Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja... en dan ineens zit je in de medische molen :(

We zijn nog niet gek lang bezig, nu zo'n 8 maanden maar
    ik heb vroeger wat ziektes gehad, waardoor ik nu in de gaten
    gehouden wordt ( wil daar liever niet over uitwijden )

Gesprek met Gyn. gehad, bloed laten prikken en mijn 1e cyclusmonitoring achter de rug. Er was een goed ei te zien, dus
    we hebben een vrij advies meekregen die we maar braaf opvolgen :D.

Zaad van mijn vriend staat op kweek.

Volgende week ( zodat ze zeker zijn dat ik mijn eisprong gehad heb ) moet ik weer bloed laten prikken.

Eind oktober krijgen we alle uitslagen, en ik ben best nerveus.

Als ik deze maand wel ongesteld word, want we natuurlijk absoluut niet hopen, dan moet ik een afspraak maken voor een HSG.

Jeetje het ging ineens allemaal zo in een sneltreinvaart, en had nooit verwacht dat mijn klachten zo serieus genomen zouden worden.

Mijn vraag is dan ook, wie heeft dit nog meer meegemaakt, ik zit zo in de rats om al die uitslagen :)...

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik heb het niet meegemaakt meis. Maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. En dat je natuurlijk snel zwanger mag worden !

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb het ook meegemaakt toen ik de eerste keer zwanger wilde worden. Na een jaar proberen zat ik in het ziekenhuis. Dat heeft al met al ook een half jaar geduurd voordat daar alles onderzocht was (ik, mijn vriend, ook een HSG gehad). Er is uiteindelijk niets gevonden en ik werd gewoon weer naar huis gestuurd om het nog een half jaar te proberen.
    Ik dacht overigens dat ik er geen last van had, maar ondertussen toch wel. Kon het allemaal pas verwerken toen ik er een paar sessies bij een haptonoom op had zitten. En tadaaaa, toen werd ik ook spontaan zwanger (zie banner!). Na twee jaar proberen.
    Ik weet dus wat het is, en wat ik vooral vond was dat ze het ziekenhuis gewoon maar doorgaan... Ook al vind jij dat het te snel gaat. Ik had dat ook, maar wilde aan de andere kant ook snel duidelijkheid dus ging daar maar in mee. Maar leuk is anders.
    Heel veel sterkte en succes. Hopelijk is bij je vriend alles goed. Wanneer krijg je nu uitslagen?

4. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Firefly :)!

Poema, het kan me niet snel genoeg zijn, maar ik ging naar de Gyn. om bepaalde klachten te bespreken, en toen kwam onze kinderwens ook aan het licht, ik zat er dus nog alleen ook. Mennnn wat een informatie!

Ik ga maar hopen dat mijn mooie ei, hahaa, eigenlijk is het best indrukwekkend om die echo's te zien, bevrucht is. Vanavond nog maar een keer flink aan de klus.

Uitslag van de kweek van mijn vriend wordt pas eind oktober besproken, en dat duurt nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang!

Super dat jullie wens uit is gekomen!

5. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai Beebiej,

Wij zijn nu 11 maandjes opweg... en hebben vrijdag de 15e onze 1e afspraak bij de gyn staan. Ben ook heel benieuwd of ze het serieus en hoe ze het opnemen. Mijn ha twijfelde in ieder geval niet de verwijzing te geven. Ik heb een onregelmatige cyclus en veel pijn bij ongi. Nu na 65 dagen ongi... veel bloed en proppen en pijn dus.

Kan niet wachten maar ook zenuwen voor onderzoeken en de uitslagen.

Lees en klets graag met je mee ;)

LiefssSjors

6. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hoi meiden

Hier nog iemand die aan het afwachten is...
    Ik moet nog wachten tot 8 november...
    We hebben het eerste gesprek gehad + inwendige echo ect.

Zaad van manlief staat momenteel op kweek.

Wachten duurt in dit geval echt lang :(

Sterkte allemaal!

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Hallo,

hier zijn wij ook aan het wachten :(

21 october 1e afspraak bij de gyn. Weet begod niet wat mij te wachten staat. Manlief heeft al 2 zaadtesten gehad en beide niet goed. zouden ze mij ook gelijk gaan onderzoeken bij een 1e gesprek?

vind het best eng.

Sterkte allemaal liefs.

8. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    @ Engeltje

Onze eerste afspraak bij de gyn ging zo:

Veel vragen voor mij maar ook voor mn vriend, van ziektes, medicijngebruik maar ook vragen over onvruchtbaarheid in de familie enzo.

Verder kreeg ik een inwendige echo, niet fijn maar ik dacht alleen maar: alles voor een beebje...
    Daarna moest ik bloed prikken en mn mannetje heeft een week later zn zaad moeten inleveren..

Nu 8 november ons 2e gesprek... met de uitslagen van bloed, het onderzoek en de zaadtest-uitslag..
    En dan w.s het behandelplan want w.s heb ik dus PCO

Succes met alles!

Groet, Mariska

9. C78

C78 Niet meer actief

Wij hebben 19 oktober een afspraak waarbij we de uitslagen krijgen. Ik heb 3x bloed laten prikken en het zaad hebben we ook ingelevert.
    Een HSG zal waarschijnlijk ook de volgende stap zijn omdat ik in april een mk heb gehad wat zeer waarschijnlijk een bbz was.

Ik ben deze week net weer ongi geworden, dus baal weer flink! Verder ben ik ook zo benieuwd wat er uit de onderzoeken komt... nog 1,5 week geduld...

10. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was alleen de 1e keer bij de Gyn. Wist ik veel ??? Ik kwam
    daar voor pijnklachten. Wel werd ik onderzocht. Echo gemaakt, wat op kweek gezet, en ik heb bloed moeten laten prikken.

Nu moet ik deze week weer bloedprikken (hormonen), na de eisprong.

Eind okt. terug met vriendlief, voor alle uitslagen, ook die van zijn sperma. Ik vind het doodeng!

Als ik ongesteld word, moet ik gelijk ZH bellen, voor een afspraak voor de HSG.

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @MwMariska Fijn je uitleg meis.. weet niet of het precies zo zal gaan maar is wel duidelijk... lief van je het te delen ;)

@Engeltje... haiiiiii jou lang niet meer tegen gekomen in oude topic.
    Fijn dat je hier ook mee kletst.

@All.... Och kan niet wachten tot vrijdag!!!!! hahaha
    hoe staan de zenuwen bij jullie?

LiefssSjors

12. C78

C78 Niet meer actief

Beebiej, Krijg je ook gelijk al een HSG? Best snel! Vanwaar de vaart achter alle onderzoeken?

13. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als ik ongesteld word moet ik dus bellen, heb het
    recept van de pijnstiller al thuis liggen, en ik heb geen
    idee waarom alles in zo'n sneltreinvaart gaat, daarom werd
    ik dus ook bang, maar aan de andere kant ben ik daar ook weer
    heel blij om! We worden iig niet aan het lijntje gehouden!

14. Engeltje1

We weten iig dat het aan mn vriend "ligt" zijn zaad is niet goed. Word ik dan alsnog direct nagekeken? tuurlijk heb ik er ook alles voor over maar vind het wel een beetje eng allemaal :$

Heel veel succes Maris!!

15. Engeltje1

Hi Sjorsjette!
    Ja heb al een tijdje niet meer meegekletst in het andere topic :)

Ik heb een beetje geprobeerd om me zelf er van af te zetten en er niet meer zo mee bezig te zijn want helaas uit "stress en zenuwen" dit bij mij in uitslag en maagpijntjes. Dus ik wil er met frisse moed ingaan volgende week. voor zover dit lukt ;)

Jij aankomende vrijdag he! ik heb nog zeker wel aan je gedacht en ben heel erg benieuwd hoe het eerste gesprek gaat verlopen. We zitten tenslotte bij dezelfde gyn :)

Veel succes alvast. mocht ik je niet meer spreken

liefss

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik denk dat ze zo'n hsg gelijk doen zodat ze kunnen uitsluiten dat daar wat mis is. Logisch ook wel. Ik denk dat je 'blij' moet zijn dat ze dit zo snel doen. Je hoort ook vaak dat meiden daarna (mits er niets aan de hand is bij jou of partner) snel zwanger zijn omdat de boel even doorspoelen als het ware. Leuk is het niet, maar ja...

17. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    O maar voor die HSG ben ik niet bang hoor, het duurt hooguit
    een kwartier, nou dat is wel uit te zingen. Hij wil idd bepaalde dingen uitsluiten, en nogmaals ik ben heel blij dat hij me zo serieus neemt!

Engeltje :(:)!

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    ja, maar ik vond het wel pijnlijk... wel te doen, maar toch. Kreeg van tevoren allemaal pijnstillers om al in te nemen. Let er op dat je die ook krijgt. En hou er rekening mee dat je daarna even niet veel kan doen. Lijkt op menstruatieachtige pijn...

19. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poema, iedereen is anders :), bovendien hoop ik nog
    steeds dat ik niet ongesteld word natuurlijk!

Recept heb ik al thuis liggen ;)!

20. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me overigens wel echt heel vreemd .... ?!?!?!

Donderdag nog in het ZH geweest voor een echo, mijn ei stond op springen, dus advies mee gekregen die dag en vrijdag te klussen, dat hebben we dan ook gedaan, maar is het nu niet een beetje vroeg om je al raar te voelen?

Deel Deze Pagina