Intake ziekenhuis - wat te verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tilly08, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

Ik heb binnenkort de intake in het ziekenhuis en ben benieuwd of jullie me een beetje een realistisch beeld willen geven van wat ik kan verwachten van de komende tijd.

Ik heb zelf een bbz gehad vorig jaar en mis daardoor een eileider. Ze hebben me dus tijdens de operatie wel van binnen gezien en alles zag er als het goed is voor de rest goed uit. De arts gaf na de operatie aan dat hij verwachte dat mijn kans op zwangerschap in een jaar 80% zou zijn. Dat is helaas dus niet gelukt, sindsdien geen enkele keer zwanger geweest. Alle signalen wijzen erop dat ik een regelmatige eisprong heb (temp nu zo'n 1.5 jaar).

We hebben zojuist ook de VCM score terug gekregen, die was hoog volgens de huisarts (nog niet de individuele details opgestuurd gekregen).

Dat klinkt opzich allemaal positief, maar zonder resultaat of aanwijsbare oorzaak daarvan. Mijn vraag is dus, wat nu? Wat kan ik verwachten van het ziekenhuis als ik dit al weet? Is het te verwachten dat ze een intake gesprek doen en ons zeggen het nog minstens een half jaar zelf te proberen? Kan het zijn dat ze nog verder onderzoek bij mij uitvoeren? Bijv. kijken of mijn overgebleven eileider doorgankelijk is? Neem je de details van VCM score mee naar de intake? Hebben jullie bijv. ooit je FF kaartjes laten zien? Wat voor een andere onderzoeken om de oorzaak vast te stellen hebben jullie gehad? Hoe snel na jullie eerste afspraak zijn jullie daarmee begonnen? Is dat een kwestie van een of twee maanden geweest na de eerste afspraak of bijv. minstens een half jaar?

Mochten jullie me iets meer kunnen vertellen dan ben ik daar erg dankbaar voor :)

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pfoe ik heb heel iets anders, pcos. Maar ik kan wel een beetje uitleggen hoe het hier ging. Alleen nu met corona weet ik natuurlijk niet of het nog steeds zo gaat.

Je hebt een intake gesprek, ze bespreken dan alles met je. Dus neem je gegevens mee! Het gaat over je eisprong, je menstruatie, jullie seksleven. Over je medische geschiedenis.

Bij mij was het toen een echo + bloedprikken en een paar weken later (2 of 3 dacht ik) had ik weer een afspraak. Vanaf toen ook meteen begonnen met clomid. En toen startte het hele traject. Ook ovulatieinductie, oftewel hormonen spuiten om een eisprong op te wekken.
    Toen dat niet leek te werken heb ik een hysteroscopie gehad, daar kijken ze met een camera in je baarmoeder en naar je eierstokken of dat alleen open is. Dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn bij jou? Dat ze dat willen zien? Geen idee!

Na de intake zit er vaak geen maanden tussen maar nu met corona weet ik dat dus niet.

3. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor je antwoord :)
    Het zal inderdaad voor iedereen anders zijn afhankelijk van de situatie maar het is fijn om de ervaring van anderen te lezen. Ik zal er inderdaad even op letten of ik een vragenlijst krijg zodat ik anders van te voren er nog even naar kan vragen.

Mag ik vragen hoe zwaar het herstel van de hysteroscopie was? Ik krijg namelijk meteen beelden van mijn BBZ operatie, waarvan het herstel best wel wat weken heeft geduurd. Heb je dit als zeer ingrijpend ervaren?

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij na een ruim jaar intake gesprek en onderzoeken gehad (zaad test en cyclus monitoring en bloedprikken). 3 maand na intake gesprek hadden we dat uitslag gesprek. Er kwam niks uit en toen nog een jaar zelf proberen.

5. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Wij hebben na bijna een jaar eerste gesprek in ziekenhuis gehad. Toen bloed geprikt bij mij en echo gehad en zaad van partner ingeleverd. Toen half jaar zelf proberen. Daarna een HSG gehad. Daarna weer half jaar zelf proberen. Na half jaar weer gesprek gehad en op wachtlijst voor IUI. 2/3 maanden later prikinstructie en starten met IUI.

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond het heel erg pijnlijk op dat moment. Zware menstruatiekrampen, maar al met al duurde het een paar minuten.
    Heel de dag nog een beetje buikpijn maar volgende dag nergens last meer van :)

7. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor de omschrijving. Sorry te horen dat de ervaring zelf vervelend voor je is geweest, maar wel fijn dat je er de dag erna geen last meer van had.

8. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden. Zo te lezen is het inderdaad wel te verwachten dat je het nog een half jaar/jaar zelf moet proberen. Goed om te weten en op voor te kunnen bereiden.

9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Bij ons kwam uit alle testen dat het zaad te weinig was. Er wordt dan een kans berekening gemaakt hoeveel % de kans er is om zwanger te worden binnen een jaar. Op de natuurlijke manier. Onder de? % bieden ze een behandeling aan of zeggen ze inderdaad dat je nog zelf moet proberen

10. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het is erg individueel wat ze gaan doen. Je krijgt eerst een oriënterend fertiliteitsonderzoek. Je baarmoeder en eierstokken worden met echo onderzocht, om te kijken of er afwijkingen te zien zijn. Je partner moet zijn zaad inleveren waarschijnlijk na de intake, bij een vervolgafspraak. Dat word ook nagekeken. Je moet waarschijnlijk bloed prikken en indien nodig nog verder onderzoek. Dan krijg je een behandelplan. Ik kan me niet voorstellen dat je nog lang zelf moet proberen als je al zo lang geprobeerd hebt, en met je missende eileider. Maar garanderen kan niemand het natuurlijk...
    Voor ons was het de eerste keer bovenstaande rit maken. En daarna ook starten met de clomid. Die sloeg gelukkig aan. In november beginnen we weer opnieuw en moeten we ook van de start af aan alle onderzoeken weer opnieuw. Ben ook wel benieuwd hoe dat met de Corona maatregelen gaat nu.

Tilly08 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina