Nemen jullie wat mee als je op bezoek gaat? Vaak als ik bij iemand op bezoek ga neem ik bijna altijd wat mee varieert van een bosje bloemen, plantje tot wat lekkers. Laatst op bezoek geweest had ik lekkere gebakjes meegenomen. Ook gegeven met de mededeling " hebben we wat lekkers bij de koffie ". Uiteindelijk is de doos in de koelkast beland, en heb ik die hele middag geen gebakjes gezien. Twijfel nu dus of ik hier niet mee zal stoppen..
Ik zou persoonlijk geen gebak meenemen als ik ergens op bezoek ga. Als ik bezoek verwacht op een tijdstip waar koffie of thee gedronken gaat worden, dan zorg ik zelf voor iets lekkers. Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als het bezoek met gebak aan komt. Of het mijne of het jouwe blijft dan over en in de koelkast staan. Ik neem alleen iets mee als het een speciale gelegenheid is, dat is dan uitgezocht op de mensen waar ik op bezoek ga.
Ligt er aan bij wie Als ik die gene al lang niet heb gezien neem ik wel vaak iets mee Zoals een klein bloemstukje of wat lekkers voor de kindjes Maar niet elke keer
Niks. Ja ligt er aan wat de gelegenheid is. Maar even op de koffie niks. Soms naar Oma een bloemetje ofzo of een kleurplaat van dochter. Maar ook niet standaard.
O dat is knullig dat je gebakjes in de koelkast waren belandt! Is bij ons ook niet vreemd dat bezoek zelf met wat lekkers aankomt voor bij de koffie. Ligt eraan bij wie ik op bezoek ga. Bij vriendinnen niet standaard , of ik neem wat voor de lunch of voor bij de koffie mee. Bij familie alleen als ik wat leuk zie om mee te nemen. Kan fruit zijn (is in onze familie vrij gebruikelijk haha), kan goede reep chocolade zijn of flesje wijn of speciaal bier
Incidenteel bezoek doe ik nooit met lege handen. Dus of een gebakje jndd, bloemetje, een klein cadeautje voor de vrouw des huizes of voor de kids iets lekkers. Mensen die ik heel regelmatig bezoek neem ik eens in de zoveel tijd een zelfgebakken cake/taart mee of een doosje bonbons ofzo. Oh k vereacht trouwens niet dat het wordt voorgeschoteld. Dus als het in de koelkast blijft is dat geen probleem. Komt iemand bij mij met wat lekkers dan leg ik het wel altijd op tafel.
Ik zou ook niet iets meenemen voor een ander met de mededeling dat het nu wel geopend kan worden. Ik neem zeker regelmatig iets mee mee in bepaalde situaties, maar dat is dan voor de gastvrouw/-heer en dat is zonder verwachtingen. Ik zou het zelf ook niet waarderen als iemand gebak meeneemt met die mededeling. Ik zorg graag goed voor mijn gasten en heb altijd al van alles in huis, meestal ook nog homemade. Dus als iemand gebak meeneemt met de verwachting om dat nu aan te breken zou ik dat eigenlijk best onbeleefd vinden.
Ik neem alleen wat mee als iemand jarig is, verder niet. Zit zelf heel eerlijk gezegd ook niet te wachten op bloemen of andere prullaria sorry! En als iemand wat lekkers voor me mee neemt, belandt dat vaak ook in de kast of koelkast. Heb zelf namelijk altijd wel wat lekkers in huis
Nooit! We gaan eigenlijk elk weekend wel ergens op visite, of visite bij ons. Maar dat zijn allemaal goede vrienden of broers/zussen, dus het voelt ook niet als visite.
Hahahaha TS exact hetzelfde is ons ooit ook overkomen. Doos vol met gebak van de bakker mee genomen. Met de mededeling voor bij de koffie.. geen gebakje gehad. Ze hadden verder ook niks, dus konden het doen met een kopje koffie. Zo niet gastvrij. Ik ben daar sinds die tijd mee gestopt, was er zo klaar mee Haha.
Ik neem zelf ook niets lekkers mee als mensen er zelf voor zorgen of graag bakken. Ik weet wel naar wie ik het meebreng. Ik waardeer het zelf ook enorm, heb vaak alleen standaard koeken of cake in huis dus gebak is altijd welkom haha. Ben geen keuken prinses.
Ik zou het gebaar ook wel waarderen, maar niet de verwachtingen c.q. voorwaarden. Ik vind sowieso dat cadeautjes of aardigheidjes zonder voorwaarden moeten komen. Ik heb zelf ook weleens een lekker likeurtje gekregen en bij dezelfde gelegenheid geopend en dus meteen de gasten van mee laten genieten. Hartstikke leuk natuurlijk. Maar als ik iets lekkers mee neem voor een ander, laat ik het volledig aan hen over wat ze er mee doen: op tafel zetten, zelf op een ander moment van genieten, etc.
Hebt wisselt, maar ik neem niet standaard iets mee en als ik iets meeneem voor ‘dat moment’ dan laat ik het van te voren weten/gaat dat in overleg.
Hangt van de gelegenheid en mijn bui af of ik wat mee neem. Als ik echt op visite ga dan neem ik niet iets van gebak mee, evt wel bonbons ofzo maar verwacht niet dat dan dezelfde dag wordt aangeboden. Soms neem ik naar mijn moeder wel wat lekkers mee voor bij de koffie, maar dat is dan ook niet echt op visite dus die heeft niet standaard gebak in huis als ik kom (bijna wekelijks). Verder soms flesje wijn, bloemen, plantjes voor de tuin oid. Hangt van de persoon af waar ik voor kies. Soms iets voor de kinderen.
Mijn man nam altijd Baklava mee (eigenaar Turkse bakkerij) en dat belande ook altijd in de koelkast En dan kreeg je alleen wat te drinken en voor de rest niks, dus daar zijn we mee gestopt.
Verschillend, een bloemetje, plantje, iets lekkers voor bij de koffie of iets voor de vrouw des huizes. Vind niet dat het lekkers perse moet worden voorgeschoteld, heb het immers voor hen gehaald en niet om zelf van te eten en ze leggen dan meestal wat neer wat ze al hebben gekocht voor bij de koffie, helemaal prima toch ?
Oh als iemand hier wat mee naartoe neemt ga ik het heel blij uitstallen op mijn mooiste schoteltjes/schaaltjes. En als ik zelf ook al wat gehaald heb overleg ik van welk lekkers we samen gaan genieten. Als ik zelf op bezoek ga neem ik wat mee als ik voor het eerst ergens kom. Dat kan wat lekkers zijn maar ook groenten uit eigen tuin of een zelfgekweekte plant of bloemen. Enkele keer iets voor de kinderen. Verder neem ik weleens wat mee naar een goede vriendin waarvan ik weet dat zij erg geniet. Gewoon omdat het kan.
Ik neem vaak wel iets mee zoals zelfgemaakte koekjes/cake/sap. En als ze kinderen hebben iets kleins voor de kinderen om mee te spelen. Bloemen doen ze niet echt aan waar wij wonen. Volgens mij wordt er ook niet echt iets verwacht van de gasten omdat gastvrijheid heel erg belangrijk is hier.
Ik neem altijd iets mee. Bloemen of chocola of zo. Of beide. Als ik mensen al een poosje niet heb gezien ook weleens wat voor de kinderen. Op verjaardagen van een kindje neem ik ook altijd wat voor broertjes/zusjes mee. Kleinigheidje. Als ik naar m’n moeder ga, bak ik altijd een taart of cakejes of hartige Indiase hapjes. Meestal is m’n zusje er ook met haar kinderen als ik naar m’n moeder ga. Zij woont met haar gezin twee straten van m’n moeder vandaan. Dat meenemen van iets lekkers zit er zo ingebakken (leuke woordspeling ) dat toen ik er afgelopen weekend was en ik had niets mee omdat ik me zo beroerd voel door m’n nek, m’n neefje van 6 zei: ‘wat heb je gebakken?’ Hij trok m’n tas nog net niet uit m’n handen. Ik zei dat ik niets had en toen trok hij z’n neusje op en zei; ‘maar wat kom je dan doen?’