creatieve dingen om te doen tot NOD

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hey dames.

heb nog even zitten dubben waar ik deze post moest plaatsen maar volgens mij hoort hij hier thuis.

we zijn vanaf april 2006 bezig om zwanger te worden en iedere maand is het weer een spannende tijd (wie herkent dit gevoel niet?) zo net na de eisprong en tot de NOD.

ik had al zoveel berichtjes van jullie gelezen dat we er misschien teveel mee bezig zijn en dat sommigen van ons een beetje afstand van het forum willen doen. ik krijg dat ook een beetje...er gaat geen dag voorbij of ik zit mijn temperatuur in te vullen..of berichtjes te lezen...of info over zwanger worden op te zoeken op internet..
    ik vind zelf niet dat ik er teveel mee bezig ben, maar vind wel dat mijn benadering van het zwangerschapsfenomeen te eenzijdig is door alleen maar achter de pc te zitten.

(oh...wat klink ik weer ambtelijk...sorry...beroepsziekte)

dus was ik op zoek naar alternatieven voor die spannende tijd..

en wat heb ik gevonden?
    er zijn van die leuke kleine schilderijtjes om te borduren voor een babykamer...winny the pooh, beertje paddington, enz..
    dus zit ik me suf te borduren...en ik ga het steeds leuker vinden.
    nou ben ik niet echt creatief van mezelf...maar dit gaat heel goed..

ben inmiddels aan nr 3 bezig...
    en ik moet zeggen....ik neem een beetje afstand van alles maar ben toch lekker bezig met mijn babywens...
    het heeft de zware last van het wachten een beetje verlicht..

hebben jullie bijzondere hobbies ontwikkeld?

ga van jullie horen!

Aoife

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Haha moet wel om je lachen...ambtelijk?? Ben je ambtenaar dan?
    Ik ben ook ambtenaar en kan ook vreselijke teksten op papier zetten..hahah.

Maar on topic en eigenlijk dan nog anders, want ik ben zwanger. Ik had in eerste aanleg geen bijzondere hobby's. Nu ik niet meer mag werken ivm mijn hoge bloeddruk en veel vocht heb ik wel iets gevonden!!! Ik maak kinderkunst! Het begon met alleen werkjes voor de babykamer, maar heb er nu zoveel... Maak ze zelfs op verzoek...hahah.

Groetjes Senseemillia

3. Niet meer actief

Hee Senseemillia!

wat leuk...kinderkunst..
    wat versta je daaronder?

hahahaha...ben bang dat mijn toekomstige babykamer vol gaat hangen met borduurwerkjes..

Aoife

4. Niet meer actief

Oh ja...

vergeten...

ben inderdaad een vreselijk ambtelijke ambtenaar.

moet af en toe om mezelf lachen

dan wil ik een kaartje sturen naar een vriend of zo en in mijn verstrooidheid wil ik ook nog wel eens namens.....tekenen..

hahahahaha

mijn vrienden kennen me inmiddels...
    manlief moest er nog even aan wennen want die zit in een totaal andere wereld ...vol bouwvakkers...

Aoife

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    foto's bewerken ? :)

een leuke maar ow zo verslavende bezigheid

dus dat houdt je wel even bezig tot je NOD ;)

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Om je dag te breken, lekker n afspraak maken bij de kapper of een schoonheidssalon. Dan ben je er echt even tussenuit en kan je helemaal tot rust komen.
    Tegenwoordig laten we ons ook masseren een x per maand.
    Nu ben ik niet bezig met het vervullen van mn kinderwens, maar de dagen zijn zo t zelfde met een kindje in huis terwijl ik niet werk. Dus zo doen we dingen die de boel n beetje breken, zodat de muren ook niet op me af komen. Dus ergens wel n beetje hetzelfde.

Met andere woorden, laat je iig 1 x per maand verwennen. Heerlijk!

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Misschien leuk om alvast je kerstkaarten te gaan maken ofzo :)
    3D kaarten enz.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    haha ja die is grappig 'namens dezen' op een kaart zetten, hihihihi.

Die kinderkunst is wel grappig. Ik koop van die kleine canvasdoekjes bij de kwantum. Heb acrylverf en dan schilderen maar. Veel felle kleuren met simpele beesten erop. Een giraf, een varken een kikker, maar heb bv ook een barbapapa gemaakt. Ik hoop dat mijn kindje het leuk zal vinden die kinderkunst..

9. sim

sim Niet meer actief

dat creatief bezig zijn heeft mij ook heel erg geholpen om mijn gedachten te verzetten. vooral als het resultaat ook nog eens mooi gevonden wordt door je omgeving. geeft weer een extra boost voor je zelfvertrouwen waar door je weer lekkerder in je vel gaat zitten. en vanaf dat ik het kon loslaten en zo bezig was hoefde ik niet lang te wachten op een positieve test. hoop dat dat voor jou ook zo uitpakt :D

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik kan mezelf helemaal kwijt raken in het schilderen van mn huis. De trapopgang naar de 1e verdieping en naar zolder (en de gang) zijn 1,5 jaar geleden voor t laatst gedaan en worden nu weer (grondiger) onder handen genomen.

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    minni :) hier moet ook nog veel geschilderd worden ;)

kom je jezelf hier ook even verliezen hahaha zorg ik voor de thee :)

12. Niet meer actief

Hee meiden,

leuk die reacties.
    ben even minder online geweest vanwege mijn ambtelijke werk.hahaha

en ik ben bezig met de gang te stucadoren.
    de vorige eigenaar had er van die lelijke steenstrips in gemaakt.die heb ik er keurig netjes uit weten te krijgen.
    en het puin heb ik ook nog zelf vervoerd.
    (en geloof me, dat is echt geen hobbie van me)

maar de oude stuclaag hield het niet en moest vervangen. toevallig raakte ik kort daarna in een soort van depressie door medicijngebruik tegen hoofdpijn en die gang staat nu al een jaar te trappelen om een nieuwe stuclaag.

dus ga ik daar ook mee bezig.en behangen.en verven.

kijken of ik dat kan.en het leidt ook af van de kinderwens.

Aoife

13. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Leuk dit topic
    Mijn werk is veel te druk, werk 40 uur. Dus overdag geen probleem.
    In het weekend een mega probleem.
    Vooral omdat mijn man zaterdag ook werkt, zit ik helemaal Remi alleen thuis.
    Ik surf dan, kijk op dit forum, ook naar aanbiedingen, babyspulletjes etc.

Nu hebben we een nieuwbouwwonng gekocht dat pas in 2008 wordt opgeleverd en ben ik virtueel bezig de kamers in te richten.

Dus voorlopig wel afleiding genoeg.

Een echte hobbie heb ik niet.

Dus ook voor mij zijn tips welkom.

:)

14. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik probeer mijn (zwanger-worden) zinnen te verzetten door sieraden te maken. Het kost je wel een investerinkje om de basis spulletjes in huis te halen (kralen, tangetjes, draad, knijpkralen, sluitinkjes enzo), en later meer en meer en meer frutseldingen, maar ik kan me dan helemaal uitleven!

Als ik dan TOCH achter de PC ga zitten. ik ben ook lid van een algemeen forum waar ik niet over mijn kinderwens praat. Ze weten het daar wel, maar vragen er eigenlijk nooit naar. En ik heb een web-log, waarin ik het niet over mijn kinderwens heb.

Daarnaast bewerk ik foto's in PSP (soort digi-scrap) en dan ben ik soms uren bezig om 1 foto naar mijn zin te maken.

Ik doe 1x per week aan Pilates (soms meer als ik de les kan halen)
    En ik werk ook nog 40 uur per week. :) zou ik bijna vergeten. haha!

15. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik maak graag foto's. Mijn weekenden zijn druk bezet met bezoekjes aan de efteling, dolfinarium ect :) (zie mijn album voor een paar foto's. Groot formaat is natuurlijk mooier, maar zo wel een indruk :))

Groetjes,
    Butterfly

Deel Deze Pagina