Ha allemaal, Ik weet dat er al veel over Utrogestan is geschreven, maar een antwoord op mijn vraag heb ik niet gevonden: had iemand al na 1 dag (of iig na korte tijd) gebruik Utrogestan pijn aan zijkant borsten zonder overigens verder gespannen of pijnlijke borsten te hebben? Ik ben nu een week overtijd, maar test nog altijd negatief. Voor de zekerheid gebruik ik sinds gisteravond Utrogestan (2 bolletjes en vandaag tot dusver 2 x 2 x bolletjes). Nu heb ik sinds vanavond pijn aan de zijkant van mijn borsten maar dan helemaal onderaan. Mijn borsten en tepels zijn verder niet gevoelig. Dat had ik een keer eerder toen ik zwanger was ook (werd een mk) maar toen gebruikte ik geen Utrogestan. Nu vraag ik mij af of dit een bijwerking van de Utrogestan kan zijn. Bij eerder gebruik (3 cycli maar toen al vanaf 2 dagen na de eisprong en gedurende ruim 2 weken) had ik deze bijwerking niet. Iemand die deze bijwerking herkent en al zo snel na de start van het gebruik? Alvast veel dank!
Ik heb vaker gehoord over pijnlijke borsten als bijwerking met utrogestan gebruik. Ikzelf heb hier totaal geen last van gehad (normaal zonder utro heb ik altijd pijnlijke borsten na eisprong). Maar mijn vraag: je bent overtijd en test negatief? Waarom gebruik je nog utrogestan? Ik moest van mijn gyn stoppen met utrogestan wanneer ik negatief getest had. 5 dagen later werd ik ongi. Utro kan namelijk je ongi tegen houden
Ha Rapunzel, Dank je voor je reactie. Wat fijn dat je geen last van pijnlijke borsten had! Om je vraag te beantwoorden: Zoals je misschien wel weet wordt er onderzoek gedaan naar het verband tussen miskramen en een tekort aan progesteron. In dat kader krijgen vrouwen na een positieve zwangerschapstest Utrogestan voorgeschreven. Het is (nog?) niet bewezen dat hierdoor miskramen worden voorkomen. Mijn gynaecoloog zei echter dat het geen kwaad kan om nu ik een week overtijd was Utrogestan te gebruiken voor het geval ik toch zwanger mocht zijn. Menstruatie of een miskraam breekt er over het algemeen immers wel doorheen. De drie keren dat ik het tot nu toe gebruikt heb gebeurde dat idd, al werd door de Utrogestan de menstruatie inderdaad, zoals jij zegt, uitgesteld (tot maximaal 6 dagen). Als ik 19 november (7 dagen later) nog steeds niet ongesteld ben doe ik weer een test. Heb geen pijn meer aan mijn borsten dus denk dat het helaas weer niet raak is deze keer. Mag ik vragen waarom jij Utrogestan gebruikt(e)? Heeft het geholpen?
Hoi hoi Ik weet inderdaad dat utrogestan officieel nog niet word voorgeschreven ter voorkoming van miskramen. In mijn geval heeft de gyn het voorgeschreven omdat er na bloedtesten is gebleken dat mijn progesteron waardes aan de lage kant zijn in de 2e helft van mijn cyclus. Waardoor een eventueel bevruchte eicel geen kans krijgt om goed in te nestelen. Ik heb ook meerdere keren licht positieve zwangerschapstesten gehad voor NOD, maar helaas werd ik altijd weer ongesteld. Vandaar dat ik 3x daags 200mg (vaginaal) moet inbrengen na mijn eisprong (4 dagen na een positieve ovulatietest). Vorige maand was mijn 1e ronde met utrogestan, helaas niet zwanger geworden. Deze maand gaan we weer verder met utro. Dus jij gebruikt alleen utrogestan wanneer je overtijd bent en niet daarvoor al? Zijn jullie al lang bezig om zwanger te worden? Ik hoop toch dat je maandag een positieve test in handen hebt! Symptomen zeggen ook niet alles..
O wat frustrerend en verdrietig moet dat zijn om elke keer even blij te worden gemaakt en dat het dan toch weer misgaat. Uit onderzoek is gebleken dat heel veel bevruchtingen misgaan vlak voor de menstruatie. Jij testte dus nog wel positief maar heel vaak blijft een positieve test uit en lijkt het of je alleen maar een paar dagen (of meer) overtijd bent. Gelukkig weet je dus dat het eitje wel wordt bevrucht!! En wellicht weet je nu waardoor het misging en gaat het lukken met de utrogestan! Heel jammer dat het de eerste ronde niet gelukt is, maar hopelijk deze ronde wel! Ik duim voor je Ik ben 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Hoe lang proberen jullie het al? Tot nu gebruikte ik utrogestan vanaf 4 dagen na een positieve ovulatietest en moest ik doorgaan totdat ik ging bloeden (ivm eerdere heel vroege miskramen; better safe than sorry gedachte). Deze keer alleen kon ik de moeheid die ik als bijwerking van de utrogestan ervaar vanwege werkomstandigheden echt niet gebruiken en na 3 keer was ik bovendien niet echt meer vol vertrouwen dat een tekort aan progesteron mijn probleem is. Maar ja toen was ik ineens zonder utrogestan een week overtijd... Geen positieve test echter. Wat te doen? Zoals ik al schreef kon het volgens mijn gynaecoloog geen kwaad om alsnog Utrogestan te gaan gebruiken. Ik vond net op internet dat je een paar weken overtijd en zwanger kan zijn zonder positief te testen. Als wat hieronder (zie schema dat ik inkopieerde) waar is zou je dus 21 dagen vanaf bevruchting nog negatief kunnen testen met een gewone zwangerschapstest (20-25 miu/ml), maar gezien de verdubbeling elke 2 a 3 dagen zou zo'n test na 24 dagen (al is er zeker die enkele uitzondering) echt positief moeten zijn. Dank je voor je succeswens voor morgen, maar ik kon het natuurlijk niet laten vandaag al te testen (zit op dag 27 na mogelijke bevruchting), maar had weer een negatieve test Ik houd de bolletjes dus voor gezien. Jij nogmaals veel succes deze ronde en dank je voor je aardige reacties!! 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby! IU/L of MIU/MLgerekend vanaf bevruchting 0 - 5 7 dagen 3 - 426 14 dagen 18 - 7.340 21 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen
Jammer van de negatieve test! Wat naar is dat hè, die onzekerheid.. Ik hoop dat je snel weer ongesteld word na het stoppen met utro, zodat je weer verder kan. Die negatieve testen vind ik altijd zo'n domper, het geeft dan toch weer een soort van opluchting als je ongi weer doorbreekt. Zo te lezen zitten wij ongeveer in het zelfde schuitje, hier ook 1,5 jaar bezig. Ik heb zelf ook last van vermoeidheid met utro, maar dat was bij mij voornamelijk in de 1e week. En dat was nog te overzien. Heb je bij de gyn al aangegeven dat je denkt dat het progesteron tekort niet het probleem is?