Ineens blaren op de schaamlippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sparky, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn dochter poept de laatste dagen extreem veel. Ze krijgt flesvoeding en poept bijna elke voeding, tijdens of direct erna, en tussendoor ook nog. Tussen de vorige voeding en die daarvoor heeft ze 3x gepoept en dan poept ze nu niet. Hoogstwaarschijnlijk de volgende voeding wel weer. We komen nu uit op zo'n 8-10 poepluiers per dag de laatste dagen. En dan verschilt het tussen harde keutels en zelfs waterdun en alles er tussenin.

Nou haalde ik haar vanmiddag uit bed en had ze in bed weer gepoept. Voor ze naar bed ging ook al en toen uiteraard gelijk verschoond. Ze heeft nog niet eerder luieruitslag gehad de afgelopen 2 weken en nu zit ineens haar schaamlipjes vol met blaren. En ook een blaartje op haar billen. Maar ik heb dat nog nooit eerder gezien. Terwijl de andere 2 kids ook best vaak luieruitslag hadden. Maar dat was gewoon rood en soms wat kleine bultjes en als het erg was dan was het een beetje open zeg maar.

Herkent iemand het dat er zo vanuit het niets ineens veel blaartjes kunnen zitten?
    Is dat ook luieruitslag en dus 'normaal'?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik herken het niet. Zit wel te denken of het evt een virus oid kan zijn?
    Onze jongste is vandaag ook net niet helemaal lekker, geeft pijn aan bij haar schaamlippen en anus en had ook rare ontlasting, veel vaker dan normaal.
    Hier gaan de waterpokken erg rond en ik denk dat die er wel eens aan zouden kunnen komen bij haar. Mogelijk zoiets ook bij je dochtertje?

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Waterpokken heeft mijn zoontje ook nog niet gehad. Zou dan denken dat hij het eerder krijgt als het heerst op school. De jongste is nog niet in contact geweest met andere kinderen. Op de rest van haar lichaam zie ik nog niks. Ik hoop dat smeren nu genoeg helpt, want het is wel heel zielig.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Met een babytje van 2weken zou ik maandag gelijk even langs de ha gaan

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik hoop eigenlijk dat het maandag al weg is. Als het er nog zit ga ik zeker even langs de ha.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Volgens mij kan spruw ook open billetjes veroorzaken? Heb je iets gemerkt van onrust bij het drinken?

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Néé ze is wel onrustig maar niet tijdens drinken.

8. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan ook spruw hebben zonder onrustig te hoeven drinken. Had onze dochtertje ook! Toch maar ff na laten kijken. Het is ook zo zielig als ze nog zo klein & kwetsbaar zijn! Hopelijk gaat het met smeren over.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ook als ze fv krijgt? Ik dacht dat spruw vooral bij bv voorkwam.

10. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeft niet perse met de voeding te maken hebben. Kan het ook tijdens haar geboorte krijgen of vieze vinger/speen in haar mondje gekregen.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Spruw is candida, dezelfde schimmel die bijv vaginale infectie veroorzaakt.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Blaren op de billen herken ik wel, zeker icm extreem veel poepen.
    Echter mijn zoontje was ouder.

Bij ons werd het veroorzaakt door kea.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Het lijkt nog niks minder te worden ondanks constant smeren. Als het er morgen nog is ga ik langs de huisarts.

Averlhach, kea is koemelkallergie toch?

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kea is koemelkallergie ja.

Bij ons was het verloop, naast de chronische diarree, zo;
    1e luier wat rode uitslag
    2e luier hele rode uitslag
    3e luier naast de uitslag blaartjes
    4e luier blaartjes kapot en vaak ook weer nieuwe blaren
    5e luier tot bloedens toe kapot en open.
    En dan kwamen luiers 6 tm 8 nog bij :(

Bij ons bleek dit dus een allergische reactie te zijn. Ik dacht de eerste keer dat ik je topic las dacht ik "ik reageer niet, het zal wel vaker voorkomen zonder kea".Maar nu ik de andere reacties lees dacht ik ik meld het zodat je het weet en evt in je achterhoofd kan houden.

Bij het smeren hielp hier trouwens kokosnootolie enorm goed.

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

De blaren zijn inmiddels kapot. En wel wat kleine nieuwe blaartjes erbij rond de anus.

Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden want ze heeft ook erg veel krampen, laat heel veel winden en poept dus ook heeeel veel. Daarnaast krijgt ze sinds gisteren ool steeds rode vlekken op haar lichaam. Soms met wat bultjes en dat trekt dan later weer weg om weer wat later weer terug te komen.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Morgen komt het cb ook nog een keer langs om haar te wegen (ze was donderdag lichter dan aan het eind van de kraamweek, maar waarschijnlijk komt dat door de verschillende weegschalen, dus komt ze voor de zekerheid nog een keer)

17. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Is je kindje in aanraking geweest met iemand met herpes virus? Koortslip dus? Wees hier alert op, heel gevaarlijk!

Bij twijfel zou ik echt eerder naar de ha gaan en niet afwachten tot maandag....

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ben jij of de vader van jullie kindje allergisch?
    Hooikoorts, astma, voedingsallergie of iets anders?

Wanneer ontstaan de krampen?

En hoelang duurt een voeding?
    Herken je de krampen van je oudere kindjes of is dit anders?

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb allergieën en vriend ook een voedselallergie
    Krampen zijn meestal 1-2 uur na de voeding. Dan wordt ze echt gillend wakker van de kramp. Als ze langer wakker is dan merk je gelijk al krampjes op maar minder heftig dan die later komen.
    Fles doet ze 15-20 minuten over.

Ik herken het niet van dochter. Wel van zoon. Die had zijn darmen ontstoken door een bacrerie, kon niks verdragen alleen neocate. Ze dachten een extreme allergie voor koemelk maar bleek achteraf dus door een ziekenhuis bacterie te komen.

Geen contact gehad met mensen met een koortslip. Maar ik ga het goed in de gaten houden. Wordt het snel erger ga ik vandaag nog naar de hap.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou morgen kijken of je in contact kan komen om pepti te gaan proberen.
    Soms kan een cb dit voor je regelen en anders je ha.
    De allergie van jullie als ouders geeft vergrote kans op kea.

Wat ik heb begrepen is dat je vanaf dit jaar eerst zelf moet betalen en dan na provocatie het vergoed kan krijgen. Het is wel beter om het vanafvhet begin in overleg met een arts te doen, zodat je na verbetering een afspraak voor provocatie kan doen (niet direct erna natuurlijk).

Maar goed ik zou als eerste dus toch denken aan kea en daarom zo snel mogelijk overstappen op pepti.

Deel Deze Pagina