Mannetje heeft nog bloedgeprikt om te zien of we geen rare ziektes hebben en geen cryo's mogen hebben. Ikzelf moet nog op de derde dag van de cyclus bloedprikken en aan de hand daarvan wordt mijn medicijnschema bepaald. Ik mag dus pas in oktober beginnen. Pff dat klinkt lang zeg . We hebben ook nog een overeenkomst mee om te beslissen wat we met eventuele overblijvende embryo's doen. We weten dat eigenlijk nog niet. Wat hebben jullie gedaan als ik vragen mag? is dit voor invriezen of voor scholing en onderzoek? wij hebben gezegt dat ze overgebleven zaadcellen waar ze voor ons niks mee kunnen wel gebruikt mogen worden om andere mensen op te leiden en nieuwe onderzoeken op uit te proberen daarna word het als nog weg gegooit, mijn man was hier eerst op tegen maar toen ik zei : "ze leiden dan iemand op die andere mensen net zo als ons weer kunnen helpen" toen wou hij het wel heel erg graag,
Tess, zenuwachtig omdat je mijn zenuwen over neemt of zenuwachtig omdat ik daar ook zit, nee toch he Ik ben heel benieuwd Tess wat de eerste echo bij jou laat zien! Ivy, joh, voor je het weet is het oktober!
Ik had drie opties, embryo doneren aan een ander koppel met het risico dat er over een tijdje iemand voor je neus staat, onderzoek of vernietigen. Ach ja, het is al over twee cyclussen, op drie jaar kan dat er ook nog wel bij.
Ivy balen dat je nog moet wachten tot oktober. Maar als het zo ver is gaat het snel. Kahlan gelukkig kunnen jullie er soms nog om lachen. Wij moeten twee contracten tekenen heb die andere nog niet gelezen.
Oja tweede is voor onderzoek etc . Dat weten we nog niet hoor. Na de vakantie maar eens over na denken. Ander koppel doen wij niet! En die andere contract voor invriezen.
wij gaan wel meedoen aan onderzoek maar we gaan niet doneren aan een ander koppel. Wij hoeven de contracten pas in te leveren als we voor de punctie gaan.
Klopt Kahlan. Wij denk ik ook onderzoeken. En niet aan koppels vind het een naar idee. Mijn zoontje lijkt namelijk als twee druppels water op me man! Alleen dan met kleurtje hihi!! ( ik negerwiede en me man is blank). En qua karakter erg op mij. Dus zou het zo raar vinden als er iemand waarvan ik het niet zou weten netzo er uit zou zien als mijn zoon haha
Dat vind ik ook. Het is echter wel heel heftig. Wij weten allemaal hoe het voelt als het niet vanzelf gaat en vanuit dat oogpunt voel ik me heel erg schuldig dat ik niet wil doneren. Maar aan de andere kant zou ik het niet kunnen verdragen om ineens oog in oog te staan met mijn kind dat ik niet op heb zien groeien... Heel dubbel allemaal, want zonder donoren komt zo'n stel nooit aan kinderen.
Ivy , klinkt idd als een goed 1e gesprek , alleen balen van dat wachten... Gelukkig schiet het al best op alleen voor jezelf duurt het een eeuwigheid.. Kahlan, haha gelukkig kunnen jullie der nog om lachen , mijn vriend kijkt altijd zo serieus en zo vol medeleven dat ik soms ineens lachen moet , zo lief bedoeld maar dan lachen we samen hoor.. T hoeft niet altijd drama te zijn denk ik dan.. Sterre, Uhh zenuwachtig voor jou haha.. Ik herken je vast niet , wat zal ik zeggen Uhh hallo Sterre? Haha.. Ik leef hier al met iedereen mee laat staan samen in wachtkamer haha.. Wij weten ook totaal niet wat we met overgebleven embryo's zouden willen doen , liefste niet doneren , klinkt hard maar die wetenschap dat er iets van ons samen rond zou lopen, liever voor onderzoek. Maar wanneer moet je dat inleveren , heb wel een geel boekje met papieren daar in.. Ga dat eens ff na vragen , en ze worden neem ik aan bewaard mocht je iets in vriezer hebben totdat je er zelf echt afstand van doet? Hoe ging de pregnyl Sterre?? Ik was alweer in paniek , m'n ampullen breker is stuk , zit denk ik nog glas in dus met de hand gedaan ,en dat ging ineens goed.. Moet vriendlief maar ff naar kijken was zo n fijn ding.. Film was super mooi , ma en ik vonden t beide goede film , The Mortal Instruments.. Nu lekker op bedje met de poes , ze is 9 mnd nu en wil altijd op matje naast bed slapen..
Tess, een voordeel, ik krijg lely en Carolina voor mijn punctie, mijn favoriet! Kan niet slapen, nu al zenuwachtig... Whaha je herkent me vast wel.. degene die het meest gespannen in die wachtkamer zit haha... Heb jij het roze formulier nog niet in moeten leveren Tess, daar staat het op van die embryo's... Fijn dat de film leuk was, utopolis neem ik aan Nou ga nog ff proberen te slapen, zo weer werken, staat mijn hoofd helemaal niet na...
Succes straks Sterre! Ik heb nu toch wel een beetje een drukken gevoel in mn onderbuik, maar dat lijkt me te laag om de eierstokken te voelen?
Espoir, morgen pas hoor, maar nu al zenuwachtig haha.. Bij mij zit het drukkende gevoel ook laag hoor! Ben benieuwd naar je echo morgen!
wij doen ook niet doneren voor andere koppels, we willen niet dat een ander een kindje krijgt van mijn man, wij doen wel voor onderzoeken hebben andere koppels weer hun voordeel mee. ik weet niet meer wie het vroeg maar der was volgends mij iemand die vroeg hoelang je de spuit voor gebruik uit de koelkast haald, ikke een half uur maar de verpleegkundige zegt als je hem even goed warm in je hand houd is ook goed, ik heb liever die spuit niet zo lang in mn handen haha tis der in en der uit. is hier ook iemand die behandeling krijgt in zhuis in zwolle?
Ik Flevoziekenhuis samen met het VU amsterdam.. Sterre haha ja dat geloof ik dat je gespannen bent.. Fijn dat je hun hebt.. Ik heb Lely vaak ook gehad met gesprekken maar nooit tijdens echo s.. Hoop dat ie dan net zo aardig is haha.. Ben echt benjeiwd
Wordt voor veel van ons een spannend dagje morgen... Ik heb vandaag weer redelijk veel buikpijn, dus ik hoop maar dat dat een goed teken is en alles nu eindelijk een beetje gaat groeien!
Kahlan, ik hoop het ook meid, maar ik het er zelf super veel vertrouwen in dat je morgen een betere echo te zien krijgt! OH bij mij begonnen ze bij iedere echo te zanikken dat ik dat roze formulier weer was vergeten, heb hem gisteren eindelijk ingeleverd. Bij ons ziekenhuis mag je niet eens je emmy voor een ander paar, die optie hebben zij al handmatig doorgestreept. Ik heb dus gekozen voor wettelijk toegestaan onderzoek. Zeker spannend dagje voor de zo ongeveer de helft van ons topicje, ik hoop onwijs voor Kahlan dat ze morgen een datum krijgt en dat Espoir en Tess ook een mooie eerste echo hebben. Ben ook heel benieuwd hoe jij nu op de 75 eenheden reageert Tess. Niet wanhopen als het nog niet zo veel is he, mij eerste echo waren ze zo klein dat ze niet eens te meten waren, ze schreef toen maar in mijn dossier, "activiteit" en toen ik vroeg hoe groot, zei ze krappe 3 mm. 4 dagen later had ik al 1 ei van 17 mm zitten, dus langzaam starten zegt echt niets. En ze kunnen je altijd nog ophogen! En voor mijzelf ook spannend. Mijn baas heeft me net naar huis gestuurd, zo lief! jij gaat nu naar huis en lekker even relaxen voor morgen en wij melden je wel ziek! Dus echt heel lief, ook mijn collega'tjes die ervan weten leven super mee, heel fijn. Dus ik ga zo denk ik maar even lekker een film in bed kijken ofzo. Vannacht super slecht geslapen, en vanacht beloofd ook niet veel beter te worden voor deze schijterd..
in afwachting om te starten: snippie23 i.v.m eigen vakantie maandje later beginnen start 15/9 dan cd 1. Ivy 1979 intake 28 aug/oktober starten onderdrukkende fase (lange protocol): wolffje -- decapeptyl 26 aug -- (echo op 5/9) stimulerende fase: Kahlan -- Puregon 17-8 -- (28-8 3e echo) Tess -- menopur 23-08 --(30-8 1e echo) Espoir -- Gonal F 23-8 -- (30-8 1e echo) Elise -- gonal-F 28-8 -- (06-09 1e echo) punctie/terugplaatsing/wachtbankje/nod: Sterre -- Vrijdag 30 augustus punctie zwanger: van het wachtbankje afgevallen: