Positieve verhalen over sollicitaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Na het lezen van de topic over werk zoeken, wordt ik een beetje ongerust.
    Ik ga nml ook binnenkort solliciteren. Vanaf half april eindigt mijn zwangerschapsverlof maar ik behoud inkomen t/m december. Ik heb dus alle tijd om werk te zoeken en denk nml dat het me vrij snel zal lukken.
    Ik woon in zeeland en hier in de omgeving zijn er veel vacatures voor wat ik zoek. Mijn grootste kans is als callcenter medewerker bij het uwv. Hier is schijnbaar heeeeellllllll veeeeeelllllllll vraag na en worden er veel aangenomen. Ook zou ik terug de zorg in kunnen.

Maar goed, hoe dan ook, ik wil graag in deze topic POSITIEVE verhalen horen over mensen die werk gevonden hebben. Dat geeft nml moed;)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb altijd werk gevonden, nooit afgewezen. Ik ben bij alle sollicitaties die ik gedaan heb, nog nooit afgewezen ;)

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb in 2010 na mijn zwangerschapsverlof van mijn dochter en in 2011 na mijn zwangerschapsverlof van mijn zoontje beide keren slechts 2 maanden in de ww gezeten en dus vrij snel al weer werk gevonden. Ik ben van alle sollicitaties die ik heb gedaan in mijn werkende bestaan slechts 1x afgewezen en dat was omdat ik zwanger was ;).

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Kijk, dit zijn dus de verhalen die je goed doen:D
    Het kan dus wel;)

Kom maar op........ ik wil meer lezen:p

5. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit zonder werk gezeten.
    Mijn huidige werkgever heeft mij na mijn open sollicitatie gebeld of ik op gesprek wou komen.
    Na een gesprekje heeft hij mij het bedrijf laten zien en vroeg of ik dezelfde week nog kon beginnen.
    Werk er nu 7 maanden.
    Eerst halfjaar contract, nu vast.
    Succes!

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ook hier wel goede verhalen, ondanks dat ik het topic werk zoeken opende ;)

in 2009, na school, slechts 2wk thuis gezeten en meteen aan de slag.
    In 2010 ontslagen toen ik 5mnd zwanger was en ook hier weer: slechts 2 weken thuis ondanks zwanger! Was wel om te poetsen (daar is meer werk in naar mijn idee)

Na bevalling meteen weer aan het werk toen zoontje kleine 3 maand was (part time), daarna opleiding gevolgd en na lang zoeken (wat een hel!) meteen na opleiding stage kunnen doen na examens (overheid) en gesprekken, gekozen uit een HOOP kandidaten en daar werk ik nu dus... Nog tot eind volgende week. Hoop dat ik snel iets anders vind, of dat ik iig niet te lang hoef thuis te zitten!

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier ook positieve ervaring hoor.
    Mijn contract liep eind nov 2011 af, moest iets nieuws vinden (bedrijf ging niet zo goed).
    1e sollicitatie aangenomen, kon meteen beginnen. Baan viel me toch wat tegen dus rustig aan verder gezocht.
    Toen weer een sollicitatie en direct aangenomen. Hier zit ik nu sinds 1 jan dit jaar.

Mn moeder moest ook een nieuwe baan, aangenomen ergens. Ondertussen ook iets leukers gevonden en kon ze ook zo beginnen.

En mn vader hetzelfde verhaal

(ja mensen maken hier nu grapjes om, de familie jobhoppers;))

8. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    :D Leuk ;):D
    Moest hier even goed om lachen:D (maar dan in de positieve zin;))

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja is ook dom :D Maar ik HAAT die periode VOOR je aan de slag kan. Je weet nooit hoe lang dat het duurt, word er behoorlijk (knetter)gek van ;):) wie weet heb ik volgende week wat, maar dat weet ik nu niet, en daar kan ik niet goed tegen. Omdat er zoveel druk op staat dat ik echt wel iets vind, snap je :D

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    vandaar ook deze topic.
    Het lezen van verhalen over mensen die WEL snel wat gevonden hebben en aan de slag zijn gegaan geeft moed.

Deel Deze Pagina