Hij was pas 10. Rode bloedcellen laag door narcose? Nog nooit gehoord dat een mens of dier bloedarmoede krijgt door een infuus of narcose, dat hoort niet. Onze kat had aan t begin een waarde van 37. Dat was prima. 5 weken later was het 14... Hij had ook heel licht tandvlees.
Kan zeker wel hoor. Toen ik zelf met een infuus in het ziekenhuis lag had ik ook een te laag HB door verdunning (bloed/infuus). De dierenarts zei dat dat bij hem ook zo kon zijn maar dat het ook kon komen doordat ie ineens verslechterde. De dierenarts belde vandaag nog om te vragen hoe het gaat. Gisteravond, vanochtend en vanmiddag heeft ie z'n eten allemaal opgegeven dus dat heb ik gezegd. We hebben nu nog 4 dagen anti misselijkheidstabletjes en ik mag nieuwe ophalen voor het weekend. We kunnen dan evt stoppen en kijken wat er gebeurt, maar dan heb ik iig tabletjes achter de hand als het niet gaat. De prednison is over anderhalve week uitgewerkt en kan evt nogmaals gegeven worden als het nodig is, maar dat zien we tzt. Ik ben in ieder geval blij dat ie nu beter eet en niet meer braakt!
Oooh nog nooit gehoord. Hoe is zijn ontlasting? Fijn dat ie weer eet! Laten we hopen dat hij snel opknapt!
Z'n ontlasting ziet er wel prima uit. Beetje lichter dan normaal maar verder niet dun ofzo. Ik heb nu natvoer voor moeilijke eters gekocht (serieus haha, er staat difficult appetite op het zakje) en dat eet ie prima! Misschien is ie inmiddels een tikkeltje verwend ook.. haha
Katten zijn vaak verwende nesten hoor hier ook van die pluisprinsen... Willen alleen Kattovit uit Duitsland, verder niets. Maar weet je verder al meer qua diagnose?
De dierenarts zei dat de waarschijnlijkheidsdiagnose een lymfoom is maar dat we het niet zeker zullen weten als we geen punctie laten doen. Ik wil die punctie niet dus we zullen het nooit zeker weten maar de kans is sowieso groot. Sinds vorige week donderdag/vrijdag (de dag van de echo) ging het best goed en braakte hij niet. Helaas heeft ie woensdagavond een beetje gebraakt en weer een beetje dunne ontlasting gehad. Gisteravond ging ik bijna naar m'n nachtdienst en moest ie ineens ook weer overgeven. Niet veel, maar toch. Hij krijgt de anti misselijkheidstabletjes nog steeds maar woensdag heeft ie m niet volledig ingenomen dus mogelijk is ie daardoor wel een beetje misselijk geweest, al zou je dan verwachten dat hij gisteren (toen hij wel het hele stukje tablet binnen heeft gekregen) niet zou braken, wat ie dus wel heeft gedaan. Morgen haal ik nieuwe medicatie op zodat we voldoende hebben voor het weekend en dan moeten we maar weer zien hoe het de komende dagen gaat. Hij is verder niet suf ofzo, komt gewoon knuffelen, drinkt/plast goed etc... Maar toch... het blijft wel zorgelijk.
Lymfoom kunnen ze in Utrecht ook zien op een echo zonder punctie. Alleen weet je dan niet of t kwaadaardig is maar dat kunnen ze wel zien in het bloed als ze prikken op tumormarkers. Lymfoom groeit ontzettend snel dus ik zou dat wel gaan doen als ik jou was. Je kan dan altijs nog behandelen met oncaspar.