Ik heb ontzettende hoofdpijn. twee paracetamol geslikt, maar dat helpt niet voldoende. Zou ik nu ook ibuprofen kunnen slikken? Om half 12 heb ik twee paracetamol genomen.
hey prinses meid wat vervelend van je hoodpijn ik denk weet het niet zeker dat er nog te kort tijd tussen zit om nu ook een ibuprofen te slikken ik zou persoonlijk (hoe zwaar het ook is minstens 2 uur nog wachten) maar weet het niet zeker kan je anders niet een apotheek bellen? veel sterkte meid hoop dat het snel wegzakt
ibuprofen wordt toch afgeraden icm zwangerschap? Zal ook vast in de bijsluiter staan. Kijk anders hier: Ibuprofen Gebruik Ibuprofen NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken. EDIT: of ben je helemaal niet zwanger? dan mag je mijn bericht negeren
Het volgende heb ik gevonden op de site Nurofen (Kunnen ibuprofen en paracetamol gecombineerd worden?) - medicijngids - Ziekenhuis.nl Het gaat daar wel om een tandvleesontsteking, maar volgens mij gaat het ook voor het algemeen op. Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Bij een tandvleesontsteking kan daarom beter ibuprofen gebruikt worden vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt. (HK)
Dat had ik inderdaad zelf ook al gevonden. Ik denk dat het geen kwaad kan, maar voor de zekerheid wacht ik nog wel even een half uurtje af. Dan is het alweer bijna 4 uur geleden van de paracetamol, dus ik denk dat dan een ibuprofen wel kan.