Eerste keer gynaecoloog deze maand?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maantje555, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die komende maand voor de eerste keer naar de gynaecoloog moeten? Na een aantal onderzoeken bij de huisarts en uroloog( voor mijn bloedonderzoek, voor mijn vriend verschillende zaadonderzoek, lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek) zijn wij nu doorverwezen naar de gynaecoloog op 15 september hebben we onze eerste afspraak. Diagnose Is subfertiliteit, vriend heeft heel slecht zaad :(
    Zou leuk zijn om meer mensen te treffen die in deze situatie zitten om wat advies uit te wisselen, tijd wat sneller laten gaan, etc etc

Groetjes

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Hoi :)

Wij moeten 1 september voor de eerste keer naar de gynaecoloog.. Er zijn verder geen testen gedaan nog door de huisarts.. mijn cyclus is normaal, laatste maanden zelfs perfect regelmatig op het uur af bijna... Wanneer hebben jullie een afspraak staan?

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

He maantje, wij hebben eerder in een topic samen gepraat.

Ook ik ga waarschijnlijk in september voor het eerst naar gynaecoloog. Heb maar 2 keer een eisprong gehad in de afgelopen 9 maanden. Zit inmiddels alweer op dag 48 en nog geen eisprong gehad.
    Maandag bij huisarts geweest en zij heeft me vrijwel gelijk doorverwezen, ze is nogal strikt met regels, dus had echt niet verwacht dat ze me al door zou verwijzen. Had eerst bloedonderzoek ofzo verwacht. Ze vertelde me dat bij lange onregelmatige cyclus 8 maanden voldoende is.
    Hier in Nijmegen moet je online al gelijk een vragen formulier invullen, nou wordt elektronische doorverwijzing klaar gemaakt. Die kan ik einde week ophalen. Actuele wachttijd is ongeveer 3 weken.

Merk toch wel dat ik het heel spannend vind wat er allemaal op me afkomt. Echo's, bloed prikken en wie weet wat voor onderzoeken. Ga ik dan nu officieel mmm in? Pfff
    Maar ja geen eisprong hebben is ook geen kans. Ik had op jonge leeftijd ook heel onregelmatige cyclus dus heel raar vind ik het niet.

Is wel iets anders dan bij jullie. Maantje bij jou zit het bij je man, maar dan nog komt er voor jou als vrouw meeste bij kijken. Vrienden van ons icsi gehad.
    Lalas ik hoop dat ze bij jullie ook snel wat weten 1 september is niet verweg meer.

Ik hoop dat ik toch met jullie beetje mee mag praten?

4. Maantje555

He mamalap zeker ken ik je nog en tuurlijk ben je hier van harte welkom!
    Inderdaad zit het bij ons bij mn man.. Mijn cyclus Is vrij regelmatig (kan een dag of 2 verschillen) en heb ook altijd netjes een eisprong dus ben inderdaad bang dat t allemaal met zijn zaad te maken heeft. Onze afspraak Is 15 september... Dat duurt nog wel even :)
    Ik vind het ook spannend maar omdat wij nu al redelijk wat onderzoeken al hebben gehad zitten We er eigenlijk al midden in.. Dus de stap naar de gynaecoloog vind ik niet zo spannend. Wat ze daar gaan doen wel...

Dat je zo weinig eisprong hebt... Pff ook heel vervelend maar wellicht goed te verhelpen... Waarschijnlijk zijn je hormonen niet helemaal in balans!? Ik hoop dat jij ook snel terecht t kan en wanneer dat Is dat lezen We dan zeker hier! :)

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Zo ik heb mijn elektronische verwijzing opgehaald. Bel ik het Radboud zegt die dame doodleuk, de inschrijfformulieren zijn dinsdag al opgestuurd. Krijg ze vandaag of morgen al binnen. Pff dat gaat snel tegenwoordig hier!
    Komt omdat dus alles tegenwoordig elektronisch gaat in deze regio.
    Invullen terug sturen. Dan komt de afspraak.
    En mee dat ik dit typ valt het net door de bus, is maar klein vragenlijstje :D

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

@maantje: hoe vind je man het? Mijn man zou het vreselijk vinden als het bij hem zo was. Kan me dus voorstellen dat het psychisch wel iets doet met hem?

Ik denk zeker dat het mijn hormoonhuishouding is, aangezien ik knallers en hele donkere ovulatietesten heb. Maar vind de vraag waardoor het komt toch wel beetje angstig. Dat heeft een reden er zijn aan mijn moeders kant teveel mensen aan die vreselijke ziekte overleden 4 van de 6 broeders en zusters, waaronder mijn moeder en allemaal relatief jong. Maar we gaan er gewoon vanuit dat het iets onschuldig is ;)

7. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Dag dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten?
    Bij mij is vorig jaar september een prolactinoom vastgesteld;goedaardige hypofysetumor.

Om een heel lang verhaal kort te maken. Mijn hypofyse is nu onder controle en sinds begin dit jaar had ik een menstruatie alweer verwacht..deze bleef maar uit.daarom via de endocrinologe(vanwege hypofyse) naar gyneacoloog rechtstreeks doorverwezen.hier een kuurtje primolut gehad maar daarna gebeurde er niks (2x inwendige echo gehad) met mijn bms en geen eisprong.

Dus nu moeten we weer van voor af aan beginnen en mogen we ons 10 sept melden bij de fertiliteit. We gaan nog verder de mmm in dus!

8. Maantje555

Hee mamalap.

Gelukkig valt het wel mee qua schuldig voelen etc. Hij weet dat hij er zelf ook niks aan kan doen. Heeft geen overgewicht, drinkt nauwelijks, rookt niet, leeft gezond etc. Gewoon pech dus... Alleen soms als ik er echt doorheen zit dan voelt ie zich wel heel schuldig omdat dan het enige wat mij gelukkig kan maken zwanger worden is.. En hij kan daar niet voor zorgen... Maar verder is ie vrij nuchter.. Gelukkig maar want anders zou ik vaker depri zijn dan nu...

Waarschijnlijk kunnen ze wel iets aan die hormoonhuishouding doen toch? Wanneer had je nou bloedonderzoek enzo? Lijkt me wel eng om die vooruitblik te hebben.... Misschien valt t allemaal mee en uiteindelijk zal t ook bij jou goed komen. We moeten alleen veel meer geduld hebben dan een ander, helaas....

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

@rantje: pff dat is me ook wat! Maar goed dat jullie nou beetje hulp krijgen, mag ook wel al anderhalf jaar bezig zie ik. Heb je voor de rest nog last van die prolactinoom?

@maantje: tja gelukkig zijn mannen nuchter haha. Heb jij altijd kinderwens gehad? Ik niet namelijk, pas sinds jaar of 4 eigenlijk sinds ik mijn man ken. Heb altijd gezegd dan 2 kinderen. Ik wil ook echt graag een tweede.
    Wat betreft mijn familie, gelukkig lijk ik op mijn pa, daar worden ze allemaal 90. Heb ook altijd geleerd van het simpelste minst erge uit te gaan tot je anders hoort, maar soms zit er zo'n heel zacht stemmetje in je achterhoofd ;)
    Ik krijg afspraak via post thuis, dan moeten wij allebei komen en word van beide gecontroleerd. Is echt fertiliteit polie, dus mijn man moet ook inleveren. Vond hij niet erg ;)

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi allemaal!

Mag ik hier een beetje mee kletsen? Ik ben niet heel actief op het forum met typen, ik ben meer iemand die veel mee leest. Maar zoals jullie in m'n handtekening kunnen zien ben ik vorige week voor de eerste keer naar de gyn geweest. Ik vond het allemaal erg spannend! We werden doorverwezen door de huisarts na bijna 2 jaar te zijn gestopt met de pil. M'n man z'n zaad is helaas ook slecht. Hoe slecht was het bij jullie Maantje? (Volgens mij ken ik je ook van ergens anders in dit forum. :) )
    Bij m'n man waren er maar 1 miljoen zaadcellen aangetroffen per mililiter en daarnaast was de beweging daarvan maar voor 14% goed. De vorm konden ze helaas niet bekijken omdat er maar zo weinig spermacellen goed konden bewegen.

Bij mij is de cyclus verder elke maand netjes, gemiddeld zo'n dag of 31. Dit weekend is weer m'n NOD, altijd spannend!

Ik heb trouwens wel het idee dat het per ziekenhuis/arts verschilt wat de gyn de eerste keer doet. Bij ons kregen we dus de uitslag van het zaadonderzoek, opnieuw een potje om nog eens het semenonderzoek af te nemen. Aan mij stelde hij vragen over m'n cyclus en deed hij een inwendige echo en nam een uitstrijkje. Verder moesten wij geen vragenlijst van te voren invullen. Nu moet ik nog twee keer bloed laten prikken voordat we bij de gyn terug mogen komen. De eerste keer tijdens de menstruatie en de tweede keer precies op dag 21 van m'n cyclus. En daarna een week daarna mogen we weer naar de gyn.

Veel succes allemaal! En ik zal veel meelezen hier :)

11. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Welkom muzieknootje!
    @mamalap ; op dit moment heb ik er geen last meer van gelukkig,maar heb jaren rondgelopen met wekelijkse hoofdpijnen. Gelukkig doen de medicijnen hun werk goed.

Op dit moment denk ik zelf ook weleens ;pff anderhalf jaar verder en nog niks.Maar goed dat kwam eerst door de hypofyse dachten we maar ja nu blijkt er bij mij ook geen baarmoederslijm opbouw te zijn (zoals het leek op de inwendige echo bij de gyn) en geen eisprong. Ziet er naar uit dat dit weer los staat van de hypofyse. Dus nu mogen we netjes bij begin beginnen bij de fertiliteit poli.
    Net zoals wat jou zegt je man mag ook inleveren,word bij ons ook gedaan alhoewel ik niet verwacht dat hij problemen heeft maar goed dan weten we dat wel meteen. Vind ik op zich ook wel fijn!

@maantje; enig idee wat ze gaan doen ivm slecht zaad bij je man?
    Vervelend allemaal zeg.

Moet zeggen had zelf nooit gedacht dat er zoveel vruchtbaarheidsproblemen waren,komt omdat we er nu zelf ook mee bezig zijn maar normaal merk/zag je dat nooit!

Wie mag zich nu als eerste melden hier in zhuis? Niemand eerder dan 10 sept? dan mogen wij... Gaat me op zich vrij vlot gelukkig allemaal,we gaan eerst nog ff lekker as donderdag week op vakantie dus tijd gaat snel dan!

12. Maantje555

Hoi muzieknootje.

Mijn man heeft maar 1% goed gevormd zaad... Dus erg weinig :( mijn cyclus is ook goed, in iedereen geval regelmatig en ook elke maand een eisprong... Ik weet even niet wie het vroeg maar ze kunnen niks verbeteren aan het zaad. Schijnt aangeboren te zijn dus gewoon pech. Nu hopen dat verder bij mij alles goed is. 15 september voor de eerste keer naar de gynaecoloog.. Hebben al 2 keer semenanalyse gehad, en bloedprikken en vriend ook een echo. Dus gok dat ik aan de beurt ben en dan hopelijk meer duidelijkheid...

Maar.. Ik ben opeens 1 dag overtijd... Heb al een dag of 5 beetje steekjes in mn buik en sinds gister niet lekker. Beetje misselijk. Ik weet eigenlijk niet of het misselijk is maar gewoon niet lekker. Vandaag ook erg moe.... Normaal heb ik altijd 2 dagen oud bloed verlies voordat het door breekt. Zit nu op 11dpo met een Lf van 10 en nog geen oud bloed.......... Begin langzaam hoop te krijgen. Dit is ook de eerste maand dat ik na mijn eisprong geen last kreeg van mijn borsten wat ik normaal elke keer heb....

13. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad wel spannend Maantje!

Hier flinke domper gehad. Mijn man heeft een eerste onderzoek gehad bij de huisarts.. maar enkele zaadcellen aangetroffen in plaats van ' helemaal vol' zoals de huisarts het noemde... nu is ook hij doorgestuurd en moet hij in het ziekenhuis ook weer onderzocht worden.. maar nu uitgebreider.. Ik heb er echt een vreselijk weekend van gehad als ik heel eerlijk ben.. :(

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wow maantje! Dat klinkt toch wel redelijk hoopgevend! Je zou niet de eerste zijn waarbij het net spontaan lukt net voor mmm! Hoe lang wacht je? Ik snap ivm teleurstelling omdat kans klein is dat je nog even afwacht? Ow ik ga duimen voor je meis!!!

@lalas: slecht nieuws dus voor jullie, pff balen! Snap dat je even een baal weekend hebt gehad! Hebben jullie al een afspraak? Of is het weer ouderwets afwachten?

@muzieknootje: welkom! Ook al slecht zaad! Hebben ze al verteld wat ze van plan zijn om jullie te helpen?
    Volgens mij is de procedure in elk ziekenhuis anders! Mijn huisarts adviseerde daarom Radboud ipv andere ziekenhuis hier in Nijmegen. We hebben gelukkig de luxe van kunnen kiezen!

@rantje: gelukkig geen hoofdpijn meer op het moment dus! Mooi zelf ook jarenlang hoofdpijn gehad door rare scheelstand ogen. Nu nog steeds scheel, maar mbh van fysio zo'n 5 behandelingen per jaar weinig last meer van, niks zo killing als veel hoofdpijn!

Ik ben aan het wachten op de brief met de afspraak verwacht hem deze week wel. Voor de rest niks veranderd. Cd 53 geen eisprong gehad. Zal je zien dat ik net ongesteld ben ofzo als ik de afspraak heb :cool:

15. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!
    mag ik met jullie mee kletsen?
    sinds vorig jaar april zijn wij bezig om zwanger te worden.
    Omdat ik zeer onregelmatige cyclussen heb ben ik begin dit jaar naar de huisarts gestapt. Die stuurde mij direct door, helaas hadden beide zeer lange wachtijd.
    In mei bij fertiliteit gekomen, onderzoeken gehad.
    Bij mij kunnen ze tot nu toe niks vinden, alleen baarmoeder ligt gekanteld. Bij m'n man was de hoeveelheid cellen wel goed maar helaas ook hier te traag!
    We moesten 3 mnd wachten om opnieuw onderzoek te doen. Die tijd is nu aangebroken! alleen is het hier zeer lastig te plannen ivm eigen bedrijf en werk wat ver van huis is.. dat levert dus steeds vertraging op.. hij moet gewoon!
    morgen mag ik weer naar het ziekenhuis..zit dan op dag 3, krijg een echo en daarna clomid.. ben heel benieuwd of dit een zetje geeft, al is het alleen maar om regelmatig een cyclus te krijgen..

16. Maantje555

@ mamalap, dit is ronde 14 maar durf nog steeds niet te hopen. Er is nog geen spoor van menstruatie op komst dus mocht het tot morgenvroeg wegblijven doe ik morgen een test. De kans is te klein om hoop te hebben maar raar is het wel. Altijd netjes op tijd ongesteld met veel vervelende symptomen zoals buikpijn, pijn aan mn borsten en ontzettend chagrijnig... Nu nergens last van. Alleen af en toe wat steekjes vooral als ik lig en beetje beurs gevoel bij mn onderbuik.. Vind het ergens dus ook lastig te geloven omdat ik nergens last van heb.... Je zou toch denken als je zwanger bent dan moet je dit wel merken.. Maar Ik voel me prima. Ben alleen vrij moe en af en toe wat steekjes... Ben zelfs heel vrolijk enzo... Terwijl ik eigenlijk zit te wachten op weer een verloren ronde en dat we geholpen gaan worden door de gynaecoloog.... Raar.....

17. Maantje555

@mandyx. Veel succes morgen! Hopelijk is dat kleine zetje genoeg voor jullie :)

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

@mandyx: welkom! Ze konden bij jou niet vinden waar het aan ligt? Heb je wel elke cyclus een ei gehad? Daar ben ik zo bang voor dat ze niks kunnen vinden!! Maar ik weet dankzij temperaturen wel of ik eisprong heb gehad, zie handtekening. Nou hopen voor jou dat clomid werkt!

@maantje: ik snap de verwarring! Je durft niet te geloven dat het weleens kon zijn. Maar ik vind het toch wel hoopgevend klinken. Ik had bij zwangerschap ook nergens last van behalve wat moeheid en krampjes/steekjes. Gewoon vrolijk enz...
    Ik ben heeeeel nieuwsgierig! Zal morgen checken voor een update!

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ow ja ik had vandaag brief binnen 30 september zaad inleveren en intake. 28 oktober evaluatie. Zit hier altijd een maand tussen...

20. Maantje555

Oh dat duurt dan ook nog wel even he mamalap... Hopelijk kunnen ze dan wel meteen duidelijkheid geven waar ze jullie eventueel mee kunnen helpen.. Gaan jullie gewoon naar een zkh of fertiliteits kliniek? Heb je je ei nog steeds niet gevonden deze maand?

Deel Deze Pagina