Enlighten me: lakens en dekens

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fleetwood, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik was onlangs weer in de winkels om weer wat voor de uitzet te kopen en ik stond wederom voor de lakens en dekens. Een raadsel is het! Ik heb gelukkig nog even om ze te kopen, maar ik weet niet zo goed wat ik nodig heb. Voor mijn moeder is het te lang geleden en de bedden zijn ook veranderd sinds 1987... Dus die weet het ook niet.

Wie kan mij helpen?

Ledikant is van Ikea en is 120 cm lang en 60 cm breed. Bij de HEMA zie ik ledikant lakens van 80 cm x 120 cm, is dat dan wel het goede? Of welke afmeting heb ik dan nodig?

En heb ik een deken nodig en welke afmetingen heeft deze dan nodig? Hetzelfde of andere?

Ik ben er absoluut niet in thuis, onze dekens hebben een afmeting en daar koop je dan natuurlijk de geschikte overtrekken voor...

Ik hoop op wat hulp!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    je hebt gewoon ledikant dekens van katoen en ledikant lakens nodig :)
    en natuurlijk ledikant onderlakens en moltons.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de lakens hebben vaak de zelfde afmeting als de dekens, als je een deken hebt van 120 en een laken van 75 lijkt t me krap (matras is 60, kind erbij dan kun je t laken niet instoppen.
    De deken heb ik zelf van bij prenatal, maar die krijg je bij alle baby winkels wel. Gewoon kijken wat je wil uitgeven en welke je mooi vind.

Zolang je geen dekbed koopt is het goed (mag in nederland niet)

Ik zelf heb 2 dekens, was ze regelmatig, dus 2 wel handig. Lakens heb ik ook meerdere omdat die meer in de was gaan dan de dekens.

Dekens voor een ledikant zijn meestal 120*150 en de lakens die je daarbij gebruikt ook.
    Als ze pasgeboren zijn wordt t bedje kort opgemaakt, dus dan heb je heeeel veel deken over die je onder t matras wegstopt.
    Ik heb dus in het begin wiegdekens gebruikt en dan in de andere richting, dan had je niet zo'n gefrot onder t matras, maar ook dat is persoonlijk.

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Je wil nog wat ruimte hebben om in te stoppen. Dus de deken en lakens zijn 100cm bij 150 cm.

Dat lakentje van 80 bij 120 is voor een wieg of wandelwagen geschikt.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik vind persoonlijk lakentjes en dekentjes enorm irritant haha

Ik heb gekozen voor simpel, een duo deken in een dekbedovertrek en deze over dwars in bed

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik heb ook een duo deken aangeschaft (100x135) en dekbed overtrekjes..:)
    nog niet in gebruik overigens;)

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Mijn zoontje is al vanaf zijn geboorte zo'n ontzettende draaikont dat niets qua dekens en lakens blijft zitten bij hem :)

Hier dus een slaapzak, pyjama, en als het erg koud is leg ik een dekentje over hem heen (die dan binnen de kortste keren aan het voeteneind ligt).

Maar een beetje ruimte om in te stoppen is inderdaad wel fijn.
    Ik zou investeren in goede, leuke slaapzakjes. En 1 dekentje kopen en 2lakentjes.

Deel Deze Pagina