ICSI aug/sept 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wolffje, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hoi hoi

in augustus starten wij met onze 3e en laatste isci poging.
    ik zou het super leuk vinden om samen met anderen te kletsen die in de zelfde periode dit ook mee maken.

groetjess

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.450
    1.036
    113
    Vrouw
    Wij willen ook starten met onze 2e IVF behandeling. Morgen ga ik ziekenhuis bellen of ik kan starten zodra ik ongesteld wordt (volgende week) of dat ik nog een extra maand moet wachten

3. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    We zullen in augustus gaan starten met onze 1ste IVF voor ons 2de kindje. We hebben begin van het jaar een kindje gekregen uit onze 1ste IVF. Echter voor wij destijds konden beginnen met IVF zaten we al 2 jaar in mmm.

Aangezien we niet weten hoe snel alles dit keer gaat verlopen en wij willen graag een 2de beginnen we nu al. Daarnaast heb ik ook echt een klote zwangerschap gehad en ik ben bang dat als ik langer wacht dat we steeds meer gaat tegen staan.

Mochten er niet zo veel zich komen melden. In het kopje mmm groepjes staat een groepjes IVF/isci juli of zo iets daar zitten ook wat meiden die pas in aug/sep beginnen

4. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    zwaaistaart zie aan je onderschift dat jullie ook al veel hebben meegemaakt, te veel, ik hoop dat je gewoon mag beginnen, al dat wachten word je soms ook helemaal gek van. wij hebben nu 7 maand rust gehad en ik kan niet wachten om weer te beginnen.

hyper och hey dat is ook wat zit je al 2 jaar in de mmm en dan pas ivf dat duurt dan ook een eeuwigheid wel gelukkig toen bij de 1e poging raak. kan me voor stellen dat je dan toch veel aan de nadelen denkt en dan kan iedereen wel roepen ja maar je krijgt er iets moois voor terug. en dat is ook wel zo maar daarom vergeet je de elende niet. ik zal even kijken of ik die andere groep kan vinden dankje

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.450
    1.036
    113
    Vrouw
    Ja! Ik mag komende maand beginnen. Schema wordt gemaakt. Ik verwacht volgende week mijn menstruatie (helaas sinds miskraam is menstruatie onregelmatiger) en dan moet ik op dag 21 van die cyclus beginnen met spuiten van Lucrin (vorige keer decapeptyl, weet niet waarom dat veranderd is, maar maakt me ook niet uit)
    Dan op dag 3/4 van cyclus erna starten met Gonal-F

Wolffje, hoe voelt het om met poging 3 te starten? Lijkt me doodeng! Ben je al wel eens zwanger geweest?

Hyper, ik kan me goed voorstellen dat je snel weer start met behandelen, ik zou dat ook doen denk ik...

6. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi! Mag ik met jullie meekletsen? Volgende week maandag gaan wij naar de gyn om te plannen wanneer wij starten met onze tweede ICSI poging. De eerste is mislukt. Ik denk dat we nu ongeveer begin augustus kunnen gaan spuiten (lang protocol) dus dan ergens eind augustus de punctie.

Leuk om te kletsen met mensen die ook allemaal aan het begin van een poging staan!

7. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    even een korte echo vraag hoor ik zal als ik meer tijd heb even reageren zwaaistaartje en koos

als ik donderdag in punctie zou hebben wanneer moet ik dan de pregnyl zetten? dinsdag of woensdag? ben het ff kwijt

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.450
    1.036
    113
    Vrouw
    wolffje ik had 13 december punctie en moest 11 december pregnyl spuiten dus zou voor jou dinsdag zijn als donderdags punctie is

9. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja ik had ook 1 dag ertussen zitten. Dus idd dinsdag dan de pregnyl zetten.

10. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    oke ik was het al even kwijt haha

11. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    Zwaaistaart is ook wel weer lekker hoor om er mee bezig te zijn, wij nu ook zo lang rust maar ook zin om weer te beginnen, mijn ongie is ook onregelmatiger na de pogingen heb nu dat ik afgelopen maandag al ongie had moet worden .
    Ben op zich niet zo bang maar heb wel heel goed in mijn gedachten dat dit toch de laatste poging is en brengt toch ook wel weer spanning, wij konden ons nu ook op geven voor assisted hatsing (als ik het zo goed schrijf) alleen nu de vraag of we wel uitgeloot worden. Van de 1e poging hebik me wel echt zwanger gevoeld en heb ik ook echt na 4 weken en 4 dagen een vruchtje verloren bij 2e poging was ik 5 weken maar heb ik me nooit echt zwanger gevoelt en ook geen vruchtje verloren. Jij wel toch?
    Koos zeker gezellig, hoe is bij jouw de 1e poging verlopen? Wel spannend hoor de 2e poging J

12. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Onze eerste poging viel wat tegen... Ik had 11 eicellen waarvan er drie bevrucht waren en uiteindeljk 1 verse tp gehad en er was 1 cryo, maar die is niet goed ontdooit. M'n man heeft een PESA moeten ondergaan dus het zaad is al ingevroren. Maar daardoor misschien ook wel van slechtere kwaliteit.
    Punctie heb ik ook als een hel ervaren. Het deed echt heel erg veel pijn en de gyn kon m'n eierstokken ook wat moeilijk aanprikken (zeker bij rechts) waardoor ik zeker 10 minuten geprikt ben geweest. Deze keer krijg ik dan ook een soort van morfine toegediend. Dat verdoofd hopelijk wat meer.
    Emotioneel was het ook wel zwaar. Een jaar geleden wisten we bog niet eens of we wel een biologisch kindje van ons tweeën konden krijgen omdat er geen zaad te vinden was, nu jaar later staan we nog steeds met lege handen. Volgende maand wordt ik 30 dus er zijn zoveel mensen in m'n omgeving die zwanger worden etc, en bijna elke keer heb ik het er weer moeilijk mee. Maar goed. Ooit zal er wachten vast wel beloond worden.

13. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hoi meiden,

Heb even meegelezen, maar wat hebben jullie al veel meegemaakt in de mmm. Heb respect voor jullie!!!
    Mijn 1e icsi van een verse embryo is mislukt. Nu mag ik in mijn eigen cyclus weer starten voor een tp. Ik verwacht 2 aug ongesteld te worden. Graag wil ik ook met jullie meekletsen omdat we bijna allemaal in dezelfde periode bezig zijn met 'behandelingen'. Ik vind het wachten zo irritant hoop dat het snel augustus is en weer verder kan :)!

14. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    ___

15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.450
    1.036
    113
    Vrouw
    Wolffje, ik herken het dat het fijn om er weer mee bezig te gaan, wij hebben ook ruim een half jaar rust gehad, maar dat had ik ook echt nodig. Wat vervelend dat je nooit langer zwanger geweest bent. ik ga duimen voor een goede ronde deze keer!
    is dit ook laatste poging? Of ga je er nog meer doen indien nodig?
    Is er een reden gevonden bij jullie waarom het niet lukt?

Jeetje Koos, dat verwacht je ook niet met 11 eicellen zeg! Wat vervelend! En ja, al die zwangeren... pfff het went nooit!

Sandra, spannend een terugplaatsing! hebben jullie veel cryo;s? Is er een reden waarom het bij jullie niet lukt?

Ik ben nu 5 jaar bezig, 2x dus zwanger geweest. Er is geen reden te vinden waarom zwanger worden niet lukt. na de 2e miskraam in januari zijn er ook onderzoeken gedaan maar dna-technisch is er geen fout gevonden, gelukkig. Hopelijk volgende ronde weer zwanger en dan gewoon 9 mnd ipv 7 weken...
    Het is nog wel even spannend of poging van start kan, omdat ZH nog dichtgaat voor zomerstop. (RIjnstate) en ze 18 augustus weer beginnen en dan moet ik direct eerste echo. (maar eigenlijk al eerder waarschijnlijk, dus dat wordt spannend)
    Vorige ivf poging waren er maar 5 eicellen gevonden waarvan 2 bevrucht. 1 terug geplaatst, ander niet goed genoeg om in te vriezen.
    Daarom komende behandeling op dag 6 al echo en bloedonderzoek zodat ze hormonen evt kunnen aanpassen...

16. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zie dat jullie topic al even geen reactie meer gekregen heeft, maar, het is het topic waar mijn situatie (denk ik) het best bij past... Mag ik me bij jullie aansluiten ?

Wij zijn nu bijna 4 jaar geleden gestart voor een eerste kindje. Wij starten de volgende cyclus opnieuw met ICSI, de 4e poging. Het is voor ons heel spannend want wij hebben tijdens de vorige 3 pogingen maar 2 embryo's gehad, en 1 terugplaatsing. Die embryo's zijn allebei ontstaan bij de 1e ICSI (9 eicellen, 2 bevrucht, geen cryo's). De andere pogingen hadden we telkens 14 eicellen, maar geen enkele bevruchting.
    Zo goed als alle mogelijke onderzoeken zijn gebeurd, tot zelfs MOAT test bij mijn man en wetenschappelijk onderzoek op mijn eicellen, maar tot nu toe geen enkele reden gevonden waarom het niet lukt. Ze gaan nu bij de volgende poging eicelactivatie doen, in de hoop daarmee toch embryo's te kunnen bekomen. Het is dus voor ons niet de laatste poging (ik ben van België dus we hebben 6 ICSI/IVF pogingen die vergoed worden), maar als we nu weer geen bevruchting hebben dan houden we de overige 2 mss best over voor eiceldonatie of spermadonor volgens de gyn. Dus het wel een beslissende poging.

Ik lees dat jullie ook allemaal al heel wat meegemaakt hebben. Ik hoop en duim voor ons allemaal dat we (heel) snel goed nieuws mogen krijgen !

Groetjes
    Liesbeth

17. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Jeetje jullie hebben allemaal al heel wat mee gemaakt!
    Heftig allemaal. Ik wil graag even met jullie mee lezen want ook wij beginnen eind deze maand met ICSI. Het is voor ons de allereerste behandeling dus erg spannend allemaal. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal verloopt.

18. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hey endo, spannend idd die allereerste IVF/ICSI poging! Ik duim in ieder geval dat het de laatste zal zijn ;)

Weet je al welk schema je moet volgen qua medicate e.d. ?

19. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Dames,

Jullie kunnen ook meeschrijven als het hier zo rustig blijft met isci juli 2014. Daar zitten een hoop meiden is net als jullie deze maand of volgende maand beginnen. Daarnaast zijn er 2 inmiddels zwanger van hun isci in juli.

20. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hey liesbeth,

Haha ja ik ga mee duimen! Wat een gedoe allemaal he. Het zou inderdaad super zijn als je na 1 behandeling al zwanger bent. Maar daar gaan we maar niet van uit. Ik moet dit weekend ongesteld worden en dan moet ik direct beginnen met de pil en even bellen met vruchtbaarheidskliniek, dan moet ik beginnen met lucrin en dan na een tijdje ook met gonal f maar dat hoor ik dus als ik moet bellen. En bij jullie? Al een schema? Of al begonnen met spuiten? Hier staat alles al wel in de koelkast;)

Deel Deze Pagina