ICSI aug/sept 2014

Discussion in 'MMM clubs' started by wolffje, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,304
    0
    0
    Hoi meiden,

mag ik hier komen meekletsen? Wij gaan als het goed is in september weer starten al is het hopelijk eerst met onze enige cryo. Mocht dat niet gaan lukken dan willen we daarna door met een ICSI-behandeling...

2. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Hoi aan alle nieuwe meiden! Welkom! Ik heb helemaal in het begin meegeschreven. Het is niet heel druk hier. Misschien kunnen we daar verandering in brengen ;)

Ik zit volop in icsi poging 2. Vrijdag eerste echo gehad. Daar zagen ze 9 follikels en wat vocht in m'n eileiders. Dus zij vragen of ik nooit wat had gehad. Nu heb ik toen ik 17 of 18 was een baarmoederontsteking gehad. Dat heb ik ze bij de eerste afspraak ook vertelt, maar dat hebben ze blijkbaar nooit opgeslagen ergens. Dus nu moet ik antibiotica slikken voor de punctie... Want daardoor zou het innestelen negatief beïnvloedt kunnen worden.... Lekker dan, dus poging 1 zal daarom wel mislukt zijn schiet dan door je hoofd.... Ben benieuwd.

Volgende week ergens de punctie. Kijk er nu zo tegenop! Hoewel ik nu morfine heb ben ik zo bang dat het weer zo pijn gaat doen! Maar ja, die eicellen moeten er toch uit...

Succes allemaal!

3. endo3

endo3 Actief lid

May 7, 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    KoosAtillaLuna wat vervelend dat je nu weer een punctie moet en dat ze er de vorige keer niet aan gedacht hebben.

Ik merk soms ook dat kleine dingen vergeten worden of dat je er zelf over moet beginnen om iets gedaan te krijgen.

Ik ben nu al heel erg zenuwachtig voor de punctie en ik weet niet eens hoe het voelt. Dus kan me voorstellen dat je nerveus bent. Ik wil je alvast heel veel succes wensen met de punctie en ik hoop voor je dat ze een boel mooie eitjes kunnen oogsten;)

4. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Dutch Diva, fijn dat je nog een cryo over hebt. Hopelijk brengt ie geluk :)!

Endo en Koos spannend weer de punctie. Veel succes alvast!

Ik mag vrijdag testen van een cryo tp.. Zo benieuwd..

5. KoosAtillaLuna

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Donderdag is de punctie... Wordt morgen gebeld hoe laat ik de pregnyl moet spuiten....

Sandra, Super spannend! Wat duurt die laatste week lang dan he ;) Succes met afwachten!

6. liesbeth1987

Aug 8, 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Endo3, ik ben nog niet bezig met spuiten, zit ongeveer aan de helft van mijn (natuurlijke) cyclus, als ik mijn regels krijg starten we weer (waarschijnlijk binnen een kleine 2 weken). Ik heb al 2 keer elonva en menopur gekregen, maar het zou kunnen dat we nu andere medicatie proberen, in de hoop dan wel bevruchting te hebben. Ik sta nu wel te trappelen om terug te starten eerlijkgezegd, dat het maar snel zover is! :D

KoosAtillaLuna, wat vervelend dat ze dat nu pas zien, maar, nu gelukkig wel, dus dat is een duwtje in de rug dat je meekrijgt nu he :)
    Maar idd, soms moet je echt zelf dingen aanbrengen of heel erg doorvragen, en dat is vervelend, maar ja, ik vrees bij vele dokters zo...

Sandra, spannend! Ik duim voor je! Heb je een voorgevoel over de uitslag ? Of helemaal geen idee...?

Ik heb eigenlijk niet zo enorm veel pijn gehad bij de puncties. Bij de 2e wel vrij veel pijn gehad, ik heb dan snel pijnstilling bijgekregen als de punctie voorbij was, waardoor ik dan nu denk, heel even doorbijten, het is voor een goed doel, en niet bang ben voor de volgende punctie. Ik vind het aangenamer onder plaatselijke verdoving, dan onder volledige verdoving (heb beiden al gehad), want dan sta je een uurtje later weer buiten en kan je lekker thuis uitrusten. Ik heb het zo niet voor ziekenhuizen :)

7. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,304
    0
    0
    Best vreemd, ik 'voel' min of meer jullie spanning, terwijl ik net kom kijken in dit topic...

@KoosAtillaLuna: 11 eicellen! Goed zeg!!! Ik duim voor een goede terugplaatsing!

@Sandra: oehhh spannend!!! En en en???

Afgelopen week een afspraak gehad in het ziekenhuis en groen licht gekregen voor de cryo-terugplaatsing. Nu wachten op mijn menstruatie en dan aan de slag ;)

8. KoosAtillaLuna

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Wauw! 6 embryo's! 1 topper terug geplaatst!!

9. liesbeth1987

Aug 8, 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    KoosAtillaLuna, Wat een resultaat ! Super zeg ! :D
    Ik duim voor een positieve test binnen 2 weken !
    Wanneer zou je weten hoeveel embryo's er ingevroren kunnen worden ?

Sandrabk, wat was de uitlsag van de test ? Hopelijk positief....

Dutchdiva, wanneer verwacht je ongeveer je regels ?

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    mag ik ook meekletsen? Ik ga voor de 3e ivf/pgd poging. Vorige week gestart met decapeptyl.
    Ben een aantal dagen weg dus klets vanaf woensdag volop mee

11. endo3

endo3 Actief lid

May 7, 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    KoosAtillaLuna Wat goed dat jullie 6 embryo's hebben!!:) En nu duimen dat die topper blijft plakken!!

Sandrabk ik ben super nieuwsgierig! Je mocht afgelopen vrijdag testen toch?

Jullie zijn allemaal al zo ver ... ik moet nog 2 weken wachten en dan moet ik eerst beginnen met het spuiten van Lucrin. Ik wou echt dat het al zo ver was, niet dat ik al die hormonen leuk vind. Maar ik ben ook gewoon zo benieuwd of er genoeg eitjes zijn en of er mooie embryo's ontstaan. Ben vorige week ongesteld geworden en toen moest ik weer beginnen met de pil. Nou was ik in mijn natuurlijke cyclus altijd een dag of 5,6 ongesteld maar ik heb nou op de 1e dag van menstruatie dus pil in genomen en zit nu op dag 10 maar vloei nog steeds! :( Iemand ervaring hier mee?

12. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ik kom ook meekletsen. Ik begin deze maand met icsi 1 voor kindje 2. Ons 1e wondertje is ook via een icsi(cryo tp). Na 5 jaar proberen waarvan 1,5 mmm zijn we gezegend met een wonder nu inmiddels 2,5 jaar. Maar we willen dolgraag een 2e en aangezien het niet spontaan gaat lukken ivm zaadkwaliteit van partner. Had het graag een x willen ervaren om spontaan zwangercte raken zonder dat je er mee bezig bent. Maar helaas zit het er niet in. Ik heb volgende week afspr voor prikinstructie en alle uitslagen bespreken (bloed, zaadonderzoek en uitstrijkje) etc gaat best snel omdat ik al bekend ben in het ziekenyuis. Kreeg best een warme welkom waardoor ik minder nerveus voelde.

Ik vind het heel spannend allemaal ook al heb ik het eerder ervaren..en zall jullie ook zeker volgen. Dit was mijn verhaal in het kort... zal jullie zeket volgen helpt wrl om ervaringen te delen.

Gr wensje

13. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,304
    0
    0
    Welkom!

Ik verwacht mijn menstruatie over een kleine twee weken. Normaal ben ik vrij regelmatig ongesteld, maar de afgelopen cyclus was erg lang. Hopelijk nu weer normaal. Begin volgende week ga ik op kamp, voor de zekerheid gaan medicijnen ook in de tas.

14. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi dutchDiva,

leuk om te horen dat je ook binnenkort start voor je 2e wonder. Ik las dat je met 41 weken was bevallen voor je 1e...me to moest ook nog eens opgewekt worden. Prachtige zoon van 2,5 nu inmiddels. Ik moet volgende week woensdag op afspr om alles in te plannen en prikinstructie.. ben tovh enigzins vergeten betreft procedure prikken en de duur etc.. volgens mij begin ik op dag 1 van menstratie? Dat wordt begin okt dus! Hrb ik meer tijd om wat extra pondjes kwijt te raken hihi. Ben echt druk bezig rrmee. Was tijdens zwangerschap 35 kg aangekomen waarvan de helft eraf was na de bevalling en nu mijn 3 e seriruze poging voor de resr van kgs hihi gaat goed tot nu toe.:p

zal je updaten

gr wensje

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Wensje goed bezig! Volg je een speciaal dieet?

16. liesbeth1987

Aug 8, 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    endo3, vloei je nog steeds nu? Ik kan je niet helpen met die vraag, heb het zelf nog nooit gehad, of ja, ik heb het wel een tijdje gehad, jaren geleden, toen vloeide ik door de pil heen een aantal weken aan een stuk, en ook enorm veel pijn daarbij, maar dat bleek achteraf door een myoom te komen.

meisje, hoe lang moet je dan die decapeptyl nemen ? Dat is toch met het lange schema dan he ?

wensje, idd, met het korte schema start je op de eerste dag van je regels. Of ja, ik meestal niet, ik moet op dag 1, 2 of 3 langsgaan bij de gyn voor een uitgangsecho en op basis daarvan wordt beslist of er gestart kan worden of niet. Dus bij mij meestal op dag 2 of 3 starten. Ik dacht al een paar keer gelezen te hebben dat dat bij sommigen van jullie anders is ?
    Goed dat het diëten zo goed gaat !
    Hier ook aan het diëten, of ja, vooral gezond eten, geen alcohol, zo weinig mogelijk cafeïne, veel fruit en groenten, weinig slechte vetten etc. Niet dat ik zo ongezond leef normaalgezien, maar ja, ik wil voor mezelf weten dat ik er alles aan doe wat mogelijk is om onze wens in vervulling te laten gaan.
    Er moeten ook wel een aantal kilo's af hoor, en dat gaat niet zo snel als gehoopt, maar ik val wel af, en het belangrijkste is dat ik gezond leef vind ik :)

Koosatillaluna, wanneer mag jij gaan voor bloedafname ?

Dutchdiva, ik duim dat je cyclus is zoals normaal, dat jullie zo snel mogelijk kunnen starten :)

Hier ook aan het diëten, of ja, vooral gezond eten, geen alcohol, zo weinig mogelijk cafeïne, veel fruit en groenten, weinig slechte vetten etc. Niet dat ik zo ongezond leef normaalgezien, maar ja, ik wil voor mezelf weten dat ik er alles aan doe wat mogelijk is om onze wens in vervulling te laten gaan :)

Ik ben in afwachting van mijn regels, hopelijk zijn ze er vandaag of morgen... dan kunnen we starten :D

17. KoosAtillaLuna

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Hier ook zo gezond mogelijk leven. Wil idd niet dat ik later ga twijfelen ofzo of ik wel alles eraan gedaan heb.
    Verder mag ik maandag de 15de testen. Bloedtest krijg ik niet standaard geloof ik. Maar ik ben nog nooit op het punt beland van een positieve zwangerschapstest, dus daar heb ik ook geen ervaring mee ;) maar tot nu toe gaat het goed. Heb pregnyl door gespoten ipv utrogestan, dus heb allerlei kwaaltjes, maar weet dat dat van de pregnyl komt, dus dat geeft een bepaalde rust ofzo. Al merk ik wel dat ik stiekem een beetje té positief denk. En dat moet ik eigenlijk niet doen ;) maar we zien wel. Nog 10 dagen en we zullen he weten ;) vorige keer werd ik al drie of vier dagen eerder ongesteld, dus dat kan ook nog.

18. liesbeth1987

Aug 8, 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Dat kan ik me voorstellen dat de pregnyl een zekere rust geeft, al moet ik zeggen dat, toen ik mijn vroege miskraam gehad heb, had ik eigenlijk zowat dezelfde symptomen dan anders, ik herinner me nog dat ik het gewoonlijke gerommel in mijn onderbuik had en dacht, ja, het is mislukt, op naar de volgende poging... En dat was een paar dagen voor de positieve test. Het kan dus zoiezo alle kanten op, welke symptomen je ook hebt of niet hebt :)

Ik ben vandaag ongesteld geworden, morgenochtend bij de gyn voor uitgangsecho, als alles ok is mag ik morgen starten met spuiten. Ik zal morgen pas weten welke medicatie ik moet gebruiken, het zou kunnen dat het andere medicatie wordt dan de vorige pogingen (elonva, menopur en orgalutran) in de hoop meer bevruchtingen te verkrijgen. Ik ben benieuwd, een beetje nerveus, en zo blij dat we eindelijk terug kunnen starten :)

19. endo3

endo3 Actief lid

May 7, 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hè liesbeth,

Sinds afgelopen zondag na ruim 2 weken is het vloeien eindelijk gestopt.
    Vriendlief ook weer blij:p ... Zaterdag met de eerste injecties beginnen en 16 sept alweer de laatste pil.

Zijn jullie inmiddels ook al gestart met een behandeling?

20. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hoi meiden,

sorry voor de late reactie. Had twee weken geleden nogal pech. Donderdag nacht uit bed gevallen (zwaar onder de bulten rn blauwe plekjen). Vrijdagochtend getest en positief. Superblij en daarna meteen met de auto op vakantie, autopech, ene na andere ellende. Twee dagen later bloedverlies, vroege miskraam :(! Nu nog twee dagen op vakantie en daarna weer naar huis! Ik zal dan bijlezen en meer schrijven :)! Meiden succes allemaal!

Share This Page