Hallo dames, Sinds 30 aug. ben ik gestopt met de pil. Heb daarna netjes een doorbraakbloeding gehad van 1 t/m 4 sept. 28 sept. ongesteld geworden t/m 2 okt. Hoe lang is nou mijn cyclus? Als je vanaf 1 sept. rekent (eerste dag van doorbraakbloeding) tot 28 sept. (eerste dag menstruatie), dan zou je zeggen 28 dagen toch? Maar moet ik niet rekenen vanaf 5 sept? Omdat dat mijn eerste echte pil vrije dag is? Dan zou het van 5 sept tot 28 sept zijn en dat is dan 24 dagen? Heb sinds aantal dagen kwaaltjes. - Hoofdpijn en uitslag gezicht (builtjes die je kunt voelen, niet heel zichtbaar). (trekt nu langzaam weg).. - vanaf 15 okt. krampen onderin de buik (eierstokken), alsof ik ongi moet worden (heb ik nog steeds). - vanaf 15 okt. gevoelige blaas (is nu over)... - vanaf 17 okt. gevoelige tepels Zouden dit beginnende zwangerschaps kwaaltjes kunnen zijn? Of voel ik nu een innesteling? Of merk ik dat mijn lichaam HCG aanmaakt? Of ben ik nog aan het ontpillen? Zou iemand mij wat kunnen vertellen? Alvast bedankt voor de moeite!
Hi, Zit met dezelfde vragen als jij! Ik ben 10 aug gestopt met de pil en ben toen van 15 tot 17 aug en daarna niets meer. Nu in afwchting van ongesteld worden. Wel allerlei kwaaltjes maar nog niets dus zit eigenlijk met dezelfde vragen als jij. Fijn gevoel te weten dat ik niet de enige ben.
Haii Dames, Na het stoppen met de pil heb ik een onttrekkingsbloeding gekregen en 5 weken en 1 dag later werd ik voor het eerst ongesteld. Dat is inderdaad een beetje lastig rekenen, omdat je tijdens de onttrekkingsbloeding inderdaad nog aan de pil bent. Persoonlijk zou ik gewoon je volgende menstruatie afwachten, dan weet je hoeveel dagen je cyclus is geweest. Overigens bereken je je cyclusdagen op de volgende manier: De eerste dag van je menstruatie (in het geval van Mimi22 dus 1 september) tot de dag VOOR je volgende menstruatie (dus in het geval van Mimi22 27 september). Dat betekent dat je een cyclus hebt van 27 dagen. Wat ik al eerder zei, door je onttrekkingsbloeding en dus het net stoppen met de pil maakt het wat lastiger. Als je de volgende keer ongesteld bent, zou ik gewoon even kijken hoelang je cyclus dan heeft geduurd. Dan kan je ook wat beter berekenen (zegt natuurlijk niet dat je cyclus altijd zo loopt, kan nog onregelmatig zijn in het begin na het stoppen met de pil) wanneer je vruchtbaar bent. Hopelijk hebben jullie hier wat aan!
Je moet altijd vanaf de eerste bloedingsdag (ookal is het de onttrekkingsbloeding) TOT de eerstvolgende ongi rekenen. In jouw geval was je eerste cyclus dus 27 dagen (van 1 t/m 27 september, op 28 september begint je nieuwe cyclus). Over je symptomen valt weinig te zeggen. Vele symptomen zijn hetzelfde als aankomende menstuatietekenen... Ook ontpillen geeft veel symptomen die op een zwangerschap lijken... Tot je een positieve test in handen hebt kun je dus geen uitspraken doen over eventuele symptomen.
Hallo meiden, Ik had geen reactie meer verwacht. Maar het is me duidelijk, bedankt! Ik wacht nu mijn menstruatie af en dan kan ik het beter berekenen, ik verwacht mijn menstruatie rond de 25/26e... kijken of het klopt. Afwachten dan maar.. Je lichaam kan je ook zo voor de gek houden, als je zo graag zwanger wilt zijn! Bedankt!
Ik heb wel bij mn onttrekkingsbloeding de eerste dag aangehouden als dag 1 van mn cyclus. Ookal weet je lijf nog niet dat je gaat stoppen met de pil. Als je dat niet doet is het lastig, want dan weet je niet wanneer je ongeveer je eerste natuurlijke menstruatie kunt verwachten. Als je een regelmatige cyclus gaat krijgen. Dus ik zou de eerste dag van je onttrekkings(bloeding) wel ergens noteren. En dan weet je ook wanneer je ongeveer je eitje kunt verwachten. Want die heb je wel gewoon ongeveer 2 weken na je onttrekkingsbloeding..!
Hallo Troel, Ja dat klopt ook, mijn eiersprong kon ik namelijk heel duidelijk voelen 2 weken na de eerste dag van de doorbraakbloeding. Ik bereken voor mezelf nu ook vanaf de eerste dag van de doorbraakbloeding en dan kom ik uit op 27. En zal ik over een goeie week mijn volgende menstruatie verwachten (hoop natuurlijk van niet)...
Ik heb op een site, vruchtbaredagen.nl het volgende ingevuld.. Eerste dag van je menstruatie 28 sept. 2011 Gemiddelde duur van je cyclus 27 dagen... Er komt dan uit.. eiersprong en bevruchting - 11 okt. datum innesteling - 16 okt Testen op het vroegst mogelijk 25 okt. Als ik dit nu bekijk, dan vallen mijn klachten precies in deze periode. Ik heb nu namelijk nergens meer last van, maar vooral rond de 15e/16e heb ik last gehad van menstruatie achtige klachten gehad.. Zou ik dan toch zwanger zijn? Ik had mezelf voorgenomen om er niet meer over na te denken, maar nu ik dit zo bereken, dan word ik weer warm van binnen. Heel herkenbaar zeker ..