Ik weet dat aantal van jullie er wel verstand van hebben dus was nieuwsgierig naar jullie mening. Kwam onderstaand artikel tegen: cheat day dieet voor snel afvallen en spierbehoud Nu denk ik dat het principe wel klopt, je lichaam af en toe voor de gek houden met 1 dag meer eten. Maar die telling lijkt mij voor geen meter kloppen? Ik zou op een 'medium koolhydratendag' met mijn gewicht dan al 400 koolhydraten mogen wat veel te veel is. (mijn gewicht is ook teveel maar daar wordt aan gewerkt)
Ik doe dit ongeveer ook...maar niet uit dieet overwegingen... ik eet de hele week koolhydraat arm en op zaterdag eet ik meer koolhydraten. Maar die tel ik verder niet. Ik heb een vetpercentage van ongeveer 19-20 ... 400 koolhydraten is echt heel veel...ik eet gemiddeld ongeveer 160 koolhydraten door de week... en toen ik nog wilde afvallen 90.
Ja weet ook niet hoe ze bij die berekening komen eigenlijk. Ze nemen als voorbeeld eentje van 70 kilo ofzo, dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Ik zit er ook over te denken om het straks zo te doen. Ga eerst heel maart 75 gram koolhydraten eten (ik zat eerst op 60 maar zat bij een salade gewoon weer groente terug te leggen in de koelkast omdat ik anders niet uit kwam, belachelijk dus) Wil ook niet te laag ivm borstvoeding. En dan in april denk ik 1 dag niet tellen (gewoon gezond eten dus maar niet te strikt tellen) en rest vd week wel goed opletten.
Nee klopt...zoals bijvoorbeeld bij broccoli..daar zitten ook best veel koolhydraten in...maar wel goede koolhydraten Voor mij werkt minder koolhydraten eten echt heel goed.
Vind ik wel...ik eet meestal 500-600 gram naast een klein stukje vlees...dat is toch 35-42 gram en dat op een totaal van 160
Ja groente kan best aantikken. Sperziebonen, ui, knolselderij etc. Ik maak bijv. van knolselderij puree ipv aardappels. Maar alles bij elkaar tikt het toch aan. Dat weerhoud mij ervan om genoeg groente te eten wat natuurlijk belachelijk is Daarom ga ik het ophogen naar 75 en dan wel voldoende uit groente uiteraard
Ja zo zie je maar dat je ook van groente en fruit gewoon teveel kunt eten. Het gaat er ook om dat je niet teveel eet...maar wat je eet wel de juiste voedingsstoffen bevat. En natuurlijk zoveel mogelijk groente. Dus de snelle koolhydraten laten staan maar de koolhydraten uit groente juist wel nemen. Even puzzelen in het begin...maar ik kom nu prima uit. Als ik sport gaat het aantal koolhydraten dat ik mag eten ook omhoog...dus dan eet ik er dus meer op een dag. Met name tussen de middag bij de lunch eet ik wel volkoren beschuit met honing. Voor de energie na het sporten...met een bak kwark.
Ik eet zelf ook geen brood/pasta/rijst/aardappels etc, maar wel min of meer onbeperkt groente, daarnaast vlees, vis en 's ochtends fruit. Al met al kom ik op die manier altijd vanzelf wel mooi uit qua koolhydraten, hoewel ik ze inmiddels niet meer tel. De ene dag, als we bv broccoli eten, zal het wat meer zijn dan de andere dag.
Ik zat er toevallig gisteren ook over te lezen op de site van simpel-afvallen.nl (niet te letterlijk nemen, de naam) Maar ik vraag mezelf af of ik dan niet te kort (koolhydraten) kom met het sporten, 9 uur per week. Ik doe overigens intermittent fasting.