Galblaas

Discussie in 'De lounge' gestart door aurora5, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me zo rot. Mijn galblaas is vorige week maandag met een kijkoperatie verwijdert. Het herstel ging heel goed, kan vanaf zaterdag alweer lekker meedraaien in het huishouden, slaap alweer op mijn zij, slikte geen pijnstilling meer. Maar sinds gisteren is het mis, begon pijn te krijgen op de plek waar mijn galblaas zat, heel lichte doffepijn. Natuurlijk dacht ik ohhh teveel gedaan, dus gister en vandaag heel rustig aan gedaan. De pijn word steeds erger, het trekt door naar mijn rug en vooral inademen doet echt zeer. Voelt weer net als de aanvallen van voor de operatie. Natuurlijk gaan googlen en daar word ik zo verdrietig van. Zoveel mensen met blijvende en nog ergere klachten dan voor de operatie. Word er echt bang van dat dit mij ook zo zal vergaan...bah moest het echt even kwijt..wil gewon genieten van mijn gezinnetje en me weer lekker voelen, dit lijkt al zo lang geleden :(

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het komt waarschijnlijk wel weer goed hoor. Maar je verwacht wel erg snel herstel. Galblaas laten weghalen is geen flauwe ingreep en je dokter heeft niet voor niets MINSTENS twee weken hersteltijd geadviseerd (dat deed de mijne in ieder geval). ;)

Geduld, je lichaam heeft een optater gehad. Gun je lijf wat tijd om de oude te worden. Juist door overhaast weer vanalles te gaan doen kun je blijvende klachten krijgen.

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik herken je gevoel wel....
    Al zit het bij mij meer met de gedachten '' komt het ooit weer terug? '' erg in mijn hoofd.

Je bent net pas een week geleden geholpen dus ik denk dat je herstel gewoon nog wat langer is...
    Vraag niet te veel van je lichaam. En neem zover het kan je rust...

Ik weet dat het lastig is, Maar ga niet allemaal dingen googlen, want daar word je alleen maar depri van.
    Je hebt grote kans dat je misschien over 1 a 2 weken veel beter voelt...Het heeft tijd nodig herstel.

4. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken je mijn klachten, dus nog 'galpijnen' na de verwijdering?

5. knap

knap Niet meer actief

Had mijn galblaas operatie geen problemen meer met ( een gal aanval)
    Hier is het eigenlijk gelijk goed gegaan daarna.

Maar ken ook verhalen waar bij het niet meteen goed gegaan is.
    Het zou kunnen dat er toch nog een galsteen in je galwegen zit.
    ( hopelijk was dat de laatste) als je toch deze pijn blijft houden misschien toch het ziekenhuis bellen waar bij je onder behandeling bent.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik had dat precies zo na de operatie! Moest zelfs langskomen voor weer een rontgen om te kijken of er geen stenen in mn galgang of lever zaten. Maar er bleek niets aan de hand te zijn. Na paar weken daarna verdween die pijn en daarna noooooit meer teruggekomen. Dus als je twijfelt even bellen, (zeker bij koorts) en anders nog eventjes geduld hebben. Niet iedereen herstelt even snel van zo'n operatie. Ik heb denk ik nog wel een week of 5-6 in totaal pijn gehad.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou echt je rust nog even pakken, er is toch een orgaan uit je lichaam gehaald. Ik heb op die plek ook nog best een tijdje last/pijn gehad, dat ik dacht, dat kan toch niet :( Na verloop van tijd is dat weggetrokken. Ook qua eten moest ik nog een tijd opletten. Veel ging wel gewoon hoor maar appelsap kon ik behoorlijk lang niet verdragen. Nu gelukkig weer wel.

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Scarabee ik hoop echt dat het bij mij ook zo zal gaan...

Heb net het ziekenhuis gebeld en ze bellen me terug als ze overlegt hebben...ben benieuwd!

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Goed dat je heb gebeld! Nu afwachte wat ze zeggen.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ben benieuwd wat ze zeggen. Beter het zekere voor het onzekere.

Maar je zult in ieder geval over een tijdje nooit meer een galblaaskoliek hebben.
    Het kan ook een soort fantoompijn zijn wat nog even aanhoudt.
    Omliggende organen moeten er ook nog aan wennen, vooral je darmen.

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Fantoompijn??? Vergeet het!
    Half Juni ben ik opgenomen op spoed en zijn mijn galstenen verwijdert.
    Ook heb heb zelfs nu nog deze kolieken.
    Eind November moet ik verder op onderzoek, want het kan zijn dat bij het afbinden van het kanaal, toch nog gruis zit of dat door de afklemming de gal van de Lever niet goed kan wegvloeien.
    Dit zorgt ook weer voor kolieken...
    Laat er Maar verder naar kijken!

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Jaa als dit te lang aanhoudt is het zeker niet goed! Daarom zei ik ook dat ze gingen kijken naar galstenen in galgangen etc.

Ik heb soms toch echt fantoompijn, als ik bozig ben, krijg ik diezelfde galblaaspijn. Misschien is dr een ander woord voor. ;)

Hoop voor T.S. dat het net zoals bij mij gaat en het na 5-6 weken toch wel verdwijnt :)

Wat moest jij laten doen met dat gruis ? Buikecho of röntgen ?

Deel Deze Pagina