ik hor net van een vriendin die het weer van haar verloskundige heeft dat ze je tegenwoordig door laten lopen tot 43 weken? nou ben ik het aan de mijne vergeten te vragen,maar please laat ze dit verkeerd begrepen hebben [-o< want 43 weken is echt lang 8-[
Volgens mij is 42 weken echt de max. Anders wordt het gevaarlijk voor de kleine, die kan dan stikken. Tenminste dit is mij verteld. Liefs, Duveldraakje
ik heb idd ook gehoord dat ze je tegenwoordig vaak tot 43 weken laten lopen als er geen reden zijn om het kindje te halen maar of dat al overal standaard is weet ik niet.
Die bij mij hanteren de 43 weken regel Maar dan wel de laatste week bij de gyn en elke dag ctg enzo...blijf je lekker bezig he!
toen ik tegen het eind liep van tycho werd mij ook verteld dat ik als tycho er nog lekker zat en er niets mis was ze me rustig door lieten lopen en dat ze bij 43 weken een afspraak zouden maken voor inleiden gelukkig hoefde dat niet tycho kwam toch spontaan
toen ik zwanger was van de 1e hebben ze me ook gewoon laten lopen als de kleine het maar goed heeft dan is er niks aan de hand ik ben met 42 weken en 2 dagen toen bevallen
Als er niks met de kleine aan de hand is kunnen ze je wel tot 43 weken laten lopen. mijn zusje is 3 weken gewoon spontaan geboren. ik moet er eerlijk gezegt niet aan denken dat lijkt me best wel eng om zo lang door te moeten lopen.
Nou ik hoop het niet. Ik was afgelopen vrijdag bij de VK en die zei: nou je mag vanaf de 37ste week bevallen met uitloop tot 42 weken. Dus die hanteren geen 43 weken, anders had ze dat wel gezegd.
Nee dat klopt want als je over de 42 weken gaat moet je in het ziekenhuis bevallen en heeft je vk er niets meer mee van doen. En ja ze laten je tot 43 weken lopen hoor. De reden is dat bij spontane bevallingen de kans op een kunstverlossing (tang e.d.) kleiner schijnt te zijn dan wanneer ze je inleiden. Wel houden ze je onder strenge controle, om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo (urine en bloeddruk) en zodra ze zien dat de kleine het niet meer lekker heeft daarbinnen gaan ze je inleiden. Zolang de kleine het goed maakt mag je gewoon weer naar huis en zien ze je 2 dagen later gewoon weer. Er schijnen maar heel weinig dames inderdaad de 43 weken vol te maken de meeste dames die al over de 42 weken gaan bevallen toch vaak binnen 1 of 2 dagen erna. Hoe ik dat weet, ik heb op 16 uur na de 43 weken volgebracht , zelfs de gyneacoloog was hiervan onder de indruk Groetjes Anita
Nou ik hoop echt niet dat dat hier 43 weken is geworden, want mijn mannetjes huid was na 42 weken en 2 dagen al helemaal kapot, wil niet weten hoe zijn vel er uit had gezien na nog 5 dagen langer..
ook hier in het ziekenhuis houden e 43 weken aan. Maar als je het lichamelijk niet meer aan kan dan leiden ze wel in hoor. Ik word morgen ook ingeleid omdat ik het lichamelijk niet meer trek. Dus ze kijken niet alleen naar je kindje. Die doet het bij mij namelijk prima!
ow, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Sorry als ik misschien te brutaal ben nu Inky maar mag ik vragen waarom je het lichamelijk niet meer trekt? Ik dacht altijd dat het ziekenhuis het kindje voorop stelde en de moeder niet echt serieus namen. Daarom durf/durfde ik niet te klagen in het ziekenhuis dat ik het behoorlijk zwaar heb.
Om eerlijk te zijn ben ik daar ook benieuwd naar want ondanks dat ik (en mijn man) herhaaldelijk hebben aangegeven dat ik het lichamelijk niet meer trok (vanwege MS) moest ik gewoon door. Groetjes Anita