Dag allemaal. Baby 2 is onderweg. 1e zoontje was 4160 Gr bij de geboorte en groeiende keihard, dus heeft maat 50 nauwelijks aangehad, eigenlijk alleen de kraamweek toen hij wat afviel. Maat 56 zat eigenlijk ook al mooi. Ivm zeer zware bevalling bij de 1e, krijg ik nu groeiechos en word ik met 38 WK ingeleid. De kleine loopt nu op schema qua groei en is niet te groot dus. Zou hij wel in maatje 50 passen? Of beter gewoon 56 aanhouden? Wat eigew jullie kindjes en pasten ze in maat 50?
Mijn jongste paste niet meer in 50, maar ik heb het nog wel liggen, wacht even de laatste controles af, als ze dan zeggen dat het een kleintje wordt, dan kan ik alsnog ff wat wassen...
Het ligt ook aan de lengte. Mijn oudste was 3900 ofzo, maar waarschijnlijk heel lang (ze hebben het niet gemeten, het zal zo'n 55 cm geweest zijn). HIj paste amper in maat 50. Daarna kwam dochter, zij woog 3600 ongeveer, maar was 46 cm, zij had eigenlijk maar 44 (maar die hadden we niet dus heeft wel maat 50 aangehad, en dat heel lang) De derde was de zwaarste van de drie 4040 gram. En 51 cm, hij heeft best een tijd maat 50 aan gehad. Dus voor mij zei gewicht niet zo veel, lengte wel, maar dat is lastig inschatten volgens mij.
Ons zoontje was bij de geboorte 3685 gram en paste zeker 1,5e week heel goed in maatje 50. Krijgen nu een dochtertje die met 40 weken 8 pond word geschat (ze gaan me strippen vanaf 38 weken) en heb wel wat meisjes achtige dingen in maatje 50 gekocht maar gewoon niet te veel.. Denk dat ze het de eerste dagen wel aan kan.
Zoon was 4200 gram en zat een week in maat 50, ook maar een week in 56. Ik vond het toch wel fijn om een paar setjes te hebben. Ik zou 3 goedkope setjes halen. Eventueel unisex.
Hierna is t uit hoor, met de Babypret. Geen zwangerchap meer. Ik haal denk ik gewoon indd een paar setjes zodat ik wat heb. Is 56 echt te groot, bestel ik online gewoon nog wat bij en heb ik t zo in huis. Leuk al die hormonen, alles lijkt soms zo ingewikkeld
Makkelijk hé tegenwoordig, je hebt iets zo besteld en in huis Ik heb mijn moeder 2 extra pakjes in maatje 50 laten halen in de kraamweek.
Ik zou wel 1 of 2 setjes in 50 kopen. Vind omgeslagen mouwen echt niet mooi, of kindjes die in veel te grote kleding liggen.
Ligt ook erg aan het merk? Een ruimvallende 50 van het ene merk kan net zo groot zijn als een kleiner vallend maat 56 van een ander merk... Mijn zoon (4333 g en 53 cm) en dochter (4520 g en 53 cm) hebben beide eigenlijk meteen maat 56 aan gehad. Een ruimvallend maat 50 had ook nog wel gekund waarschijnlijk voor 1-2 wkn. Ik had ook een paar 'combi' maten 50-56 die in begin goed gingen. Mijn jongste (4260 g en 50 cm) heeft wel een week of 2-3 maat (ruimvallende) 50 gehad, de meeste 56 die ik had liggen was haar net iets te ruim/lang.
Nee... Alles enthousiast weg gegeven, aangezien ik dacht mezelf een zwangerschap echt nooit meer aan te doen..... wel veel terug gekregen nu weer maar k ben een enorme zeikerd merk ik. Vind alles snel verwassen enzo...
Hier heeft dochter geen maat 50 aan gehad. In de kraamweek een pakje van grote broer, maar was eigenlijk al te klein. Geboren met 39+5, 51 cm, 3870 gram. Zoon paste ook vanaf geboorte prima in maat 56, had wel wat pakjes maat 50 maar was eigenlijk niet nodig.
Denk ook dat je niet alleen op de cijfertjes van de maat moet kijken, maar vooral kijken hoe het valt. Hema valt veel ruimer dan bijv h&m. Dochter past bijv al niet meer in maat 62 h&m, terwijl Hema nog ruim zit.
Hier ook enkele setjes in maatje 50 moeten gaan bijhalen. Dochter woog 3575 gram en was 52cm bij geboorte. Nu 2 weken later zit ze nog in maatje 50. En zoals hier wordt gezegd sommige 50 vallen zeer ruim. De zeeman maatje 50 is nu nog te groot voor mijn dochter.
Ik heb wel 50 altijd gekocht (en hebben ze ook 6 weken gedragen) maar goed mijn kindjes waren bij 40 weken 3300 en 3100 gram dus dat is ook niet heel groot. Ik vind omgeslagen kleertjes niet zo mooi EN ik houd onwijs van shoppen dus ja
Haha had ik ook. Ik heb alles van de oudste weggegeven (behalve echt eerste setjes en hele toffe unisex jasjes en slaapzakjes etc) omdat ik dacht ik weet niet wanneer en in welk seizoen en welk geslacht ik weer een kind krijg. En eerlijk is eerlijk ik hen wat terug gekregen maar ik vind andere stijlen nu leuker en idd verwassen ogen etc. En gelukkig ook van vriendinnen wel zakken rompers gehad
Onze jongste was 54 cm en 4666 gram. Geboorteland heeft ze maar 50 aangehad, maar daarna eigenlijk meteen 56. Scheelt wel dat ik nog best veel maat 50 had van de eerste. Zij heeft 8 weken in maat 50 gezeten. Ze was ook maar 49 cm. De 2e heeft ook amper in 50 gezeten, was 52 cm.
Bij de oudste had ik maar een paar setjes maat 50 en moest ik in de kraamweek een vriendin vragen om wat bij te gaan halen. Hij heeft het bijna twee maanden aangehad (50 cm, 3470 gram bij de geboorte). Nu bij de tweede heb ik meer gekocht in maat 50 en ook hij past er nog prima in (is nu ruim drie weken, 3500 gram bij de geboorte), al merk ik dat een enkel truitje van Noppies dat klein valt al wat kort wordt. Maar ik zou dus zeker 50 kopen, maar niet teveel. Mocht je tekort komen heb je via bol.com of Zalando zo wat thuis laten komen. Online shoppen is zo handig!