Friesin, 29 jaar, 1e kindje, 2e icsi Sofia, 29 jaar, 1e kindje, 2e icsi Nikki, 32 jaar, 3e kindje, 1e icsi Poebelie, 37 jaar, 1e kindje, 1e icsi Fiona, 31 jaar, 2e kindje, 2.1e icsi Fleuranna, 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi Bezig met spuiten Fiona, 8-5 3e FM Friesin, 13-5 1e FM Terugplaatsing Sofia, 8-5 Wachtweken Poebelie, NOD 11-5 (14-5 testdatum) Lianne, NOD Nikki, NOD Je kunt het lijstje gewoon "quoten", dan je eigen gegevens aanvullen en het stukje van de aanhalingstekens even weghalen... dat is net zo makkelijk
pfff wat blijft het toch spannend allemaal he... je voelt elk dingetje, kwaaltje enzovoorts veel te goed en wil eigenlijk alles analyseren, maar dat kan niet... je moet toch gewoon wachten... bah! fleuranna, succes morgen! nikki, balen dat er geen cryo's zijn
Nikki, wat ongelooflijk jammer dat er geen cryo's zijn! Hoop voor je dat deze ene het nou maar 'gewoon' doet!
nou.. 8 eitjes tussen 13-16 mm... 4 nog wat kleiner rond de 11... zondag terug, waarschijnlijk dinsdag punctie...
Ik hoop het ook zo ontzettend. Hoe gaat het nu met je? Nog geen menstruatie? Wanneer was je ook maar weer van plan te testen? Lianne, hoe gaat het nu met jou? Kom je dagen een beetje door? Sofia, vanmiddag hoor je of er bevruchtingen zijn toch? Ben benieuwd! nou, Fiona, klinkt goed toch? Punctie is in zicht, spannend weer! Vanochtend belde er iemand vanuit de Isala kliniek om te vragen hoe het me gaat, heel netjes vond ik. Ze heeft me weer een klein beetje hoop gegeven, maar toch heb ik het gevoel dat ik ongesteld ga worden een dezer dagen...
het blijft zo spannend he... en je kunt gewoon niks... alleen maar afwachten... bah! blijf hoop houden meid!
Hallo allemaal!! Ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten! Mijn naam is Doutzen, ben 28 jaar en mijn vriend en ik gaan voor een klein hummeltje dmv tese - icsi. Erg spannend allemaal! Vanmorgen mijn eerste follikelmeting gehad en zag er goed uit. Zondag terug om te kijken hoe het zich verder ontwikkeld.. Wat fijn om hier met je lotgenoten te kunnen praten over wat je meemaakt en/of je gevoelens kan delen! Ik hoop voor iedereen op een voorspoedige behandeling, met natuurlijk uiteindelijk een positieve test!!!
Welkom Doutzen! Eerste icsi poging dan ook? Succes!!! Ik heb super goed bericht gehad, er zijn 8 embryootjes en morgen terugplaatsing! Ik heb nog geen idee van kwaliteit en of er cryo's zijn hoor ik pas over een week. Maar dit is al super! Fiona 8 eitjes is heel goed, hoop voor je dat punctie nu snel komt. Nikki succes met alle hormonale tekenen en k.. dat er geen cryo's zijn, maar wie weet...
Friesin, 29 jaar, 1e kindje, 2e icsi Sofia, 29 jaar, 1e kindje, 2e icsi Nikki, 32 jaar, 3e kindje, 1e icsi Poebelie, 37 jaar, 1e kindje, 1e icsi Fiona, 31 jaar, 2e kindje, 2.1e icsi Fleuranna, 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi Bezig met spuiten Fiona, 8-5 3e FM Friesin, 13-5 1e FM Terugplaatsing Sofia, 9-5 Wachtweken Poebelie, NOD 11-5 (14-5 testdatum) Lianne, NOD Nikki, NOD Sofia NOD 20-5 en 25-5 testdatum Aangevuld!
Welkom Doutzen! Succes met het traject! Sofia, goed nieuws voor jou! Top, 8 embryo's, je zou toch denken dat er in ieder geval wel 1 cryo over moet blijven toch!? Succes morgen met de tp.
Nikki, wat jammer om te horen meid! Hopelijk blijft deze dan plakken . Welkom Doutzen! Mooi dat alles goed er uit zag, tijdens jullie eerste follikelmeting. Wij hebben a.s woensdag onze eerste follikelmeting! Kom je toevallig ook uit de noordelijke provincies? (Gezien je naam ) Sofia, wat ontzettend mooi nieuws, en veel zeg!!! Hartstikke mooi!! Fiona, veel succes deze zondag. Hoop dat je groen licht krijgt voor de punctie! Dames even een vraagje! Wil even aan jullie vragen hoe jullie over het volgende denken: * Vinden jullie dat de keuze aan hoeveel embryo's er terug geplaatst mogen worden bij het ziekenhuis moet blijven of vinden jullie dat die keuze bij het paar in behandeling moet liggen? En waarom?
De keuze van hoeveelheid embryo's terugplaatsen, daar staat het ziekenhuis los van hoor. Dit is bepaald door de zorgverzekeringen helaas. Ik zou er absoluut voor zijn om de keuze aan het betreffende paar zelf te laten. In mijn geval had ik dan 1 embryo minder verspild, want er is niks ingevroren, maar er had vast wel 1 extra teruggeplaatst kunnen worden. Helaas hebben we daar niks over te zeggen. Stomme verzekeringen ook
Oh, wat vreemd joh! Ik dacht dat dat het beleid was van het ziekenhuis waar je in behandeling bent. Meende dat je zorgverzekering in totaal 3 ICSI behandelingen vergoed, en dat het aantal embryo's en cryo's die extra terug geplaatst worden, of in de vriezer gaan, daar gewoon bij in zitten.. Normaal gesproken wordt er bij de laatste ICSI poging aangeboden dat je twee embryo's terug mag laten plaatsen, maar mijn man en ik willen die mogelijkheid ook hebben bij de aankomende terugplaatsing. Onze vorige twee embryo's die ingevroren waren, hebben de ontdooiing niet overleefd. We zijn zo bang dat weer gebeurd en dat zou zo ontzettend zonde zijn. Weggegooide kansen, zeg maar . En waarom bieden ze het pas aan bij de allerlaatste poging? Ken jij zorgverzekaars die dit wel toelaten? En denk je dat ik hiermee terecht kan bij het Radboud UMC of moet ik daarvoor terecht bij mijn zorgverzekaar?
Voor zover ik weet mag het niet in Nederland. Alleen laatste poging en als je boven de 38 jaar bent. Deze regel is een paar jaar geleden ingevoerd. Eerder mocht je daar wel 'gewoon' voor kiezen. Ik vind het ook jammer dat dit zo besloten is. Maar we hebben er maar mee te dealen. Bij onze volgende (en tevens laatste) poging zullen wij zeker kiezen voor het terugplaatsen van twee embryo's indien we die mogelijkheid hebben.
Dit is ingevoerd vanwege de hogere kosten aan gezondheidszorg ivm veel meerlingzwangerschappen, wat uiteraard extra risico's heeft voor moeder en kind en daardoor extra zorgkosten. Het draait toch altijd weer om geld.
Hoi Doutzen, welkom hier! Mooi dat de fm er al goed uitzag! Ja, jammer dat er voor je 38e geen twee teruggeplaatst mogen worden. Wij hadden zelfs nog overwogen om nog een paar maandjes te wachten met het icsi traject omdat ik dan 38 zou zijn. Maar elke maand verspild vonden we eigenlijk zonde. Hier is alles rustig. Geen hoofdpijn meer, wel krampen. Mijn huid ziet er trouwens echt verschrikkelijk uit sinds ik met de hormonen begonnen ben. Het is rood met heel veel ontstekinkjes. Echt balen! Hebben jullie ook last van veranderingen aan je huid!
Zo jammer zeg.. We hebben woensdag een fm, dus misschien kan dan ff polshoogte nrmen wat betreft terugplaatsing . @ poebelie, kan me voorstellen dat die gedachte wel door je heen ging, maar idd elke maand die je voorbij laat gaan kan verspilde kans zijn! Dus begrijp goed dat je niet gewacht hebt Bij mijn laatste poging laat ik er ook zeker twee terug plaatsen als er meerdere embryo's ontstaan zijn . Net getemperd bij mijn man en die blijkt niet zo fit te zijn. Verhoging 38.2 (wel onder invloed van 2 paracetamol). Hopelijk knapt hij morgen weer wat op!
Poebelie, mijn huid valt mee! Ik heb altijd wel last gehad van wat pukkeltjes. Nu ik wat ouder ben merk ik dat mijn huid steeds stabieler en rustiger is. Zelfs met hormonen!! Veel water drinken helpt ontzettend goed bij mij! Of een lekkere scrubpeeling
Ik zou bij mijn tweede icsi denk ik ook wel twee embryo's terug geplaatst willen hebben. Maar ook bij ons mag dit nog niet, ben nog geen 38. Wel vind ik dat deze keus bij de stellen zelf moet blijven liggen. Dat de kosten hoog oplopen, nou en, we betalen toch ook al een vermogen aan de zorgverzekering?