Wij hebben een paar maanden geleden bij een tuincentrum een prachtige overkapping gezien. 6 meter lang, 3 meter diep. Er zit een schuurtje aan vast (2 meter) en de zitplaats is dan 4 meter. 2 deuren zitten erin en spotjes aan de bovenkant. Hout van goede kwaliteit (Douglas). Kostenplaatje: 4000 euro. Het geld is er, dat is geen probleem. Maar ik vind het behoorlijk duur en vraag mij af of dit niet elders goedkoper kan. Er moeten namelijk nog tegels bij en een nieuwe schutting, nieuw gras inclusief egaliseren en gaaspanelen met klimplanten. En dan nog losse planten. In totaal best een kostenplaatje dus.. Maar goed, we gaan toch niet op vakantie Inleveren op kwaliteit willen we niet. Is 4000 euro een reële prijs? Ik heb er gewoon echt geen verstand van
Wij hebben 6 jaar terug laten zetten voor 5000 euro incl dakdekker we hebben een overkapping van 7x4 meter Waarvan 4x2,5 m een hok is. daarnaast zelf het plafond en binnekant hok, verlichting en betegeling vloer gedaan. Uiteindelijk 7000 kwijt
Volgens mij was onze vrij simpele overkapping (geen schuurtje, 2 wanden, wel afwatering enzo) ook al bijna 3000 euro, vond ik ook duur, maar hij is nu bijna 10 jaar en ziet er nog steeds super uit, ik denk ook douglas, weet het niet zeker, maar gezien de kleur waarschijnlijk wel. Wij hadden de tuin door een hovenier laten doen, dus onze overkapping kwam van een leverancier. Ik heb even gezocht, ik denk dat onze overkapping van Hillhout is, is niet het goedkoopste merk, maar wel goede kwaliteit. Ik zie dat ze ook vurenhout gebruiken, maar daar zou ik persoonlijk niet voor gaan, denk dat dat er een heel stuk minder uit zou zien na 10 jaar, scheelt uiteraard wel in de prijs.