ICD en zwangershap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CrossCountry, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Dat zou fijn zijn idd!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Crosscountry je hart zal het dan weer wat makkelijker hebben, maar volledig normaal zal het dan nog niet zijn denk ik. Ze zullen ook niet voor niets de icd hebben geïmplanteerd. Krijg je nu al medicijnen, of nog niet? Niet alles is geschikt om tijdens zwangerschap gebruiken natuurlijk.

Ik heb inderdaad de 'foute ICD', maar voor nu heeft dat voor mij verder nog heren consequenties, hij lijkt nog wel even mee te kunnen.

Jij hebt ook al flink pech gehad met de icd! Pocketinfectie kan heel gevaarlijk zijn. Welke lead wordt bij jou niet meer gebruikt dan?

3. maliro

maliro Niet meer actief

Hopelijk blijft het nog lang zonder consequenties!

De pacemakerlead is verwijderd. Eerste keer dat ik moest tekenen voor een operatie. Dat zij niet aansprakelijk zouden zijn als het mis ging. Maar is gelukkig goed gegaan.
    Pech heb ik idd wel gehad. Elke operatie eindigt steevast in een wondinfectie.
    De lead van mn huidige icd ligt te dicht onder mn huid. Ik heb er (in overleg met thoraxchirurg) voor gekozen om het zo te laten zolang het goed gaat. Ben daardoor wel iets beperkt aan mn linkerkant maar liever niet nog een operatie. En het gaat al vijf jaar goed dus ik heb er wel vertrouwen in

4. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb al medicijnen. maar die kunnen mijn hart niet herstellen. het zorgt ervoor dat mijn hart stabiel blijft. niet verslechterd maar ook niet verbeterd...al zou die zich verbeteren dan is dat maar heel minimaal. ze kunnen nu ook verder niks met mij daarom de icd. de medicijnen die ik na mijn bevalling krijg, kunnen ervoor zorgen dat mijn hart zich hersteld en de icd er ook uit mag. behalve de draadjes die blijven zitten. er is een kans dat dat gebeurt, er is ook een kans dat het niet gebeurt. dat moeten we dan weer afwachten. ik hou me graag aan het positieve vast dus wie weet, voorlopig focus ik me op ons kleintje en moet ik me best doen om rustig aan te doen.

Deel Deze Pagina