gekrabt door een konijn...!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door doortje79, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    he meiden,

Ik zorg nu voor een aantal weken voor het konijn van de buren. Toen ik hem net in zijn hok wilde zetten, zette hij zich hard af, waardoor hij mijn hand hard krabte. De krab is niet heel diep, beetje oppervlakkig. Ik heb het goed gewassen met zeep en er daarna een watje met sterilon op gedaan. Iemand nog tips?? Ben nl bang dat dit effect kan hebben op mijn zwangerschap!

2. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ach meid, er is niks aan de hand. Als het een beetje gaat ontsteken kun je altijd nog naar de dokter gaan, maar een schrammetje!?

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Je hebt het goed gedaan, meer kun je er niet aan doen. oppervlakkige krassen zijn over het algemeen niet zo erg (alleen met een kat moet je ermee uitkijken, als je er bijna nooit mee in aanraking komt). Alleen beten van dieren, daar moet je voor uitkijken, vanwegen bacterien.
    Je hebt het krasje al goed schoongemaakt. Als je het goed door de lucht laat drogen en het gaat niet ontsteken, dan zou ik me geen zorgen maken. Als het gaat ontsteken ff de HA bellen.

4. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    het gaat mij er vooral om dat nageltjes van dieren altijd vol bacterien zitten. En het kan nooit goed zijn als je huid wordt opengekrabd. Moet idd met katten ook voorzichtig zijn. Bedankt voor de reacties, ik hou het even in de gaten!

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mijn armen lagen pas helemaal open door het konijn, niks aan de hand hoor.
    bij katten kun je de toxoplasmose oplopen omdat er dan misschien ontlasting tussen de nagels zat. maar verder niks ergs. gewoon ontsmetten en opletten dat het niet gaat ontsteken ofzo.

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik ben gisteren gekrabd door onze kat. (geen idee waarom helaas). Heb een klein wondje, deze heb ik even lekker laten bloeden en daarna sterilon erop gedaan. Houd het nu wel in de gaten voor het geval het gaat ontsteken...

Deel Deze Pagina