brok in mijn keel. Letterlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Alf, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Wie herkent dit? Een gevoel dat er een prop in je keel zit? Ik heb het nu iets van een maand en ben drie weken terug ook even langs huisarts geweest omdat ik zelf vind dat mijn schildklier wat opgezet is. Hij geeft gekeken en gevoeld en niets bijzonders gevonden. Prop moet vanzelf weggaan. Spanning zegt ie.

Iemand? En wat heb je eraan gedaan?

Thnx alvast

2. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik heb het ook ooit gehad toen ik klein was. Eerste begrafenis meegemaakt. 'S avonds tijdens het eten had ik echt het gevoel alsof er een knikker in m'n keel zat, heel vreemd gevoel. Ging bij mij vanzelf de volgende dag weer weg.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het maanden gehad. Na een bezoek aan een KNO arts bleken mijn tong-amandelen ontstoken. Helaas hielp een AB kuur maar gedeeltelijk, en heb ik crafta-therapie gehad met heel goed resultaat.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn vriend heeft het gehad door opkomend maagzuur. Heb je last van brandend maagzuur? Mijn vriend had met name 'S ochtends veel last van een brok in de keel gevoel. Bleek dat 'S nachts zijn maagzuur terugliep en dit kan die klacht veroorzaken. Met maagzuurremmers is het opgelost.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb het ook gehad van de stress... Ik kan het gevoel niet echt goed uitleggen, maar het was echt alsof er iets achter in mijn keel zat. Na een paar dagen was het in ene weg.

6. knap

knap Niet meer actief

Kan best stress zijn.

Na dat ik in mei juni spuw had bleef ik ook slik klachten houden ben onderzocht. Kwam niks uit.Waarschijnlijk stress. Was het hier. ( beetje tussen mijn oren na die spuw bleef het gevoel houden of ik nog spuw had).

Slik al een tijd maagzuur remmers van wegen andere medicijnen weer. Keel is lastig om na te laten kijken maar kan wel. Hier slikfoto met ( vloeistof en dan foto.s te gelijk maken) Maag onderzoek gehad.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik heb het ook een paar maanden gehad. Uiteindelijk naar de ha gegaan, kreeg een doorverwijzing voor keel, neus en oorarts. Maar die heb ik nooit gebruikt want opeens was het ook weer weg.

8. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik heb dat gevoel ook vaak. alleen is het bij mij zo dat als ik in de spiegel kijk mijn huig op mijn tong ligt. volgens de huisarts is het een lichte allergische reactie. alleen kunnen we niet vinden waarvoor. op dit moment heb ik het ook weer. erg vervelend maar meestal de volgende dag weer weg

9. Alf

Alf Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Spanning zou best kunnen hoor, maar dan nog vind uk het lang duren. Heb nu sinds twee dagen homeopathische druppeltjes en (wishfull thinking?) het lijkt wel iets te verbeteren.

10. Bau

Bau Lid

1 nov 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad , heel vervelend! Was mij bij ook een psychische klacht.

11. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Het is vaak een spanningsgerelateerde klacht inderdaad. De medische naam is globusgevoel, misschien fijn om te weten want dat kun je er wat over googlen bijv.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    heb ik ook welles. stress idd

13. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Kun je wel goed slikken? Als dat ook anders is dan normaal zou ik toch weer naarde ha gaan. Het zou stress kunnen zijn maar ook iets veel ergers en dan heb je geen tijd te verliezen. Laat het uitzoeken hoor!

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik had het in het begin van mijn zwangerschap ;) Alsof ik iets constant aan het wegslikken was wat dus niet weg ging.

Heb je ook je bloed laten controleren op je schildklier waarden? Dan heb je dat sowieso uitgesloten.

15. Alf

Alf Niet meer actief

Slikken en eten geen probleem. Ben drie weken terug bij ha geweest. Die heeft hals bevoeld en schildklier is idd iets opgezet. Waardes laten prikken en die waren normaal. Het is echt irritant. Ga denk ik maandag maar weer even bellen. Ben tikkie hypochonder dus zit helemaal niet rustig.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel vervelend gevoel. Ik had er vooral veel last van in het begin van mijn zwangerschappen.Gaat idd vanzelf weer over

17. Alf

Alf Niet meer actief

Maar hebben jullie dan alleen het gevoel of er iets in je keel zit, of ook of er iets op drukt? Het is soms net of iemand mijn keel dichtknijpt. Moest net huilen ( om ongelukje hier in huis) en toen nam het toe. Dus dat van die spanning wordt steeds aannemelijker. Hoe kom ik er vanaf.. *zucht*

18. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft dat nu ook! Ook witte puntjes op zijn huig. Kan onstoken amandelen zijn, even langs de dokter dus!

19. Alf

Alf Niet meer actief

Wat rot ook voor hem. Amandelen heb ik al niet meer, maar zal morgen eens vragen of alles nog een keer goed kan worden nagekeken. Het doet geen pijn ofzo maar is er gewoon continue. Word er na een maand (waarin het een stuk minder is geweest en nu weer terug) stapel-mesjogge van ;)

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Heb het vaker s' nachts maar heb wel stress en slaap dan heel onrustig en schrik er wakker van en moet ik even water drinken. Hopelijk trekt het binnenkort ook een keertje weg bij mij. Jij ook veel sterkte!

P.S. Schildklier is hier een week geleden geprikt. Maar alles was goed.

Deel Deze Pagina