Herstel na hysteroscopie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elize84, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik onderga binnenkort een hysteroscopie. Het gebeurt in Dusseldorf, daar gaat het standaard onder narcose.
    Vraag me af of het iets is waar ik na de tijd nog last van heb. Is het puur nog even een dagje thuisblijven en dan nergens meer last van, of moet ik toch rekening houden met meerdere dagen napijn?
    Iemand die er ervaring mee heeft?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik had eigenlijk nergens last van. Beetje bruinverlies en wat lichte krampen. Bukken is wel een aantal dagen gevoelig geweest. De dag zelf heb ik niks meer gedaan, maar de dag erna gewoon weer aan het werk. Ik had hem zonder verdoving.

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Bah zonder verdoving leek mij heel naar. De terugplaatsingen vond ik ook nooit erg plezierig (mijn baarmoeder ligt flink gekanteld), dus het idee dat er dan nog veel meer in 'gerommeld' wordt stond me niet echt aan. Bovendien kan de arts nu ook gelijk iets doen als er bijv toch een poliepje aangetroffen wordt.
    Als het niet anders had gekund, dan had ik het ook zo wel gedaan, maar in Dusseldorf is het standaard.

Fijn te horen dat jij nauwelijks last had na de tijd! Weet ik ongeveer waar ik op moet rekenen, al kan het bij iedereen verschillend zijn.
    Nog meer ervaringen?

4. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hysteroscopie gehad zonder verdoving maar wel met een pijnstiller..
    De pijn achteraf valt echt reuze mee..niet meer dan een ongi kramp!
    Die dag gewoon thuis gebleven maar volgende dag had ik nergens meer last van!
    Heel veel succes!!

5. cybell

cybell Niet meer actief

Ik heb nu 5x een hysteroscopie gehad.
    De laatste keer (2 weken terug) heb ik hem om 13:30 gehad en om 23:00 ben ik mijn nachtdienst in gegaan.
    Geen hersteltijd dus.
    Ze doen in principe ook geen gekke dingen, ze kijken alleen, en ze snijden niet.
    Hier ook geen verdoving gehad, alleen naproxen geslikt van te voren.

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ze kunnen bij mij wel wat snijden. Maar aan jullie reacties merk ik dat t allemaal best mee valt. Gelukkig!

7. cybell

cybell Niet meer actief

Ze kunnen bij mij ook snijden en dat gaan ze ook weer doen (2e keer) maar ip doen ze eerst een diagnostische hysteroscopie waarvoor je dus niet onder narcose hoeft.
    Op het moment dat ze daadwerkelijk wat moeten snijden, dan moet je wel degelijk onder narcose.

Mag ik vragen waarom of wat ze zouden moeten snijden?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb hem ook in DD gehad, ook onder narcose. Dat was in 2010.

Hoor van meerderen welke hem zonder narcose hebben gehad dat het geen greintje pijn heeft gedaan. Nou, ik werd net hevige menstruatie achtige krampen wakker. Soms vraag ik me af of ze met vrouwen onder narcose in DD wat minder voorzichtig doen dan bij wakkere vrouwen ;)

Na een paar dagen had ik nergens meer last van. Ik denk dat je de dag erna wel weer kunt werken. Ik werk onregelmatig en zorgde er een beetje voor dat ik diensten had gewisseld zodat ik lekker kalm aan kon doen.

9. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @cyber: Als er toch een poliepje zit of iets anders wat zwanger worden in de weg staat, kan de arts dat gelijk doen.
    @maartje: ja ik denk dat ze inderdaad wat meer hun gang kunnen gaan als wij onder zeil zijn haha. Of hij heeft bij jou ook nog iets anders gedaan dan alleen kijken.
    Ik heb een rustige week erna, alleen weekends houden we een feest van 's middags tot in de late uurtjes, dus toen dacht ik van hmmm straks is dat niet echt een gunstige planning. Maar heb t nu op dinsdag, dus ik ga er vanuit dat ik me zaterdags gewoon normaal voel.

10. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Heb overigens meer horror verhalen gelezen dan waar het geen pijn bij deed.. maarja het blijft verschillend, net als met puncties.

Deel Deze Pagina