ice bucket challenge

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Onzin???? Er is niets onzinnigs aan een actie die zorgt dat de hele F***ing wereld over ALS praat!
    En er miljoenen binnenkomen voor onderzoek.
    Die jongen van dat filmpje is 26 en diagnose ALS, 99% zeker dat hij de 30 niet zal halen.

En degene die t over waterverspilling hebben vullen in de zomer ook vast geen zwembadjes voor hun kinderen?

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Hoe rot en hard het ook klinkt, het geld dat met zo'n IceBucketChallenge wordt gezameld voor een stichting van een ongeneeslijke ziekte zal beter terechtkomen dan alle donaties voor 3e wereldlanden waar de corrupte leiders daar alles afpakken.
    Niet dat er nu niet meer gedoneert moet worden voor de 3e wereldlanden, maar schilder zo'n actie voor ALS niet af als minder belangrijk.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

#23 Imensa, Aug 22, 2014
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2014
    Daarom. Het is een bodemloze put waar je geld in blijft gooien. Het heeft imo geen zin en zal gekeken worden naar manieren waarop het geld wel goed terecht komt. Het doet me dan ook echt pijn te zien dat mensen zoiets zeggen en dat er miljarden aan geld gaat naar ''zielige'' kindjes, En dat wanneer je je inzet voor een ongeneselijke ziekte je jezelf voor schut zet!

De mensen die zoiets zeggen moeten zich schamen en beter nadenken! Ik vraag me dan ook oprecht af of ze ook zo denken als er in de naaste omgeving een persoon is met een vreselijke ongeneselijke ziekte zoals bvb ALS

4. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Maar ik vind het zo'n rare vraag dan: OF water OF ANDERS een donatie. Sowieso een donatie zou toch beter zijn. En fijn dat veel bekende mensen en én doen. Maar alle natte koppies op mijn tijdlijn zijn daarna echt niet allemaal gaan doneren.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

+1!

Centraal-Amerika is uitgedroogd en mensen kampen met honger omdat hun hele oogst verloren is gegaan terwijl er misschien wel miljoenen liters verloren gaat.

Hongersnood dreigt in Midden-Amerika | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

6. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort berichten, voornamelijk omdat ze gestoeld zijn op niks... Het water wordt niet verspilt, vooral omdat de challenge gedaan wordt in een omgeving waar er geen tekort aan water is. Het water verdwijnt in de grond en zal uiteindelijk weer in de lucht terecht komen (verdampen) vervolgens zal het weer terugkeren als regen.

Het enige wat eigenlijk verspild wordt is het geld dat mensen betalen voor het water dat ze gebruiken. En nee, het is niet zo dat mensen in landen waar weinig water is het beter zullen krijgen als wij minder zouden "verspillen". Zo werkt het namelijk niet.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik begrijp je wel maar zonder dit spel hadden ze zo weinig donaties als vorig jaar.
    Van een saai stukje tekst ga je niet snel een donatie storten. Van een dom spel velen wel.
    En als je de challence aangaat moet je 10 euro storten, ga je ze niet aan 75 of 100 volgens mij

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Weet je wat? Doe anders een oproep om te stoppen met die stomme challence? Kijken of de mensen die ALS hebben dat beter vinden. Time is money, zeker in dit geval. Nu krijgen ze in korte tijd ontzettend veel geld.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Och hemel ... Net heeft maar 24 reacties geduurd ... Want idd ... ALS de challenge niet bestond zou magisch alle droogte opgelost zijn. :(;)

Ik vind het een prima actie, waar veel geld mee opgehaald wordt ...

10. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0

Uhm... wat wil je hier precies mee zeggen? Dat we water daarheen moeten sturen? Dat is nagenoeg onmogelijk om in werking te zetten. Daarnaast, en ja ik weet dat die mensen die daar nu zitten er niks aan hebben, maar het probleem ligt toch echt daar op locatie.

Als je structureel en aan één stuk door blijft gaan met (regen)wouden omhakken, dan kun je op je handen natellen dat dat iets gaat doen met het weer. (regen)wouden staan er om bekend een gigantische invloed te hebben op regenval. En ja, de wereldwijde consumptiemaatschappij jaagt dit aan, maar zo zie je maar weer dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn en dat elke actie een reactie veroorzaakt.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Volgens mij is al het water dat hier verspild sowieso al verloren.
    Want het is HIER en niet in Afrika.
    Dus of wij het nou opdrinken of over ons hoofd gooien...de mensen daar hebben er net zo weinig aan.
    Dus ik sluit me hier bij aan!

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Haha omg, waterverspilling? Het levert zoveel aandacht en donaties op voor de ziekte ALS, en dan komt er "waterverspilling" uit? Lachwekkend en sneu tegelijkertijd.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn schat loopt heel de tijd al met een emmer boven zijn hoofd ;)

Ik ook mama ik ook zegt hij dan

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hahah cute.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ja ik zou zeggen stuur een flesje water op naar mensen in waternood ;)

Imensa mega schattig :D

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38

Dat was ook de voorwaarde, dat er sowiezo gedoneert moet worden, alleen als je de emmer niet over je leeggooit moest je minimaal 100 euro doneren.

17. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ga het water wat ik over mijn hoofd gooi opvangen in een bak en stuur hem op naar midden-Amerika ok?

Het geld wat al jaren wordt ingezameld voor de arme landen, de oorlogen enz verdwijnt. Met dit geld van deze challenge wordt er onderzoek gedaan waardoor er hopelijk een hoop mensenlevens worden gered. We zijn altijd maar bezig met de derde wereld landen maar hier zijn er ook mensen die hulp nodig hebben.

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik word hier echt zooooo moe van! Mensen die alleen maar aan het zeiken zijn dat het onzin is. Bah zeg! Miljoenen zijn er opgehaald in een paar weken tijd. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die het onzin kunnen vinden.
    Als jullie een betere manier weten om aandacht te krijgen voor ALS en er ook miljoenen mee op kunnen halen, be my guest!

En over die waterverspilling? Zucht...

19. Joh, het zijn altijd dezelfde ZP-ers die dit soort dingen roepen.. Zo onnozel als wat :D Echt waar, als je geen ander dom argument kunt bedenken, roep dan maar iets over waterverspilling.

Als er vorig jaar nog geen 2 miljoen werd gedoneerd en er nu inmiddels 15 (!!!) miljoen is gedoneerd, dan werkt het. Meer valt er toch niet over te zeggen? Ik zie zoveel tegenstanders van deze actie, maar ik ben alleen nog maar mensen tegengekomen die er zélf mee moeten dealen, omdat ze het zelf hebben of omdat hun familieleden het hebben, die vóór zijn.

Ik deel hem nog maar een keer; https://www.youtube.com/watch?v=cK7UUYt_vRI
    Echt, ik brak hoor, op het moment dat hij aangeeft dat hij zo vreselijk bang is. Om nog harder te huilen bij de rest van het filmpje. Hoe kun je nou nog 'tegen' zijn, het over iets belachelijks als waterverspilling hebben, als je dit hebt gezien?

20. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Omdat ze blijkbaar geen idee hebben waar ze het over hebben.

Share This Page