Deze staan recht, net als een mechelaar. Hij komt uit een KNPV bloedlijn en mag dus absoluut niets aan de heupen hebben etc. Alleen Duitse Herders worden schuin gefokt.
Mooi, wist niet dat Hollandse herders bestonden, enne waar ik altijd nieuwsgierig naar ben... waarom heb je voor deze hond gekozen? (Leer ik de ras eigenschappen kennen, wie weet verander ik van lievelingshond..)
Staan ook op de lijst van Zeldzame huisdierrassen waarom? Leergierig Zeer intelligent Werklustig Trouw Aanhankelijk Loyaal Zeer gehoorzaam Alert En daarbij zijn ze gewoon hartstikke mooi! Niet doorgefokte of kapotgefokt, gewoon de originele standaarden.
Klopt alleen ken ik helaas genoeg hollandse herders die schuin staan.. Gelukkig weet jij wat je moet hebben en koop je niet de eerste de beste. Geniet van je aanwinst!
Mooi donker! Hou ik wel van hihi Ennnuh een Duitse herder word niet scheef gefokt hoor, heb hier een rechte uit showlijnen (aangeleerd, ipo enz) Duitse herder hebben andere hoekpunten 😉
Ik kende ze ook nog niet, Hollandse herders. Hoe groot wordt hij? En gaat dat goed met de kat, die ik achter hem op de bank zie liggen * ziet hier een kattenbeestje, dat al hysterisch wordt bij het woord "hond" haha* Veel plezier met hem
De originele maat is ongeveer 62-63 cm voor een reu en 58-60 voor een teef. Zijn vader is 70 cm en zijn moeder 66 dus de kans is aanwezig dat hij iets groter wordt. En gaat prima hoor met de katten!
Mooi beestje! Ik ben als mede-HollandseHerder-eigenaresse ook wel een beetje bevooroordeeld.. Ga je er ook mee in de sport?