ICE nummer

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

heb jij ice nummers in je mobiel staan??

1. ja

2. nee

3. ik had/heb er nog nooit van gehoord

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Dat dacht ik dus ook, en later dacht ik ineens, In Case of Emergency? Maar goed, ik heb dat ook niet hoor. Als er zoveel mensen zijn die niet eens weten wat ICE inhoud, is het ook niet echt zinvol om het op die manier in je telefoon te zetten lijkt me ;) Zou alleen handig zijn voor medewerkers van een ambulance bijvoorbeeld dan.

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb ook ICE erin staatn, mijn vriend is ICE1 en mijn ouders ICE2.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb het ook er in staan, meerdere ice's zelfs:p
    maar toen kwam een vriendin met een slimme opmerking laatst, mijn telefoon is beveiligd met een code...dus eigenlijk heb ik er niets aan omdat ze niet mijn telefoon in kunnen omdat ze de code niet weten, dus ook niet bij ICE kunnen komen ;) dus eigenlijk heb ik er niets aan hihi

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn HTC Legend heb ik een app geinstalleerd (ICE) waar je dit soort gegevens gewoon in kunt zetten. Op de desktop een linkje naar de app (geeft een rood kruis op je scherm met ICE erbij, erg duidelijk dus) en iedereen die mijn telefoon in handen krijgt kan zo zien wie er gebeld moet worden en wat mijn medische gegevens zijn.

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ik had er nog nooit van gehoord..

6. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Al jaren heb ik mijn man als ICE1 en mijn ouders als ICE2 in mijn mobiel staan. Gelukkig heeft niemand ooit nog mijn ICE nummers nodig gehad :)
    Maar ik vind het wel een fijn idee dat ze de juiste persoon kunnen bellen als het nodig is.

7. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    wij hebben allebei een briefje in de beurs/papieren zitten met ICE nummers/gegevens erop.
    Manlief heeft het ook in de telefoon staan, ik niet.
    Wel in mijn agenda op de 1e bladzijde.

Neem aan dat hulpverleners ook in beurs/agenda kijken als ik niet daartoe in staat ben... ze moeten dan immers ook mijn naam/gegevens weten en die staan niet in telefoon.....

8. emje

emje Niet meer actief

ik heb het wel in me mobiel staan. alleen heb ik ice voor de naam van de persoon gezet. anders moet de ambu nog alles doorzoeken naar het woordje ice. en nu hoeft hij/zij alleen de i in te typen en daar staan ze gelijk.

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik heb het ook, bij mn man en mn ouders. Ik heb alleen altijd mn mobiel op automatische blokkering staan, dus ze hebben er weinig aan..

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,065
    2,203
    113
    Brabant
    ja hoor, hier ice 1 2 en 3
    vind het een beetje dom om te zeggen: mensen kennen dat niet, dus ik zet het er niet in.
    het gaat JUIST om de hulpverleners die in geval van NOOD je nummer moeten vinden. niet elke willekeurige voorbijganger die je telefoon vindt ofzo.
    Maar goed, ik ben ook wel een doemdenker af en toe

11. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, oke. Ik denk dat vriendlief toch gelijk had dan....;)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Maar wat ik me afvraag he, misschien heel dom, maar mensen hebben het hier over een code op je telefoon. Dat is toch alleen als je hem uit hebt staan, als je hem dan aanzet moet je een pincode intoetsen toch anders staat hij toch alleen op toetsvergrendeling?
    Dan kunnen ze die toch eraf halen en bij je contacten kijken?:)

13. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Heer eerlijk?

Ik had er nog nooit van gehoord.....

14. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik heb een groep contacten die ICE heet en bij de mensen die daar in staan staat het als extra opmerking. In de naam zelf heb ik het niet staan.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb op JA gestemd.. maar ik gebruik niet specifiek de letters ICE..
    Zodra je bij mijn telefoon het telefoonboek opent staat daar in grote letters ABC SCHATJE zodat deze meteen te zien is omdat hij altijd bovenaan staat..

Dus wel het zelfde principe maar toch net iets anders ;)

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Had er nog nooit van gehoord :D

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou eerder SOS gebruiken ipv ICE. ik ken ice eigenlijk niet. ik ken het principe wel dus heb ik 'nee' gestemd.

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    @ tulip

whasda???

haha nee ff serieus
    ik wist het echt niet

ga het ook gelijk doen

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ja! Wij hebben beide elkaar erin staan als ice nummer. en verder heb ik alles als pa mobiel en ma mobiel en schoonma mobiel, ouders thuis en schoonouders thuis enzo. erin staan. Ik denk dat hulpverleners dat dan wel snappen.

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb het nu ook al een tijdje. nr 1 is mijn man, 2 mijn ma, 3 mijn broer, 4 mijn pa.

er staat eerst ice en dan de naam.

Share This Page