Wij zijn momenteel bezig met onze 3de iui behandeling. Afgelopen dinsdag had ik drie eitjes, 1 van 12,5mm en twee van 11,5mm. Donderdag weer terug geweest en toen zat er nog één groot eitje van 17mm, de andere twee zijn niet meegegroeid. Uiteraard weer begonnen met ovulatietesten en als deze zondag nog niet positief is, moet ik zondagavond om 23:00 uur de Pregnyl zetten en krijgen we dinsdagochtend een escape iui. Volgens het schema dat ik heb gekregen van het ziekenhuis (Rijnstate) is het steeds dat als je een positieve ovulatietest hebt (ochtend of in de avond), je direct Pregnyl moet spuiten en de volgende dag de iui krijgt. Maar als mijn ovulatietest niet positief is zondag, dan moet ik wel de Pregnyl zetten en krijgen we niet maandag, maar dinsdag pas de iui. Is dit omdat bij een positieve ovulatietest je lichaam alles al in werking aan het zetten is, dat er daarom minder tijd tussen zit? Ik snap even de logica niet?
Hoi, ik kan je helaas niets adviseren. Wij gaan in jan/ feb starten mer IUI icm hormonen. Veel succes in ieder geval!
Als je ovulatietest positief is, is je lichaam al bezig met het in gang zetten van de eisprong. Want een ovulatietest reageert op de LH-piek. Vandaar dat de inseminatie meteen de dag na je positieve test is. Pregnyl spuit je om de eisprong op te wekken. De injectie zet je als er een follikel minimaal 17 mm is, want dan is een eicel rijp. Hier hoefden we nooit ovulatietesten te doen. Ik kreeg follikelmetingen en moest de Pregnyl spuiten als er tenminste één follikel groot genoeg was. Ik kreeg 10.000 IE Pregnyl als we zo'n 36-40 uur voor de inseminatie zaten. Dus bijvoorbeeld op maandagavond om 20 u de Pregnyl spuiten en dan op woensdagochtend tussen 10 en 12 uur de IUI. Qua timing met jouw schema klopt het helemaal, als je zondag de Pregnyl moet spuiten en op dinsdag de IUI hebt. Succes!
Dank je wel! Ik dacht al zoiets inderdaad. Vandaag waren de ovulatietesten nog steeds negatief, voor mijn doen wat laat, dus hopelijk is ie morgenochtend positief eb anders morgenavond sowieso pregnyl spuiten...
Wat apart dat je voor iui ovulatietesten moet doen? Hier altijd als ei rond de 17 mm is nog een dagje spuiten, dan de pregnyl (5000IE) en dan 42 uur later de inseminatie. Heb je vandaag wel of niet een positieve test gehad?
Ook vandaag geen positieve ovulatietest, zo vreemd. Vanavond om 23:00 uur de pregnyl gezet en aankomende dinsdag dus een escape iui. Bij de eerste iui had ik bij de FM een ei van 18mm, de volgende dag een positieve ovulatietest, bij de 2de iui een ei van 19mm en de volgende dag een positieve ovulatietest. Waarom is het deze maand nou weer anders? Waarom kan mijn lichaam niet gewoon even normaal meewerken? Word hier zo moedeloos van