Ibuprofen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ste, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ste

Ste Lid

26 dec 2011
    12
    0
    0
    Ik heb op 13 december m'n verstandskies laten verwijderen. Ik had veel last en heb daardoor 5dagen 3 x 600mg ibuprofen gebruikt. Nu blijkt dat ik toen al 1week zwanger was. Nu (4 1/2 week zwanger) maak ik m erg zorgen over dit gebruik. Wie kan me voorzien van meer informatie of kan me gerust stellen??? Please......

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Het wordt idd afgeraden tijdens een zwangerschap, maar het is nu toch al gebeurt en waarschijnlijk kan het geen kwaad.

4 dagen na mijn trouwen kwam ik erachter dat ik op de dag dat ik trouwde exact vier weken zwanger was. Ik heb op mijn trouwdag alcohol gedronken en heb een aantal dagen medicijnen gebruikt die absoluut niet mochten als je zwanger was. En het heeft totaal geen invloed op mijn zwangerschap gehad.

En het klinkt misschien hard, maar als het wel negatieve invloed heeft op je zwangerschap zal je er nu helaas niets meer aan kunnen veranderen. En als je nu een miskraam zou krijgen, zal je ook nooit weten of het aan je Ibuprofen gebruikt ligt.

Maar nogmaals, ik verwacht dat het allemaal wel meevalt. Probeer te genieten van je zwangerschap!

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me volledig bij Speentje aan.

Nu je weet dat je zwanger bent kun je er rekening mee houden. Probeer jezelf niet teveel op te vreten over wat er gebeurd is voor je dit wist.

Oh en voor ik het vergeet: gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

4. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    was je trouwens 1 week zwanger of was het vruchtje 1 week oud? De 1e 2 weken van je zwangerschap krijg je namelijk "kado" dat zijn de ongeveer 2 weken in je cyclus voor de eisprong, die tellen wel al bij aan je zwangerschapsduur maar je bent dan nog niet echt zwanger.

En anders, idd, je wist het niet. Houd er vanaf nu gewoon rekening mee en gefeliciteert he ;)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meestal kan dat geen kwaad zo vroeg. Was je 1 week zwanger ( dus bevrucht ) of was het je 1e zwangerschapsweek ( dus de week van je menstruatie? ) In beide gevallen; het is dan zo vroeg dat je bijna niet overal rekening mee kan houden.

Ik heb in November bloed gedoneerd, dat mag niet als je zwanger bent. 2 dagen na het doneren had ik een positieve test in handen, heb de bloedbank gebeld en het kan geen kwaad zo vroeg in de zwangerschap. Als je maar oppast met wat je doet nu je het wel weet.

6. Xaneda

Xaneda Actief lid

5 mrt 2009
    103
    0
    0
    Volgens mij kan het zo vroeg in de zwangerschap nog niet zo heel veel kwaad omdat je nog geen bloed-bloed contact met het vruchtje hebt?

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als je het niet weet kun je er ook niks aan doen
    zo slikte ik in het begin van de zwangerschappen spierverslappers en ibruprofen zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik ermee gestopt en overgegaan op paracetamol en meer rust
    en nee het vruchtje houd er niks aan over, 2 jongens en kerngezond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    er is zo vroeg nog geen bloedcontact ( is nog geen placenta en navelstreng) dus veel kwaad kan het niet denk ik

9. Ste

Ste Lid

26 dec 2011
    12
    0
    0
    bedankt allemaal voor de lieve woorden. Het stelt me wel wat gerust! Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, zal deze vraag ook even aan hem stellen. Zal zijn antwoord ook posten voor jullie! Bedankt

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Fijn dat je weer wat geruster bent en hopelijk kan je huisarts je nog verder gerust stellen.

Deel Deze Pagina