Boeken lezen over zwangerschap - tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bromar, 16 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bromar

bromar Lid

9 sep 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies,

Vandaag op mn NOD een duidelijk positieve zwangerschapstest in handen, yes! Nog wel voorzichig blij want meende gisteravond ook wat rose in mn afscheiding te zien bij t afvegen....

Nu zou ik wel een boek willen lezen over zwanger zijn maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Wie heeft een fijn boek gelezen, kortom, welk boek is een aanrader?

2. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik heb het boek het grote wonder van Nilssen. Het is wel veel biologie maar ik vind de foto's fantastisch! Daarnaast lees ik de grote geboortegids van croon en van der post. Het ligt er een beetje aan wat voor boek je zoekt. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond zwanger zijn redelijk 'vanzelf' gaan. Natuurlijk is het wel interessant om een beetje te weten wat er in je lijf gebeurt en wat er bij hoort en wat niet. Voor dat eerste is de site 'berichtje uit je buik' heel leuk. En op het forum heb ik wel informatie uitgewisseld over misselijkheid, pijntjes en andere klachten.

Zelf had ik er meer aan om te lezen over de periode die hierna komt. Wij kwamen op 3 uur 's nachts thuis met een baby. De kraamverzorgster zou de volgende ochtend rond een juf of 9 komen. Om die zes eerste uur te overbruggen, was ik toch wel erg blij dat ik van te voren soort van een 'gebruiksaanwijzing' had gelezen, haha.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Via moeders voor moeders de grote geboorte gids gekregen. Dat is het enige boek dat ik regelmatig heb opengeslagen en dingen in heb opgezocht.

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb tijdens de vorige zwangerschap van alles zitten lezen over bevallen en zwangerschap en dat vond ik allemaal behoorlijk heftige kost. Dat gaf na het lezen geen relaxt gevoel zal ik voorzichtig zeggen.

Dit keer lees ik wat luchtiger over wat ik 'in de herkansing' wat meer wil weten. Bijvoorbeeld over borstvoeding (De Melkfabriek vond ik heel leuk, naast nog een echt informatief borstvoedingsboek). Die zwangerschap en bevalling gaat redelijk vanzelf, en als het niet vanzelf gaat heb je er zelf ook weinig over te zeggen. Ter voorbereiding op je baby zou ik je oriënteren op de boeken van Stephanie Lampe. Informatief, laagdrempelig en je bent dan al wat bekend met de meest voorkomende hindernissen.

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ik vond de boeken Veilig Zwanger en Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders erg fijn om te lezen. Maar er zijn ook veel mense allergisch voor haar :D en ik kan niet garanderen dat ik dat zonder invloed van hormonen niet zou zijn ;)

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha dat is precies de schrijfster waar ik op doelde ;)

8. bromar

bromar Lid

9 sep 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zal eens kijken, de naam komt me wel ergens bekend voor, maar waarvan? Dank voor jullie tips :)

9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mijn man had "Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt", die vond hij erg leuk.

Ik had "Voor het eerst zwanger", die vond ik op zich wel leuk, maar erg puberaal. Vond het een beetje aan de boekjes van Jill Mansell denken. Die ik doorgaans dus erg leuk vind hoor, maar erg simplistisch. Ik vind eigenlijk de wekelijkse updates in mijn mailbox leuker die ik krijg na het aanvragen van de gratis pakketten.

Ik ga op advies die ik heb gekregen nog "Vrije geboorte" en "Bevallen op eigen kracht" lezen. Ik hoor van de mensen die het liefst natuurlijk willen bevallen (dus liefste zonder pijnbestrijding ed) dat dit fijne boeken zijn.

Deel Deze Pagina