Nachtblind

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Al een aantal jaren zie ik erg slecht als het donker is.
    Ik zie de belijningen erg slecht en ook de stoepranden.
    Ik zie soms pas kort van te voren waar de weg heen gaat, en vind dit best gevaarlijk.
    Verder als er een auto mij tegemoet komt rijden wordt ik soms gewoon door de lampen verblind.
    Ik probeer me dan te concentreren op de weg belijning.

Weet iemand of hier ook iets aan te doen is? Een bril of zoiets?

Edit: Ik vergeet te zeggen dat ik ook slecht diepte kan in schatten in het donker.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Er zijn speciale zonnebrillen met 'road view', die maken het wat 'zachter' zeg maar. Ik heb er ook last van, maar met deze bril gaat het een stuk makkelijker. Het lijkt gek, savonds in t donker met zonnebril op, maar het scheelt voor mij echt :)

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    mijn moeder heeft het ook en heeft een night view bril op dan kan je de strepen beter zien.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Maar zie je met zo'n bril ook meer diepte?

6. Revit

Revit Niet meer actief

Ik ben ook nachtblind, dus lees even mee.
    Heb idd ook wel eens van zo'n bril gehoord, maar toen ik bij de opticien was, vertelde hij me dat dit niet zou helpen. :(

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik weet niet of ik 'nachtblind' ben, ik kan prima 's nachts rijden, ik kan prima rijden als het regent.... maar... als het 's Nachts Regent..........dus samengeveogd, dan word het wat minder...... dan zie ik de koplampen van de tegenligger in alle druppels gereflecteerd en dan moet ik dus ook echt op de belijning focussen!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad...als het s'nachts regent is het echt drama!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb er ook last van maar aan mijn oplossing heb je niet veel. Ik vermijd het gewoon om 's avonds te rijden behalve als ik de weg zo goed ken dat ik hem slapend zou kunnen rijden.

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Waarschijnlijk domme vraag,maar heb je je ogen wel eens laten testen bij en optiekzaak? s'avonds zien we allemaal wat minder,dus als je een lichte sterkte nodig hebt( zeker omdat je ook moeite hebt met diepte zien) ,heb je daar in het donker meer last van..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wou dit net vragen! Ik heb ook een bril ( - 0,75 en -1,25 dus echt niet sterk ) die draag ik overdag meestal niet, maar als ik 's avonds moet auto rijden dan moet echt mn bril mee anders zie ik geen diepte en zie ik alleen maar "sterren" van lichten... Bij mij is het dus een kwestie van een gewone bril.

12. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik ben de gelukkige beziiter van een nightview bril!! Ik heb ook wel eens bijna op een talud gezeten in het donker en vooral bij regen! Ik kan zeggen: het is een uitkomst!!
    Ik mocht eerst een testbril mee, dus misschien kun je eens informeren bij de opticien? ik heb hem trouwens bij pearl gekocht en kreeg een flinke bijdrage van het ziekenfonds!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het schijnt een typisch vrouwenprobleem te zijn. Maar weinig mannen hebben er last van en veel vrouwen.
    Ik heb het niet zo erg als TS, maar ook ik heb moeite met bochten zien aankomen en word snel verblind door tegemoetkomend verkeer.
    Ik rijd 's avonds het prettigst als er een auto voor me rijdt, dan kan ik aan de achterlampen goed zien wanneer er een bocht aankomt ;)

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik had er dus ook altijd last van! En buiten dat het bleek dat mijn cilinders niet goed waren (waardoor licht- en donkerverschillen heel moeilijk waren), heb ik een nachtbril gekregen. Is een bril met gele glazen en werkt super 8)

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een sterkte van -0,75 aan beide ogen.
    Ik draag eigenlijk nooit een bril, alleen met autorijden, zowel overdag als s'avonds.

Ik ga dit weekend eens informeren bij Pearl naar een nightview bril!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat kost dat?

Ik heb ook veel moeite met donker, maar ik ben ook nog eens kleurenblind. Ik zie ook weinig diepte.
    Misschien dat zo'n bril voor mij ook werkt, ik moet best veel rijden in het donker :(

17. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    ik betaalde 25 euro netto ( na 45 euro tegemoetkoming van het ZF) bij pearl. Viel erg mee. Was geel glas, zonder sterkte, draag zelf lenzen namelijk...

18. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb het ook, sinds mijn eerste zwangerschap. Heel vervelend, het is zo erg dat ik echt niet in het donker rij. Of het moet een stukje van een paar minuten zijn hier in het dorp. Maar ook dan zit ik tegen de voorruit geplakt om iets te zien. Echt verrot, in het donker rijden... en doodeng!

Die bril zou bij mij niet helpen, iets met dat mijn voorste oogkamer te diep is...?

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Consider, ik heb hier ook last van, en heb toen een bril gekocht met Carl Zeiss glazen. Die schijnt de 'afwijking' aan je ogen te verbeteren. Het rijd wel lekkerder nu met een bril op in het donker. Maar als ik mn lenzen draag, doe ik niet speciaal mn bril op hoor.

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb -5,75 aan beide ogen, dus altijd lenzen in, zonder lenzen mag ik legaal gezien niet eens rijden :D

Deel Deze Pagina