Echt super, het leek me zo mooi om een plekje te hebben om even mijn grote zus te eren.. Bijna 40 jaar terug, nog voordat ik geboren was is mijn grote zus op bijna tweejarige leeftijd overleden. Mijn vader, broer en zus gingen op weg naar de bank om geld te halen voor een bruiloftsfeest die avond toen ze werden aangereden door een dronken automobilist (18 jaar, net twee weken zijn rijbewijs). Mijn vader was ernstig gewond, mijn broer had niets, maar mijn zusje is door de voorruit gevlogen en had een schedelbasisfractuur. ze is door de traumahelicopter opgehaald en naar nijmegen gebracht, mijn vader is naar Doetinchem gebracht. Mijn moeder is door mijn oom opgehaald en naar Nijmegen gebracht, waar ze te horen kreeg dat er geen hersenactiviteit meer was en dat ze er over na moest denken om de apparatuur stil te leggen. gelukkig heeft mijn zusje zelf die keuze gemaakt en is ze ingeslapen. Mijn oom heeft bij mijn zusje gekeken en mijn moeder aangeraden niet te gaan kijken.. dit heeft ze door de shock helaas niet gedaan.. ze is alleen gestorven.. Mijn moeder was zwanger en is later spontaan met 24 weken bevallen van een doodgeboren kindje, waarschijnlijk door de stress. Nu ik zelf moeder ben en Eef als twee druppels water op mijn zus lijkt begrijp ik ook waarom wij zo'n moeilijke jeugd hebben gehad. Trouw gaan mijn ouders naar haar graf en is het anders in huis rond haar verjaardag in Oktober en haar verjaardag in september.. Dit gaat nooit meer over.. Dus hier een dikke knuf en weer een kaarsje voor mijn lieve zus Wilma! Mochten wij weer een meisje krijgen dan wordt haar tweede naam Willemijn.. En ooit zal ik haar eens ontmoeten en als ze idd net zo gek als Eef was dan wordt dat nog heel gezellig En lieve iedereen.. Alcohol maakt echt meer kapot dan je lief is.. denk na voordat je met een paar glazen achter het stuur gaat zitten. bedankt mods voor dit plekje voor oudere kindjes!
Lief dat je dat doet voor je grote zus... Heftig verhaal... Wat hebben je ouders een narigheid meegemaakt.
En ook duidelijk dat je dit verdriet voor de rest van je leven met je meedraagt en dat het zo'n ontzettende impact heeft op de rest van het gezin. Fijn dat je je verhaal zo even kwijt kunt!
Wat een verdrietig verhaal. Je weet nu als moeder natuurlijk maar al te goed hoe veel pijn het moet doen om je kind te verliezen.. Lief dat je dit voor je zusje doet! En opeens is ze in het leven van ons gekomen ook.. toch even een aantal mensen die aan haar denken!
lief om zo te lezen dat je via hier je hart even laat spreken. Geniet van je gezin! En je zwangerschap
Heel verdrietig verhaal. Wat heftig moet dit voor jullie zijn geweest ! Geniet van je gezinnetje en je zwangerschap
Heel mooi om te lezen dat je veel van iemand kan houden die je nooit echt hebt gekend. Je zus is vast trots op jou en je kinders
Volgens mij lacht ze zich daarboven kapot Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.. Voor mij is ze gewoon een onderdeel van onze familie en ben blij dat mijn ouders me dat hebben meegegeven, al is het niet altijd eenvoudig geweest.. Knuf
Wat een gek en verdrietig idee dat je zus altijd je zusje is gebleven, dat een kindje dat overlijdt nooit groot wordt en niemand weer hoe ze als volwassene zouden zijn geweest. En gek voor jou dat je haar nooit hebt gekend terwijl je eigen ouders haar zo hebben gemist, terwijl ze jou zagen opgroeien Erg bijzonder dat jouw eigen meisje zo op haar lijkt! Dat moet mooie herinneringen hebben opgeroepen. Enne goeie oproep aan het eind. Mensen die met alcohol op gaan rijden moeten aan de schandpaal :x Ik rijd nog niet met 1 glas op, je reactiesnelheid vermindert en daarmee alleen al breng je jezelf en anderen in gevaar.
Wat heb je dat mooi en ontroerend beschreven! Ook heel herkenbaar, mijn zus is op 10 jarige leeftijd overleden aan een hersentumor. Op ons als gezin heeft dat een enorme impact gehad. Ook hier rond verjaar en sterfdag nog altijd gemis en verdriet voor ons allen. En altijd als iemand vraagt, "heb je nog broers of zussen" zeg ik steevast dat ik er 2 heb. Kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik er maar 1 heb! Terwijl ik nu wel gewoon kan zeggen dat ik maar 2 kinderen heb terwijl het er toch echt 5 zijn..... Bedankt voor het delen, fijn om af en toe nog eens stil te staan bij de kwetsbaarheid van het leven!
Lieve zus, Vandaag was je verjaardag, we denken aan je! En met het oog op de feestdagen... Denk na voordat je met alcohol op achter het stuur kruipt. Mijn zusje kreeg geen kans om op te groeien, wees zuinig op onze wondertjes... En op jezelf...
Wauw ben echt ontroerd door je verhaal. Mooi dat je het topic weer hebt laten openen op zo'n bijzondere dag. Wat vreselijk heftig zeg. En je ouders gewoon 2 kindjes verloren Sterkte!!