Goede morgen meiden, ik heb zojuist een verwijsbrief van mijn huisarts gehad voor de gynaecoloog ivm mogelijke pcos. Nu is het zo dat we aan het eind van het jaar zijn en ik nog geen gebruik heb hoeven maken van mijn eigen risico en mijn partner ook niet. Is het dan zo dat we voor dit jaar beide door ons eigen risico kunnen gaan en volgend jaar weer als we nu nog een afspraak maken? Dit komt dan neer op 1400 aan eigen risico voor ons beide namelijk. Is het verstandiger om een afspraak voor januari te maken? Groetjes Adrianna
Als er afspraken en onderzoeken dit jaar gedaan worden, gaat het inderdaad van je eigen risico van 2015 af. De rest wordt verrekend met je eigen risico van volgend jaar. Er wordt gekeken naar de datum wanneer iets plaatsvond. Je hebt wel kans dat de rekening ervan pas volgend jaar betaald moet worden, omdat er altijd een vertraging zit in de verwerking van declaraties. Als je in december zou gaan, hoef je het zeer waarschijnlijk nog niet in december te betalen.
Ik heb net het eigen risico overzicht gekregen t/m juni (De Friesland), dan heb je een beetje een idee hoe lang het duurt voordat je zou moeten betalen. Veel succes in ieder geval, hopelijk hoeven jullie niet lang in de MMM!
Bedankt voor jullie antwoorden. Dus in het slechtste geval is het wel zo dat ik voor 2015 nog een rekening krijg (die ik evt pas in 2016 hoef te betalen) van mijn eigen risico en in 2016 weer opnieuw 385 pp zou moeten betalen. Denk dat het dan toch beter is om alleen het eigen risico van 2016 'aan te breken' en van 2015 het nog te laten. Sowieso is het al een beladen iets en ook nog vlak voor de feestdagen... Heb nog geen idee wat voor een impact het op mij gaat hebben en daardoor de mensen om me heen. En ik hoop inderdaad ook niet dat we lang nodig heb, ik ben altijd wel positief, maar hou met alles rekening... Dus ook dat er, helaas, een mogelijkheid in zit dat het helemaal niet lukt.
Wij zijn ook vorig jaar doorverwezen naar ziekenhuis en indd vorig jaar eigen risico kwijt en dit jaar ook. Dat is indd een nadeel maar wij hebben super veel kosten gemaakt dus dan is het maar goed dat je een verzekering hebt en je maar tot een bepaald bedrag hoeft te betalen (als is het eigen risico in nl nog steeds belachelijk veel !!) Wij zijn inmiddels bij ons 3de ziekenhuis en het verschilt heel veel. Ene zhuis doet er super lang over en andere zhuis niet. Maar zou er wel rekening mee houden.
De meeste onderzoeken zetten ze op naam van de vrouw maar bijvoorbeeld zaadonderzoek etc komt op naam van de man, dus houd voor de zekerheid rekening met eigen risico van jullie allebei. Het is voor jezelf afvragen wat zwaarder weegt. Als je nog maar net bezig bent en je cyclussen in je handtekening waren je laatste 2, dan zou ik ondanks dat ze wel wat aan de lange kant zijn wachten met de afspraak tot januari, want dan heb je wel gewoon een kans. Overigens moest ik voor de eerste afspraak ook 8 weken wachten, dus als dit bij jullie ook zo is dan zit je sowieso al in december. Voor die 2 weken zou ik het dan inderdaad opschuiven tot 2016.
Volgens mij ligt het ook wat voor soort pakket je hebt. Ik heb een restitutieverzekering en bij mij wordt alles vergoed door de verzekering.
Bij mij wordt ook alles vergoed door de verzekering tot nu toe. volgens mij heb ik stel het gaat ooit richting IVF dat ze 3 behandelingen vergoeden. Maar ga in december wel even op onderzoek uit wat de meeste gunstige zorgverzekering is. Als mensen tips hebben hoor ik het uiteraard ook graag!
umc zorgverzekering vergoed ook ivf poging 4 en 5, je betaald dan wel een hoge premie ik weet niet hoe oud je bent, als je boven de 35 bent zou ik geen 3 maanden wachten, maar ben je jonger dan zou ik in januari gaan
Wij zijn eind vorig jaar in de molen gekomen en zaten dus ook met 2 jaar eigen risico. De zorgverzekeraar vergoed wel de behandelingen, maar eerste deel ging dus wel van het eigen risico af. Wij hebben dus de pech gehad dat de eerste onderzoeken etc van het eigen risico van 2014 zijn gegaan en de rest van 2015. Dus dat waren 4x het eigen risico.
heeft iemand van jullie ervaring om als Nederlander na België te gaan? Wij hadden Vgz gebeld tot 2x toe om te vragen om dat vergoed werd. Toen werd gezegd dat we het gewoon vergoed krijgen omdat ze een contract met dat zh hebben. (ZOL in Genk). Maar nu dat we de aanvraag willen doen krijgen we te horen dat het niet vergoed word. Via klachtenmanagement zouden we de gemaakte kosten tot nu toe misschien nog terug kunnen krijgen maar ze kunnen ons nog niets vertellen over het vervolgtraject of we dat misschein toch vergoed krijgen. We hebben net de onderzoeken gehad ik een HSG en mijn vriend zijn zaad. (Gelukkig zag alles er goed uit.) weet iemand hoe duur de kosten zouden zijn? alvast bedankt groetjes melissa
Ik ben nu ook wel super benieuwd naar welke verzekeringen het gunstigste zijn wat betreft IUI behandelingen en ivf. Heb nu wel hoger pakket bij menzis en heb dus extra vergoeding bij een meerling en mag onbeperkt IUI. Alleen kosten donor moeten we allemaal zelf betalen. Dus reken maar uit. Ben wel benieuwd. Eind van het jaar kunnen we weer overstappen dus als mensen tips hebben
Lvtje dat is dus precies waar ik al bang voor was. We zijn inderdaad nog niet zolang bezig, maar omdat pcos/ovulatieproblemen bij ons in de familie zit en ik ook aardig wat symptomen van pcos heb, hebben we samen met de huisarts besloten om eerder dan het gebruikelijke jaar proberen alles te laten nakijken. Het heeft dus geen haast, afgezien van de kriebels om een kindje te krijgen natuurlijk Bedankt voor jullie tips...ik bel van de week om een afspraak voor januari 2016 te maken. Dan valt het qua verzekering beter en kan ik nog de laatste puntjes op de I zetten in mijn hoofd voor we mogelijk de mmm ingaan.
Het is poli, dus het eerste gaat inderdaad van je eigen risico af. Ook medicatie en bloedonderzoeken enzo. Pas daarna wordt het vergoed. In jouw geval misschien een optie om te overwegen, het is jammer van het geld!