ice bucket challenge

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik vindt het een goede actie!
    Misschien is het zonde voor het water maar als je door het geld wat je ervoor terug krijgt onderzoek kan doen om levens te redden, dan ben ik 100000000% voor!

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ok ok, jullie hebben gelijk, (haha moet je als ts ook een x toe kunnen geven toch :p)... als het inderdaad zo is dat mensen en water gooien én doneren, zeg ik: een top actie. Ik had alleen het idee van niet... dat het of of was of ik zie ook voorbij komen: of een emmer water over je heen: of je komt bij mij onkruid wieden/ ik krijg een fles bacardi van je etc. Dat vind ik gewoon weinig met de werkelijke actie te maken hebben dan.

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Onzin.

Doneer

& daarmee BASTA.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Blijkbaar werkt dat niet en zijn er acties als deze nodig ...

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Doel van de actie is om 'awareness' te creëren voor de ziekte.
    En Stichting ALS Nederland ontvangt momenteel 75x meer aan donaties als normaal.

Actie lijkt mij dus meer dan gelukt en zou echt miet weten waarom je hier tegen zou zijn.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Nou inderdaad zeg! Zeuren om het zeuren he?;)

Imensa cute!!

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Niet het hele topic gelezen, maar wat is de bedoeling dan ermee? Wat hopen ze met deze actie te bereiken? Dat er een nat pak gekregen wordt, of dat diegene die de weddenschap niet aan gaat de tegenprestatie doet? Ik snap het nut er niet zo van. Maar dat is net zo als met dat (borst)kanker gedoe. Snap daar ook nooit wat van.

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Dat klopt, het originele spelletje was trouwens ook ophef over geweest omdat het toen om drank(misbruik) ging en er zelfs een paar doden bij zijn gevallen. Dat spelletje leefde heel erg bij de puberende jeugd die niet altijd goed weten hoe ver ze kunnen gaan met drank.

What is NekNomination? All you need to know about the Facebook drinking game - Mirror Online

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    ALS deze actie er niet was geweest dan waren er nooit zoveel donaties binnen gekomen voor ALS en wisten nooit zoveel mensen wat ALS is. Het mooiste vind ik dat deze actie gestart is door een ALS patiënt, ik denk niet dat hij ooit voorzien had hoe groot dit zou worden. Dat nu bijna iedereen er wel aan mee doet en het meer een leuk spelletje lijkt te worden stoort me wel een beetje. Daarmee gaat het zijn doel voorbij en dat is nog steeds geld binnen halen voor een vreselijke ziekte.

10. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    In Amerika tikt de donatieteller vandaag trouwens als 53,3 miljoen dollar aan vergeleken met 2,2 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar (29 juli-21 augustus). Deze donaties komen van bestaande donateurs en 1,1 miljoen nieuwe donoren aan de vereniging.

Bron: Ice Bucket Donations Reach $53.3 Million - The ALS Association

11. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ah, kijk, duidelijk. Zo erg had ik mij er niet in verdiept :) Bedankt voor de uitleg. Goede actie

12. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het feit dat er zoveel bekende mensen aan meedoen voor meer donaties en bekendheid heeft gezorgd, niet zozeer de actie zelf.

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Vind die van PSV wel leuk aan de hand van de nomination van Ajax..
    Oh voor de dames die het water verspilling vinden, NIET kijken..

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh het is sowieso doneren?

Hm... dat is bij de mensen die ik het zie doen niet helemaal duidelijk geloof ik...
    het is meer van je doet die emmer OF je doneert geld (of snoep blabla)

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Zo'n actie gaat blijkbaar toch een eigen leven krijgen. Net alsof je iets moet door fluisteren ;) Kuddegedrag is het. Ik heb in ieder geval gedoneerd, en jullie?

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Inmiddels heeft echt iedereen die ik het wil zien doen het gedaan, op 1 na, maar die gaat het echt niet doen.

17. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik zag dit filmpje op de site van "Linda". Pff echt heftig! Ik stond ook sceptisch tegenover deze hype, maar na het bekijken van het filmpje niet meer.

Deel Deze Pagina