Wie herkent dit? Een gevoel dat er een prop in je keel zit? Ik heb het nu iets van een maand en ben drie weken terug ook even langs huisarts geweest omdat ik zelf vind dat mijn schildklier wat opgezet is. Hij geeft gekeken en gevoeld en niets bijzonders gevonden. Prop moet vanzelf weggaan. Spanning zegt ie. Iemand? En wat heb je eraan gedaan? Thnx alvast
Ik heb het ook ooit gehad toen ik klein was. Eerste begrafenis meegemaakt. 'S avonds tijdens het eten had ik echt het gevoel alsof er een knikker in m'n keel zat, heel vreemd gevoel. Ging bij mij vanzelf de volgende dag weer weg.
Ik heb het maanden gehad. Na een bezoek aan een KNO arts bleken mijn tong-amandelen ontstoken. Helaas hielp een AB kuur maar gedeeltelijk, en heb ik crafta-therapie gehad met heel goed resultaat.
Mijn vriend heeft het gehad door opkomend maagzuur. Heb je last van brandend maagzuur? Mijn vriend had met name 'S ochtends veel last van een brok in de keel gevoel. Bleek dat 'S nachts zijn maagzuur terugliep en dit kan die klacht veroorzaken. Met maagzuurremmers is het opgelost.
Ik heb het ook gehad van de stress... Ik kan het gevoel niet echt goed uitleggen, maar het was echt alsof er iets achter in mijn keel zat. Na een paar dagen was het in ene weg.
Kan best stress zijn. Na dat ik in mei juni spuw had bleef ik ook slik klachten houden ben onderzocht. Kwam niks uit.Waarschijnlijk stress. Was het hier. ( beetje tussen mijn oren na die spuw bleef het gevoel houden of ik nog spuw had). Slik al een tijd maagzuur remmers van wegen andere medicijnen weer. Keel is lastig om na te laten kijken maar kan wel. Hier slikfoto met ( vloeistof en dan foto.s te gelijk maken) Maag onderzoek gehad.
Ik heb het ook een paar maanden gehad. Uiteindelijk naar de ha gegaan, kreeg een doorverwijzing voor keel, neus en oorarts. Maar die heb ik nooit gebruikt want opeens was het ook weer weg.
ik heb dat gevoel ook vaak. alleen is het bij mij zo dat als ik in de spiegel kijk mijn huig op mijn tong ligt. volgens de huisarts is het een lichte allergische reactie. alleen kunnen we niet vinden waarvoor. op dit moment heb ik het ook weer. erg vervelend maar meestal de volgende dag weer weg
Dank voor jullie reacties. Spanning zou best kunnen hoor, maar dan nog vind uk het lang duren. Heb nu sinds twee dagen homeopathische druppeltjes en (wishfull thinking?) het lijkt wel iets te verbeteren.
Het is vaak een spanningsgerelateerde klacht inderdaad. De medische naam is globusgevoel, misschien fijn om te weten want dat kun je er wat over googlen bijv.
Kun je wel goed slikken? Als dat ook anders is dan normaal zou ik toch weer naarde ha gaan. Het zou stress kunnen zijn maar ook iets veel ergers en dan heb je geen tijd te verliezen. Laat het uitzoeken hoor!
Ik had het in het begin van mijn zwangerschap Alsof ik iets constant aan het wegslikken was wat dus niet weg ging. Heb je ook je bloed laten controleren op je schildklier waarden? Dan heb je dat sowieso uitgesloten.
Slikken en eten geen probleem. Ben drie weken terug bij ha geweest. Die heeft hals bevoeld en schildklier is idd iets opgezet. Waardes laten prikken en die waren normaal. Het is echt irritant. Ga denk ik maandag maar weer even bellen. Ben tikkie hypochonder dus zit helemaal niet rustig.
Heel vervelend gevoel. Ik had er vooral veel last van in het begin van mijn zwangerschappen.Gaat idd vanzelf weer over
Maar hebben jullie dan alleen het gevoel of er iets in je keel zit, of ook of er iets op drukt? Het is soms net of iemand mijn keel dichtknijpt. Moest net huilen ( om ongelukje hier in huis) en toen nam het toe. Dus dat van die spanning wordt steeds aannemelijker. Hoe kom ik er vanaf.. *zucht*
Mijn vriend heeft dat nu ook! Ook witte puntjes op zijn huig. Kan onstoken amandelen zijn, even langs de dokter dus!
Wat rot ook voor hem. Amandelen heb ik al niet meer, maar zal morgen eens vragen of alles nog een keer goed kan worden nagekeken. Het doet geen pijn ofzo maar is er gewoon continue. Word er na een maand (waarin het een stuk minder is geweest en nu weer terug) stapel-mesjogge van
Heb het vaker s' nachts maar heb wel stress en slaap dan heel onrustig en schrik er wakker van en moet ik even water drinken. Hopelijk trekt het binnenkort ook een keertje weg bij mij. Jij ook veel sterkte! P.S. Schildklier is hier een week geleden geprikt. Maar alles was goed.