Hoezo is een test bij 20 weken negatief? Je test gewoon de hele zwangerschap positief hoor. HCG verdwijnt godzijdank niet. Het daalt wel een beetje, maar zeker niet zoveel dat je negatief gaat testen.
Ik kan mij er helemaal niks bij voorstellen dat je het niet merkt. En al helemaal niet dat het je dan nog een keer overkomt.
Tussen een enkele keer per dag overgeven of zo'n beetje de hele dag door, met ziekenhuisopnames tot gevolg is een groot verschil. Dat jij er om kan lachen dat is fijn voor je maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden he.
Ik denk dat wanneer je zwanger was zoals ik van de vierde je het lachen wel vergaan was hoor ...... Als ik 60 keer per dag moest spugen Had ik een goede dag, om de twee weken lag ik een week in het ziekenhuis, mijn hele lijf trilde van zwak heid en ik kon mijn been niet eens meer optillen, ik hoefde zo 4/5 dagen niet te plassen of 2 weken niet te poepen, nee dat is geen pretje hoor
Ik ken dus serieus iemand die er bij 35 weken zwanger achter kwam. Wel een zwaarder iemand dus het was niet te zien omdat ze sowieso al best een buik had. En ze bleef wel wat spotting houden. Verder had ze vage klachten en toen ze dat gingen onderzoeken was ze dus zwanger. Ik kan mij er niks bij voorstellen haha. Maar jeetje, 2 keer. HOE DAN??
Het is vaak zo bij de gevallen die niet weten dat ze zwanger zijn dat ze wel een zwangerschapstest hebben gedaan maar die negatief was. Soms zelfs meerdere keren een negatieve zwangerschapstest. Ik kan me dan wel voorstellen dat je niet meer denkt aan een zwangerschap.
Bij mijn.eigen zwangerschap heb ik een minimum aan kwaaltjes gehad, die ook ergens anders van hadden kunnen zijn. Ook pas met 20-24 weken ongeveer dat er een buikje aan het ontwikkelen was. Als ik niet had getest omdat we er actief mee bezig waren, had ik het zomaar kunnen missen die eerste periode. Mijn eigen moeder wist bij nr 4 ook pas rond de 18 weken dat ze zwanger was, ze dacht dat ze in de overgang was. En ken ook vrouwen bij wie je tot het laatst toe maar hele kleine buikjes zag. Als dat gecombineerd is, wat vast wel voorkomt, kan ik me wel voorstellen dat je het mist ofzo... Zeker als je er niet actief mee bezig bent (dus anticonceptie gebruikt) is een zwangerschap niet het eerste wat je bedenkt als je kwaaltjes krijgt
bij m'n jongste vond ik het al bizar dat ik er pas na 8 weken achter kwam, laat staan dat je tot de bevalling er pas achterkomt dat je zwanger bent..
mja ik blijf erbij, ik denk eerder aan een erge ontkenningsfase/aandachtstrekkerij... zonder hcg geen zwangerschap toch...
Er zijn wel echt vrouwen die niet positief testen als ze zwanger zijn. Ik weet niet of je het programma ook gezien hebt? Voor mij klinkt het allemaal heel logisch dat het niet opgemerkt word. Zelfs geen klein buikje bij iemand die heel slank is en toch een voldragen zwangerschap (met kleine baby) dragen. Denk dat je het pas echt kan geloven als je het zelf in je omgeving mee maakt een het je niet in opgevallen. Ik ken het niet van dichtbij maar mijn moeder wel van vroeger. Slanke dame, niks aan te zien bevalt ineens van een gezonde voldragen baby op de wc.
Daar ben ik dan weer jaloers op! Nu bijna 21 weken zwanger en op 2 weken na (week 18 en 19) elke dag aan het spugen. Ik kan er eigenlijk alleen nog maar om huilen.
het is onvoorstelbaar he, maar een vriendin van mijn nichtje heeft het gehad. Ze kwam er pas met 32 weken achter. 2 weken later werd haar zoon geboren.
mijn schoonzusje heeft het ook meegemaakt, die ging op vrijdagavond met helse pijn in de ambulance richting ziekenhuis omdat ze dacht dat ze blindedarm ontsteking had en zaterdag ochtend had ze een gezonde dochter in haar armen. ik kan er nog steeds niet bij maar het is toch echt waar (dochter is inmiddels 4)
Het meest bizar vind ik nog dat sommigen tussendoor wel "gewone" zwangerschappen hebben gehad incl klachten en dikke buik. Alsof dat dus eigenlijk tussen je oren zou zitten
Gister was de top 10 meest bizarre onverwachte bevallingen. Maandag wordt het herhaald. Er zat zelfs een vrouw bij die onverwacht beviel van een tweeling!!!
Zelf niet meegemaakt gelukkig, maar met 32 weken zag je bij mij nog bijna niets. Ik was slank en lang, maar geen buikje te bekennen hoor. Moest van de bedrijfsarts destijds nog op extra controle om te kijken of mijn kindje wel goed groeide. Die werd geboren met 5 kilo! Dus je kunt echt wel niets zien als je een kleiner kindje hebt.
Oh, ik heb ook een klasgenoot op het hbo gehad die er tijdens de bevalling (ging naar de dokter, bleken weeen te zijn) achter kwam. Ze slikte de pil, werd elke maand gewoon 'ongesteld' en je zag niks (ze was de 2 dagen voor de bevalling nog op school, de 9 maanden daarvoor ook, en niemand heeft iets gezien. Gewoon met een normaal postuur trouwens). Ze had al jaren last van rommelende darmen dus schopjes die eventueel gevoeld zijn hadden een verklaring. Waarom zou je dan in godsnaam een zwangerschapstest gaan doen, komt toch niet in je op? Dat het 2x gebeurt vind ik dan weer een ander verhaal. Maar misschien maak je je jaren bij elk krampje zorgen en heb je dat later ook weer van je af gezet.