Ahh Kahlan dat is wel lief! denk dat mensen dat wel kunnen gebruiken wat zelf de poging moeten gaan betalen!! @Tess... dan was je mss nu al zwanger geweest! je hebt nog nooit een terugplaatsing gehad... dus wie weet is t pats boem de eerste x raak!!
Ik zal er inderdaad binnenkort even een topic openen. Ik heb gister de intake gehad bij een vk in Waddinxveen, maar kans in aanwezig dat ik alsnog weer terug moet naar Gyn in het Groene Hart vanwege rugproblemen. Hoop van niet, vk is lekker dichtbij
He, nee volgens mij moet ik morgen heen zodat ze qua punctie meer mogelijkheden hebben. Vrijdag of zaterdag. Ik hoor het dan wel. Niet vanwege de plek hoor. Ik heb er wel een goed gevoel bij qua kundigheid van de IVF arts. Ja Denise, ik had dan inderdaad ook overgestapt. Iemand vroeg zich af of je dan wel drie IVF pogingen wilde doen, als het dan helemaal niet lukte enz enz. Ik heb toen aangegeven dat wanneer je inderdaad met de eerste geen bevruchtingen hebt, tweede poging maar één embryo dat het dan toch wel hard gaat. Dan komt het begrip er wel. Je mag toch geen medicijnen aanbieden via ZP? Ik geef alles aan het ziekenhuis. Ik heb het idee dat er daar ook wel zorgvuldig mee omgesprongen wordt.
Ja zeker omdat ons "probleem" lijkt te zijn verholpen... Naar alle waarschijnlijkheid ligt het aan de bevruchting, dit lukte niet middels IVF terwijl ik 8 eitjes had toen. Middels ICSI is dit wel gelukt... Maar betekend niet dat wanneer je een embryo krijgt teruggeplaatst deze ook meteen blijft plakken daar zul je soms meerdere pogingen voor nodig hebben net als bij een "normale"zwangerschap... ohhhh ik dacht morgen de punctie haha Spannend! kan heel snel groeien ineens he, de eitjes!
@denise dat ken ik niet, toen ik de zorgverzekering op belde zeiden ze me als ik meer wou weten ik in het ziekenhuis alles moest vragen want zij gaven daar geen antwoord op (vaag) @ivy ik heb ook een kalmeringstablet gehad de avond er voor, bij mij zeiden ze dat ze beter via een infuus versuffing konden geven dan verdoving in de baarmoedermond omdat dit toch ook nog wel pijnlijk was. maar heb ook wel vrouwen gehoord die een prikje in de bil kregen voor verdoving. ligt ook wel aan of je kleinzerig bent denk ik en dat ben ik dan soms wel haha. hopelijk een mooie uitslag van je echo morgen en misschien savond al wel pregnyl @kahlan kheb geen idee ik had nog een spuit met gonal zou in middels ook niet meer weten of ik die mag gebruiken maar normaal gesproken moet je hier als je je medicatie niet meer gebruikt inleveren bij de apotheek @hier geen gevoel van aankomende ongie meer, (ik ben normaal ook 3 dagen ofzo later dus wacht nog even af) dus we wachten nog even af. wel vd week echt vreselijk heftige steek gehad net alsof er iets knapte onder in mn buik. als ik dat vaker krijg maar ff zhuis bellen p.s. wat een snerd weer :S
Hey wolffje! ik heb dat ook gehad... was een week later dan normaal terwijl ik wel echt dacht te voelen dat ik ongesteld moest worden op de normale tijd... t weer is echt stront
Suc6 vandaag Ivy! Kahlan, lief dat je daar andere mee wilt helpen. Yessss over 2 weken beginnen met de deca, kijk er naar uit haha..
zo dames, ben ik weer! wat zijn jullie hard gegaan, heb even niet meegelezen, zit ziek thuis. Maar vanaf nu ga ik weer lekker meelezen! Ivy, jeejte, dat gaat hard, punctie in zicht!! wat goed meid! ik had alleen prikje in mijn bil, vond het een eitje! Was met 10 minuten klaar en pijn deed het amper. Dus houd je vast aan de goede verhalen!
ik las hier over PNO. Ik ben ook bekend met PNO en het vergoeden van 4 pogingen, maar ik vraag me af hoe het zit met hun als je bv je 4e poging in Gent of Dusseldorf zou willen doen...
Kahlan ohh wist niet dat jij in waddinxveen woonde hihi! Ik moet uit eindelijk sowieso terug naar gyn vanwegen vorige zwangerschap. Mijn zoontje lag bijna 4 weken voor op groei! Denise inderdaad dat is zeker waar een terugplaatsing betekend niet automatisch een zw en dat vergeten veel mensen. Wolffje even goed in de gaten houden meis. tess dank je meissie!! yeeeh nog 2 weken voor je het weet is het zo ver. Sterre veel beterschap meis! Hier zoonlief jarig!
wat ik hoorde is dat ze tot het dubbele van de poging vergoede... dus wanneer je in het buitenland gaat zou dat ook weer voordelig zijn... ik heb ze zojuist een email gestuurd omdat ik toch alles even bevestigd wil hebben op email... aan de telefoon kunnen ze van alles zeggen!
Zo ik ben er weer! En ben blij Ze hebben 9 follikels opgemeten, die waren groter dan 14 mm. Verder waren er nog 7 kleintjes. Allemaal rechts. Ze vond het heel apart, komt ze maar 1 of 2 keer van de 250 keer per jaar tegen. Ze willen graag dat ik zaterdag de punctie krijg zodat de kleinere grote (snappen jullie het nog??) nog even een dagje meepakken maar dat hangt dus van het bloed af. Dus vrijdag of zaterdag de punctie. Verder is er een onderzoek bij het VU over de Eeva en daar mag ik aan meedoen. (mag bij meer dan 8 follikels) Volgens mij is dat de dusseldorfse embryoscoop die elke 5 minuten een foto van de embryo's maakt om te kijken welke het snelst/best deelt en waarbij de embryo's dus niet uit de stoof hoeven te worden gehaald elke 6 uur om beoordeeld te worden. De foto's krijgen we dan op een usb stick. Ik dacht al: prima! maar daar moeten we dus ook toestemming voor geven. Ik vind het nu gewoon spannend op een leuke manier, veel eitjes, embryoscoop dus ik denk: kom maar op met die punctie. haha @sterre, beterschap! Hoe is het verder? ow, ik lees nu net op internet dat Eeva iets anders is dan de embryoscoop. Nou ja, het klonk in ieder geval goed. Vanavond maar eens kijken wat wat nu is....
Ik snap t yvi! hahaha wie weet groeien die dan ook nog snel ff mee!! Goede instelling laat de punctie maar komen! Heel veel succes!!!
Bedankt! Die 7 kleintjes gaan ze ook wel aanprikken heb ik begrepen maar het zou mooi zijn als we een aantal van mooie kwaliteit hebben. Wel snel gegaan vind ik. Van 4 naar 9 in 2 dagen tijd. Oh en Snippie: gefeliciteerd met je zoon!
Ik snap hem ook haha.. Nou heel gek dan idd alleen 1 kant.. maar ja als t goed is prima toch! Interessant een onderzoek..
In afwachting om te starten: didder -- zeer wss oktober starten. tess -- 9oktober planning wolffje -- zeer wss december starten Denise -- start december Gezegend -- volgende menstruatie beginnen met progynova. Dqn cryo tp Denise -- beginnen met decapeptyl op 18 december, laatste poging ICSI Onderdrukkende fase (lange protocol): Ivy1979 -- 14 oktober start decapeptyl Stimulerende fase: Sterre --donderdag 17 oktober 2e echo voor cryo terugplaatsing Ivy 1979 -- 28 oktober, 2e FM 6 november Punctie/terugplaatsing/wachtbankje/NOD: Snippie23-- donderdag 24 oktober testen Ivy1979 -- 8 of 9 november punctie Zwanger: jolin kahlan -- 26/05/2014 -- 2e echo 29-okt, intake VK 4-nov espoir -- 28/05/2014 -- 2de echo 28/10/2013, eerste afspraak verloskundige 30/10/2013 elise -- 03/06/2014-- echo 22 oktober Van het wachtbankje afgevallen: Zo het lijstje ook even naar boven gehaald.