Ik wil even vragen wat jullie van de naam 'Lotus' vinden? Ik ben ook op zoek naar (nederlandse) namen, dus suggesties altijd welkom! Wil graag een goede lijst met mooie namen, hebben nog géén wauw-gevoel tot nu toe. (Duurde de vorige keer ook een tijdje, maar nu vinden we het prachtig )
Ik vind Lotus wel ok, maar niet super. Andere suggesties misschien (flinke lijst, sorry ): Noa Vita Rozemarijn Bo Madelief Evelien / Eveline Djuna / Juna Indra Nim / Nimm / Nym / Nymm Yara / Jara Lente / Lenthe Mirre Cató Rhodé Vea Lara Camilla / Camille Flynne Margriet Hannah Linde Iris Rodanthe Viola Zomer Yoël / Yoëlle / Joël / Joëlle Robijne / Robijn / Robin / Robyn / Robine / Robyne Luna / Lune / Iluna Jasmijn Veer / Vere / Vera / Veerle Maura / Maury / Mauri / Maurie Marlijne Meie Ianthe / Yanthe Jari / Yari Nyna Vlinder Dahlia / Dalia Lou Giada Mena Ceder Flora Regen Welmoed Anemoon / Annemoon Chloë Mus Pippa Jip / Yip / Jippe / Yippe Niva Yina Storm Luca / Loucka / Luka Lova / Lóve Coco Jola Jula / Jule / Júle / Julé(e) Lila / Lyla Jade Neva Evanthe / Evanne Isis Onyx Ivy Lelie Lore Liva Floor / Fleur Daisy Nola Lilou / Linou / Linouk Marlie / Marly / Marley Mayari Nila / Nyla Remy / Remi Alix / Alyx Joni / Yoni Tibbi / Tibbie / Tibby Rée Tova Lori / Lorie / Lory Silver Mika Fay / Faye / Fae Amber Mirte / Myrte / Mirthe / Myrthe Zoë Anou Caró Danthe / Dianthe Maudi / Maudie / Maudy Indy / Indie / Yndi / Yndie Nova Tori / Tory Roos / Rosa / Roza Marjolein Maya / Maia / Maja Yaël / Yaëlle / Jaël / Jaëlle Merel / Merle / Meerle / Meer May / Maye / Mae Lola Nika Mila Novy / Novi / Novie Sterre
Lotus is - naast toiletpapier - ook een automerk, een film en een koekjesfabriek en een heleboel restaurants. Het is maar net of je dat erg vindt of niet. Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar een lelijke naam vind ik het niet.
Ik vind Lotus wel een mooie naam! Misschien: Lois Nika/Nyka Nila/Nyla Robyn Ik vind Charlee\Charlie heel leuk bij de namen van je meiden staan, maar je vraagt om een nederlandse naam, je wilt waarschijnlijk even iets anders!
Niet mooi. Eigenlijk vind ik hem wel gaan, maar toch niet mooi gestemd in combinatie met de namen van je andere drie kinderen. Ik heb een beeld van een buitenlands, oostersmeisje bij het lezen van de naam Lotus.
Wel mooi maar inderdaad voor een kind met Aziatische trekken. Een mooi Nederlands blondje zoals mijn eigen dochter zou ik geen Lotus willen noemen en dat zou bij mij wat 'raar' overkomen. Ik vind het ook niet heel goed passen bij de andere namen
Ik vind Lotus op zich niet lelijk, maar ik vind het niet zo mooi bij de namen van je andere kinderen. Ik dacht niet meteen aan wc papier maar nu ik die associatie gelezen heb, krijg ik m ook niet meer uit mn hoofd. Daarom heb ik gestemd voor niet mooi.
ik vind de naam niet lelijk maar ook niet super mooi dus toch op niet mooi gestemd...sorry! moet denken aan de chinees hier die heet Lotus maar het is zo persoonlijk gebonden. dus als de naam voor jullie mooi is dan gewoon doen!
Ik vind het een naam die op zich zou passen bij een Aziatisch meisje. En ik vind het niet zo mooi in combinatie met de namen van je andere kids. Vandaar dat ik niet mooi heb gestemd. Overigens had ik niet gelijk de associatie met toiletpapier. Maar als je dat eenmaal hebt gelezen...
vindt trouwens de namen van je andere kinderen wel erg mooi...in dat Quinn voor een meisje? die hebben wij nu ook in het hoofd die naam voor een meis..