Hallo dames, zou ik misschien met jullie mee kunnen kletsen? Ik heb dan geen ICSI maar IVF (voorlopig dan) waar ik volgende week woensdag een intake voor heb. Ik zat al even te kijken maar de meeste topics zijn al veel verder. Ik vind het wel fijn om ervaringen te delen en mee te kletsen. Misschien even kort mijn verhaal. Ik ben sinds september 2010 gestopt met de pil. Uiteindelijk vorig jaar maar eens naar de huisarts en vervolgens het ziekenhuis voor allerlei testjes. Conclusie was dat er met ons niets aan de hand was en de vervolgstap was IUI. Nu hebben we vier keer IUI gehad en blijkt het zaad van mijn man drie van de vier keer onder de maat te zijn. We gaan dus verder met IVF, iets wat ik in eerste instantie helemaal niet wilde. Zo blijkt maar weer dat je toch je grenzen gaat verleggen. Ik ben toch wel erg benieuwd naar het spuiten ed. Ik zit in Alkmaar en die werken ook samen met het VU.
Welkom ivy, natuurlijk mag je meepraten, wij zijn alleen ook al wat verder, de eerste hebben volgende week al de punctie. Maar je bent van harte welkom!! Van reehnen ken ik wel Tess! Hmmm morgen nog ff hardlopen, maar denk dat ik vanaf weekend maar wat rustiger aan ga doen... Heb jij nou gewoon bijna een half jaar moeten wachten Tess voor je na je afgebroken poging weer mocht starten?? Waarom zo lang?!
Natuurlijk mag je ook mee kletsen Ivy , is zeker fijn aangezien de meeste al verder zijn, wat jammer dat jullie iui niet gelukt is , hopelijk is IVF de oplossing , ben benieuwd wanneer jullie mogen starten na je intake, succes en klets gezellig mee! Ben weer zo wakker als t maar kan , ga in bed wel even lezen dan vallen m'n ogen snel dicht haha.. Wil wel optijd weg morgen , heb helaas geen rijbewijs dus met de trein
O sorry Sterre zie t weer over het hoofd. Nou ik moest eerst 3 weken wachten voor we ons gesprek met dokter L. hadden na de afgebroken poging , toen een echo en zat er een eitje en zeiden ze niet te weten of het 'oud' eitje was of nieuwe dus na 6 weken terug , toen was het weer te druk en werd het zoizo na de zomerstop, mocht nog net voor een planning komen voor ze ff dicht waren , nou ik hoop dit niet weer te hebben hoor mocht het niet lukken.
Dat is fijn. Tja, jullie zijn dan bijna aan de punctie toe maar er zijn ook troepjes die al met de tweede poging bezig zijn. Dus wat dat betreft zit ik dan weer bij jullie in de buurt . Jemig, dat is dan best lang wachten zeg. Wel apart trouwens, een zomerstop heb ik helemaal niet gehad met m'n IUIs. Hoe lang duurde het bij jullie na de intake dat je mocht beginnen?
Hai Ivy, welkom bij de club! Ik hoefde helemaal niet lang te wachten na mijn intake. We kregen te horen dat ICSI helaas noodzakelijk zou zijn n.a.v. het sperma onderzoek en toen hoefde ik alleen mijn menstruatie af te wachten, die volgde 3 weken later. In de tussentijd heb ik een prikinstructie gehad in het ziekenhuis en is alle medicatie thuisbezorgd @Wolffje: Ik heb in het ziekenhuis helemaal niets gehoord over wel/niet sporten. Ze hebben wel tegen me gezegd dat ik goed moet luisteren naar mijn lichaam, dus als je het denkt niet te kunnen, dan moet je het ook niet doen. Ik heb ook geen verplichte priktijden meegekregen. Ik spuit nu iedere avond om 20.00 uur de deca en puregon tegelijkertijd. Rond kwart over 7 gaan ze de koelkast uit om op kamertemperatuur te komen Vanavond en morgenavond nog prikken en dan is het vrijdag alweer tijd voor de echo, ik ben zo benieuwd wat ik allemaal "geproduceerd" heb, haha
Ik denk dat ik weer om 8 uur kies op te prikken net voor GTST haha! IVY welkom natuurlijk mag je mee kletsen. Ik ben benieuwd wanneer je mag beginnen. Ik ben nu denk ik nog de enige die nog niet aan het spuiten is hier maar goed geeft niet. Nog even geduld hebben| Tess veel plezier vandaag meis.
He Snippie, nou ik moet ook nog even afwachten wanneer ik mag beginnen. Volgens de info van het ziekenhuis moet ik ook nog wat onderzoeken krijgen (bloed en ik geloof ook eicelreserve ofzo) maar het zou fijn zijn als het inderdaad zo snel gaat. Qua sporten moet ik het ook nog even vragen. Ik ben, naast mijn paarden en het werk wat daarmee samenhangt, aan het crossfitten 1x in de week. Dat is redelijk heftig (doel is eigenlijk doodgaan voor maximaal effect ) dus ik vraag me soms wel af of dat nog wel handig is. Ik was daarmee begonnen onder het mom van: zwanger worden gaat toch niet voorspoedig, ik wil mijn leven niet on hold zetten maar ga gewoon lekker door met dingen die mij leuk lijken. @Kahlan, spannend zeg! Ook wel prettig om te weten hoe je op de medicijnen reageert denk ik dan.
Welkom Ivy! Tuurlijk mag je meekletsen.... Wat leuk, nog meer paardrijders hier. Ik rij nu nog maar 2 keer in de week. Tot 3 jaar geleden had ik mijn eigen paard en reed ik idd ook 5 keer in de week. Wat de tijden betreft, ik moet 's avonds spuiten staat op mijn instructies. Ik spuit om 19.00 uur.
Hihi, en ook ik ben een paardenmeisje haha, ik rijd mijn paard momenteel nog gewoon 5x per week en ga ervan uit dat voorlopig gewoon te kunnen blijven doen, desnoods beetje boshobbelen...
Lehman, spannend he vrijdag, ik moet al om 08.10, hoe laat mag jij? Ben benieuwd of ze al wat bij ons gaan zien!
Lehman, spannend he vrijdag, ik moet al om 08.10, hoe laat mag jij? Ben benieuwd of ze al wat bij ons gaan zien!
Wat leuk allemaal paardenmeisjes! Ik ben een beetje losgeslagen met een kleine fokkerij, ik heb er inmiddels 7 . succes alvast vrijdag, hopelijk een goede score!
Kalhan dat komt omdat ons ziekenhuis niet met wachtlijsten werkt. Bij mijn zoontjes begon ik binnen 2 weken met spuiten na wij het hadden gehoord. Kwam precies zo uit met mijn cyclus dus ze hadden alles versneld geplant. Wel lekker he. evy wat leuk zeg ook paarden. ik reed vroeger paard. Maar doe dat al zo'n 8 jaar niet meer. Ik mag dus zelf weten wanneer ik begin. hebben wachtlijsten. Wij hebben er dus zelf bewust voor gekozen nog een maandje te wachten anders werd het teveel risico want dan kon ik pas cd 13 een echo ipv cd 9.
Welkom Ivy! Wij konden ook direct starten na de intake, ware het niey d as t het vanwege de vakantie periode erg druk was en we alsnog wat langer moesten wachten. . Hier ook een paardenmeisje! Ik heb alleen al een jaar of 3 niet meer gereden en zo'n 5 jaar geleden mn paard verkocht. Mis het ontzettend! Heb trouwens ontzettend hoofdpijn. Ging er mee naar bed en stond er mee op..
kan me voorstellen espoir, ik mopper wel eens als ik geen zin heb, zeker in de winter om naar mijn paard te gaan, maar ik zal het denk ik onwijs missen als ik hem niet meer heb! volgens mij val ik dan in een giga gat! en die hoofdpijn, herkenbaar!! bij mij was het promt weg toen de menopur erbij kwam!
Wat naar Espoir, die hoofdpijn. Kan zooo vervelend zijn! Hopelijk gaat het snel beter. Mij verbaast het eigenlijk hoe weinig hoofdpijn ik heb, normaal gesproken heb ik er vrij veel last van, maar nu met de hormonen juist veel minder.
lehman moest natuurlijk kahlan zijn....fijn zo'n telefoon met woordenboek..... oh en voor de paardenmeisjes in het forum...in mijn profiel een foto'tje van mijn knapperd! ik ga maar eens een rondje hardlopen...ben al kwartier moed aan het verzamelen, maar het is warmmmmm en ik houd niet van lopen in de warmte. Ik ben vanmiddag vrij en heb vanmorgen even op mijn vrije dag gewerkt, anders had ik vanmorgen voor de warmte gaan lopen... Ivy, 7!! rijd je ze ook alle 7, waar haal je de tijd vandaan, ik ren en vlieg al met 1 paard...