na voelen door verschillende VKs), en kwam eruit 4120 gram zwaar en 55 cm lang :-D. Ik heb een hele relaxte bevalling gehad, enige wat wel gebeurde is dat de VK mn meisje moest helpen (trok aan schoudertjes bij het geboren worden) en dat ze daarbij haar sleutelbeentje gebroken heeft. Was gelukkig na 2 weken helemaal over!
     
  18. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ja er zit een verschil tussen voelen van de vk en een echo...
    Echo's mogen er namelijk maar 20% naast zitten..
    Mijn oudste zoontje schatten ze met voelen op ongeveer 7 pond, maar hij woog maar liefst 4440 gram... :D

    Deze uk houden ze in de gaten met echo's, waarnonder straks om 1 uur weer een!Laat jullie de uitslag zeker weten :D
     
  19. 4catsandagirl

    4catsandagirl Fanatiek lid

    27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Mijn dochter werd geschat op 3300 gram maar woog 4420 gram bij geboorte en was 56 cm groot. Ik was toen bijn1 42 weken zwanger.Ik heb een vreselijke bevalling achter de rug, wel een natuurlijke uiteindelijk dus ik hoop dat het bij een tweede wat vlotter gaat allemaal.
     
  20. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Tja wat zullen we zeggen....



    Kwa groei is ze rechtgetrokken, ze kwam nu op 2300 gram uit, mooi gewicht dus.



    Maar nu het volgende probleem, de laatste keren had ik al matig vruchtwater...4,8 maar nu te weinig 2,5
    Wat ze daar aan gaan doen en hoe nu verder hoor ik morgen om 10 uur bij de gyn.
    Ik weet alleen wel dat het ws betekent dat me moederkoek steeds minder gaat werken...dus ja morgen afwachten



    We gaan dus van het ene in het andere, en wordt er niet vrolijk van:'(
     

Deel Deze Pagina