hoe nu verder?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik krijg waarschijnlijk wel wat commentaar...en dat mag ook, maar weet ook ik voel me al schuldig genoeg.
    Ik ben altijd groot hondenliefhebber geweest en nog steeds. Ik heb altijd een herder gehad die overleed toen mijn jongste een half jaar was.
    Ik heb met mezelf afgesproken voorlopig geen hond meer, teveel werk. Nou begon mijn man een jaar geleden al eens duidelijk te maken dat hij graag een hond wou...geen denken aan zei ik. Hij bleef doorvragen...tijdje later weer en tijdje later weer.. en de laatste keer heb ik me laten overhalen.
    Lieve leuke pup opgehaald met stamboom. Netjes oppuppycursus enz. En nu 2,5 maand later heb ik er spijt van...ik zit erdoor. Een zoon in de peuterpuberteit, een meissie van 1 dat net loopt en alles ontdekt, een man die werkt, een lichaam dat niet altijd meewerkt, een hond die alles van de kinderen sloopt en iept om de haverklap omdat ie eruit wil, 3x daags alles en iedereen meeslepen voor een wandeling en een huis waar niet tegenop te poetsen valt en ik met een burnout! Ik verlang terug naar mijn schone huis en gewoon ik en de kindjes. Ik kom tijd te kort en word er zo chagrijnig van dat ik geen leuke moeder ben dan. Wat moet ik nou??
    Liever bruikbare tips dan verwijten graag...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Een echt heeeeeel erg goed ander huisje zoeken

De hond heeft er ook niks aan dat het baasje geen tijd heeft.

Maar...zoek wel echt een ander huis waar hij voor altijd kan blijven ( uitzonderingen zoals ziekte en overlijden kun je natuurlijk nooit plannen...)

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Heb je een bench? Dan zou je de hond een uurtje in de bench kunnen doen. Heb jij even tijd om te stofzuigen en even op adem te komen. Pup heeft dan ook even rust van de kids en zal daar een eigen plekje maken. Kids mogen niet mee in de bench, dat is echt de plek van de hond.

Een pup is overigens niet zijn hele leven een pup, dus de puin wordt op den duur echt minder. Na een jaar is je hond echt een stuk rustiger en het slopen zal ook ophouden met een beetje opvoeding.

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    nou dat is wel het andere uiterste.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Een bench kan idd helpen. Dat je zegt, kom dutje doen! En dan moet ie daar een uurtje in. Rustpauze. Kunt hem evt wat lekker geven wanneer hij erin ligt, dan vindt ie dat ding zo leuk. :)
    Of ken je misschien iemand die honden leuk vindt, en een keer per week lekker lang met hem wil wandelen? Misschien hebben ze zelf een hond waar die van jou goed mee overweg kan? Wordt hij goed uitgeput en jij kunt even bijkomen of doen wat je wilt. Weet niet of dat een idee is?
    Succes!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat voor hond is het? Weer een herder? Gewoon vaak mee lopen alleen nu hij klein is mag hij nog niet heeeel lang lopen... Gewoon vaker lopen :)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

een pup mag niet lang wandelen . Je man in ieder geval s ochtends voor het werk en s avonds voor hem laten zorgen. inderdaad een bench ook voor de pup erg fijn even goed slapen.

het is nu inderdaad druk , maar besef ook dat het te maken heeft met kouder weer, als het straks weer voorjaar is , is het gewoon makkelijker.

heb je een buurmeisje/buurjongen die bijv. een zakcentje wil verdienen met jullie hondje een kwartiertje uit te laten 3 x in de week bijv. s middags.

hoe groter de pup word hoe langer hij kan lopen en dan is het ook makkelijker dan is 1 x een grote ronde overdag en evt. een keertje klein plasje genoeg als je man s ochtends en s avonds loopt.

hij wou heel graag een hond, dus hij loopt ook.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf ook je man meer inschakelen. Dat hij minstens 1 keer per dag ermee buitengaat en in 't weekend misschien meer (of gewoon met heel 't gezin). Hij heeft gevraagd om die hond, dan moet hij maar meehelpen ook.
    De kinderen blijven bovendien niet klein en in hun peuterjaren.

Het was beter geweest als de hond er pas geweest was als de jongste bijvoorbeeld 3 à 4 was. Maar nu je hem toch hebt, zou ik toch proberen ernaar te leven.

Ik zou bovendien kijken of al dat poetswerk écht niet minder kan. Je hoeft toch echt niet van de vloer te kunnen eten?
    (Niet dat het smerig vuil moet zien in je huis, maar ik zou echt wel objectiever gaan kijken naar hoeveel je poetst en wat er eventueel minder kan.)

9. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo rot voor je. Je hebt het voor je man gedaan maar jij moet er alles voor doen. Ik zou het uitleggen aan je man en een nieuw huisje voor het hondje zoeken.

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vind het nogal wat snel om te zeggen om de hond weg te doen? Het blijft geen pup! In het begin is het natuurlijk reteveel werk, vond ik zelfs al en ik heb geeneens kinderen, dus dat snap ik allemaal.. Schoonmaken is dweilen met de kraan aan.. Dat moet je proberen een beetje los te laten, dat is moeilijk i know..

De tip van de bench vind ik een goede en idd de hond wat vaker laten plassen, je hoeft maar een klein rondje..

En je man idd meer inschakelen, hij zal je gewoon echt moeten helpen..

11. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik denk dat je diep van binnen het antwoord eigenlijk al wel weet, maar hier graag de bevestiging vind.

Alle tips en adviezen zijn allemaal leuk en aardig, maar je hebt nú een burn-out, nú kleine kinderen en nú irritatie en frustratie.

Natuurlijk was het niet handig om nu een hondje aan te schaffen, en als je het over mocht doen dan had je het ook geen tweede keer gedaan. Maar als we alles vantevoren wisten...

Doe jezelf, je gezin en de hond een plezier en zoek een liefdevol mandje elders voor hem. Ik denk dat alle partijen hier uiteindelijk gelukkiger van worden.

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing!

12. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens! En wat fijn dat je normale reacties krijgt....dat is bij dit soort topics wel eens anders geweest :D sterkte meis!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Helemaal mee eens

14. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eens!

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Het is nu nog een pup en die zijn vaak makkelijker herplaatsbaar dan volwassen honden. Dus als je eigenlijk al weet dat je dit niet wil zou ik het zo snel mogelijk proberen te doen..

Maar mocht je er wel voor willen gaan met dit hondje zou ik i.d. met je man gaan praten. HIj wilde graag een hondje.
    Dus misschien kan hij s` ochtends met hem lopen en even spelen zodat hij een beetje moe is. Dan geef jij hem eten en doe hem in zijn bench ( niets zieligs aan dat is vaak juist goed voor een pup ... even rust )
    Uurtje ofzo.
    Dan even in de tuin spelen met hem en de kinderen is super leuk ..
    Ik maakte bv van lege cola flessen met een steentje erin speeltjes. Daar rolde hij dan mee en rende hij achteraan..
    Voorzichtig natuurlijk wel.. !
    Dan kort rondje lopen en terug thuis terug zijn bench in voor weer een uurtje.
    Dan even los in huis. Samen eten neem aan dat de kids dan gaan slapen ?
    Doe je als op bed liggen hetzelfde. Even korts buiten spelen misschien kan hij even alleen zijn buiten ? Kan jij binnen even opruimen en poetsen als dat nodig is.
    Als de kinderen wakker zijn weer even spelen en lopen en hup zijn bench weer in tot manlief thuis is en dan kan hij het weer overnemen.. Zoiets ?
    Een vast patroon maken is voor je pup ook overzichtelijk en geeft voor jezelf ook wat meer ruimte..

Ik hoop voor je dat je eruit komt, maar mocht het niet lukken dan veel sterkte met herplaatsen..

16. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik vind het echt zo verschrikkelijk moeilijk...savonds als iedreen op bed ligt en je zit op de bank en hij komt lekker bij je liggen ben je weer helemaal verliefd. Het is ook een mooierd en een lieverd, maar gewoon net 1 teveel.
    Sommige van jullie zeggen dan...gewoon meerdere kleinere rondjes maken. Maar voor je de deur uit bent met 2 kleintjes en het getreuzel onderweg...kun je net zi goed heel de dag buiten blíjven...
    Vind het echt zo zwaar, wil niet dat ie weg gaat maar dit wil ik ook niet!
    En ik heb ook zo'n leuk contact met de fokker...ze zien me aankomen met deze mededeling...pfff nog maars even goed met mijn man bespreken..

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #17 mam1991, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt: 28 okt 2014
    Helemaal mee eens! Ik zou het ook niet trekken hoor met kleine kids en een pup, ben ik heel eerlijk in.
    Want het is gewoon waar, op sommige dagen vreten ze gewoon te veel energie van je.
    Ik zou het nog eens goed bespreken met je man en eventueel met de fokker.

Edit: weet je wat het is, Eem hond heeft bepaalde behoeftes zoals bijvoorbeeld een flinke wandeling, geestelijk uitgedaagd te worden, stuk fietsen etc etc... Daar moet je ook rekening mee houden. Het is niet alleen 3x per dag naar buiten om zijn behoeftes te Latem doen. Dat kost veeeeel tijd

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je hebt 2 hele jonge kids zie ik. Heb je niet voor je huis/achter je huis een klein grasje of zet zelf een hoekje af in de tuin echt met hekjes en dan zand of gras erin , dat hij alleen op dat stukje wat mag doen, dat snappen ze echt snel genoeg en als ze groot zijn vinden ze dat helemaal niet fijn.

ik zou ze echt niet elke keer helemaal aankleden om 5 min buiten te zijn met de pup. Als ze slapen of als 1 van de 2 slaapt de ander even jasje aan,dekentje over en hop kinderwagen en naar buiten of even op de heup voor 5 min.

wat ook een optie is als je goed contact met de fokker hebt en je zou het wel willen dat hij uiteindelijk bij jullie blijft is goudeerlijk zijn bij de fokker en vragen of hij daar voor een 3 a 4 maanden mag zijn en dat jullie wel regelmatig langskomen.

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ohh ik heb ook ooit zo'n topic geopend werd helemaal afgebrand. MAAR die pup is nu mijn beste maatje.

Ik snap je gevoel helemaal. Ik had ook een man die een hond wou en ik er mee ingestemd maar ik deed alles. Hij alleen een beetje spelen. Ik heb na veel ruzie mijn man zo ver gekregen om mee te helpen anders ging het beestje naar zijn ouders.

Maar door hulp ging het al een stuk beter. En gelukkig is een pup niet altijd een pup. Hij leert elke dag weer bij.

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    OOPOEH

Ken je dit? Ik ken het niet heel goed maar misschien is dit een oplossing? Weet eigenlijk helemaal niet of het kan ivm de opvoeding van de pup (geen ervaring mee) maar ik hoorde laatst van dit doel en ik vind het zo mooi!

Deel Deze Pagina