ICSI aug/sept

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Kahlan. Idd , kreeg een prive melding van het beheer dat we verhuisd waren.. Haha , succes met terug lezen , hoe is t verder?

2. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Tess, jouw vent ook veel van huis dus.. De mijne ook. Gelukkig kan hij wel veel zelf plannen en is zijn werk ook op de hoogte van onze situatie, hij kan weg wanneer hij wil/moet. Deze week overnacht hij 2 nachten in het westen, daarna is het even afhankelijk van de echo's ed. Hij kan gelukkig ook thuiswerken, dat scheelt ook.

Hoe gaat dat trouwens bij jullie op werk, zijn ze op de hoogte?
    Krijgen jullie vrij voor de punctie en terugplaatsing? Moeten jullie je daarvoor ziekmelden of vrijnemen? Of is het anders geregeld?

Ik hoop daar namelijk deze week wat meer duidelijkheid over te krijgen.

3. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

grrrr...had heel verhaal getypt, weg :( nou ja, dan nu maar even kort berichtje..

Espoir, ik zag er heel erg tegen op, mijn werk. Maar heb toch besloten het te vertellen. Mijn baas heeft in het verleden heel bot gedaan en vaak als ik een middagje vrij vroeg, zei hij gewoon nee. Daarom toch besloten te melden, want als ik nu vrij wil voor een punctie, kan ik geen nee gebruiken. Blijkt dat hij zelf in de medische molen heeft gezeten, wilde er verder niet over praten, zat hem best hoog geloof ik, maar volop begrip! ik moest hiervoor gaan en met de punctie gewoon lekker mij ziek melden. Wat een opluchting was dat moet ik zeggen! mijn eerste echo is vrijdag om 08.10. Ik werk op 1 minuut fietsen van het flevoziekenhuis, dus ik ben dan 08.30 op kantoor. Normaal begin ik om 8 uur, dus half uurtje later is geen probleem. En zoals gezegd, met de punctie meld ik mij, in overleg met werkgever, ziek.

4. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Ik vond het ook heel moeilijk on te vertellen, omdat ik gedetacheerd zit en ze ieder moment van me af kunnen. Gelukkig reageerden ze heel begripvol. . Nu is het dus alleen even afwachten wat er in oktober gebeurd, wanneer mijn contract afloopt..

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Espoir , eerder was hij veel weg ,nu valt het mee , hij werkt voor zich zelf en heeft vorige jaar een jaar gefreelanct voor bedrijf die decoren opbouwde voor voice en vrienden van Amstel enzo , daarna even niks en toen belde z'n oom dat hij klus had voor 1,5 jaar waar hij nu zit , maar z'n eigen klanten kunnen gewoon bellen zoals komende klus Zandvoort. Eerder was hij wel veel weg in Zwitseland , Londen , Parijs maar nu dus alleen binnenkort even 2 weken.

Zelf werk ik niet , dit omdat ik hier sinds januari officieel woon en we er gelijk voor gingen , ivm vorige werk woonde ik hier later omdat contract af liep , en zodoende wel ww krijg. Maar nu solliciteren en vertellen van onze wens/traject word ik afgewezen , al aantal keer geprobeerd en moet toch eerlijk zijn. Dit staat voorop nu. Gelukkig kunnen wij het zo makkelijk redden.

Sterre , sorry ik verwar je weer met Elise maar omdat jij binnenkort ook weg ging..

6. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ach tess kan gebeuren joh van je pil! Niks erg toch?
    Vervelend die krampen.
    Wat vervelend zeg dat ja vriend zoveel weg is. Wel fijn dat hij dan gewoon even weg kan in die week.

Espoir wat een klote hommels zeg dat ze aan je koelkast hebben gezeten en ook nog eens opmerkingen hebben gemaakt! snap dat je pist was.

Ik krijg voor zowel voor punctie als terugplaatsing bijzonder verlof.
    Kost me dus geen dagen.Maar dat was ruim 3jaar terug!

Ik wil het na mijn vakantie aan de Manager gaan vertellen. Toch weer spannend.

Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb!
    Veel terug te lezen na een weekendje weg met mijn mannen.

Hier in afwachting van ongi! Mag van mij wel komen. Last van allerei symthomen blegg. en nee kan niet zw zijn haha

7. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

snippie, hopelijk komt je ongi snel!!

Tess, geeft niet hoor :) Ik moet inderdaad nog even (5 weken) geduld hebben, dan lekker een midweek weg!

pfff..hebben jullie dat ook, het ene moment super vol vertrouwen dat het gaat lukken. Het andere moment zie ik het weer niet meer zitten, dan lees ik hier op fora verhalen van dat bijvoorbeeld dosis niet aan slaat en er dan geen eitjes groeien. Bij mij waren er met mijn IUI's ook (in mijn natuurlijk cyclus) op de eerste dagen ook nooit heel veel eitjes (voordat je zeg maar 1 follikel hebt die dominant wordt). Dokter maakte toen al opmerking " niet zo veel follikels, maar normaal voor de leeftijd" Nu ga ik alweer stressen, ben te oud, straks produceert die menopur niets, heb ik straks een punctie met 1 of 2 follikels. Gelukkig is mijn man lekker nuchter, maar af en toe zie ik het even allemaal niet meer zitten. Probeer maar te denken dat ik behalve mijn leeftijd, geen reden tot paniek heb, alles werkt in principe..maar toch..

8. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Sterre ik ken dat gevoel en dat terwijl ik al een zoontje door ICSI heb maar dan nog vind ik het erg spannend en word ik heen en weer geslingert tussen die gedachtes. Van zou het wel lukken etc!

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Die gedachtes zijn hier ook vaak , dan denk ik eerst van , ik ben 27 mankeer helemaal niks , baarmoederslijmvlies was altijd super dik , maar toch zoveel verhalen van dames wie t niet lukt en net zo gezond zijn , dan denk ik wat als bij ons het naar 3 x niet lukt en weinig tot geen eitjes of de poging weer niet slaagt met Menopur ivm vorige keer en m'n waardes , lastig allemaal die onzekerheid , opzich sta ik er nuchter in van we zien wel maar dat veranderd ook wel na 1 behandeling denk ik.

10. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    #130 Espoir, 18 aug 2013
    Laatst bewerkt: 18 aug 2013
    Inderdaad een bekend gevoel. Het ene moment ben ik heel positief en ga ik er vanuit dat het bij de eerste poging lukt en het volgende moment realiseer ik me dat het ook gewoon helemaal niet kan lukken. En die momenten zijn heel zwaar.

11. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    espoir , ik had laatst ook een verjaardag bij mij en heb ook die spuiten in de koelkast liggen (nu weten fam. het wel hoor) maar met die kinderen die heen en weer rennen en kijken of er wat lekkers in ligt vond ik het ook niet echt fijn

tess dat lijkt me nu niks he als je man dan snacht niet thuis is hihi tis voor sommige heel normaal maar wel fijn dat ze met de punctie rekening er mee houden dat hij weg moet

sterre dag heb ik ook het ene moment voelt het als of ik er voor de volle 100% midden in zit en er voor ga andere moment vind ik het ook wel weer super eng

op mn werk vingen ze het heel goed op, heb aangegeven dat ik zelf (thuiszorg) met mijn clienten zal bespreken hoe of wat en als er iets verzet moet worden kwa uren ik dit zelf regel, voor de punctie en terugplaatsing zijn mijn eigen uren, maar als ik er niet fit van word ga ik gewoon de ziektewet in

12. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Zo, eerst maar even de tijd genomen om een eetje bij te lezen.

@Espoir: wel vervelend dat ze zomaar je koelkast induiken. Dat is toch niet helemaal de bedoeling :x

Ik heb het trouwens op mijn werk ook wel verteld aan mijn manager en directe collega's (omdat zij dingen van mij moeten overnemen). Mijn manager is akkoord het met ziekmelden op de punctiedag en tp, dus ik moet heel eerlijk zeggen dat me dat wel veel rust geeft.

@snippie: wachten op je ongi...die ken ik. Dat is toch wel zo vervelend. Ik heb ook de afgelopen maanden toch een stemmetje in mijn achterhoofd gehad die zegt "misschien ben je wel zwanger", terwijl ik heel goed weet dat die kans nihil is. Toch kan je jezelf weer helemaal gek maken. Ik hoop voor je dat het snel komt!

@Tess: wel fijn dat het voor jullie nu even niet per se nodig is om beide te werken. Kan me voorstellen dat het nu ook wel fijn is om je even alleen hierop te richten.

@wolffje: wat fijn dat je op je werk ook medewerking krijgt en dat je zelf je uren kunt plannen! En groot gelijk hoor, als het echt niet gaat gewoon ziekmelden.

Hier is alles ok. Ik ben nu twee dagen bezig met de Puregon prikken. Prikken gaat nog steeds zonder problemen gelukkig, afgezien van de af en toe opstandige Decapaptyl naald... De prikpen van de Puregon is echt geweldig: superdun en kort naaldje, werkt heel fijn!

Weten jullie trouwens hoe snel het mogelijk is om bijwerkingen te krijgen? Ik heb sinds gisteren last van opvliegers lijkt het wel, voelt echt alsof ik vol in de zon sta met al mijn winterkleren aan :$. Klinkt dit bekend/logisch?

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Goedemorgen dames.

Wolffje, fijn dat ze het zo goed opvingen op je werk.
    Dat hij er s'nachts dan niet is vind ik wel gek , kan wel makkelijk slapen hoor maar ben dan bang alleen hahaha..

Kahlan, dat kan heel goed hoor dat je dat al snel merkt , had ik de vorige keer ook echt een opvlieger.
    Gelukkig gaat het prikken goed , en dat zeg je goed opstandige naald decapeptyl , pff , soms doet t echt ff pijn bij mij, anders als vorige keer , maar gewoon door zetten!
    Ja zeker fijn het zo kan ivm werk , had liever wat gedaan hoor heb altijd gewerkt maar ja t is t een of ander nu , we willen ook zeker niet wachten met als gevolg dat het zaad misschien straks veel slechter word. Hij is 38 dus arts zei al kan zeker hoe ouder hoe slechter worden.

Net ziekenhuis gebeld en moest m'n schema gewoon aanhouden en strart dan 23ste vrijdag met de menopur,75 ga ik dan prikken ipv de vorige keer 150 , ik zei al straks groeit het niet genoeg enzo , nou t zou heus geen 2 weken uit lopen daar door zegt ze, ik vertrouw ze maar , aangezien ik dan op vakantie ben 19de sept.
    Echo afspraak staat nu op 30-8 om half 9 week na t stimuleren dus. Spanned!

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Wolfje welkom ! Fijn dat je werk goed mee werkt.

Kahlan dat is afhankelijk van iemand persoonlijk. De ene heeft helemaal geen last van bij werkingen (zoals ik bij mijn 2 icsi's)
    De andere vrij snel en de andere na 3 a5dagen.
    Vervelend zeg dat opvliegerige gevoel. Hoor daar meer mensen over.
    Wel fijn dat het prikken goed gaat. Ja de deca naalt is soms vervelend he.

Nou weet zeker dat die komt dus dat scheelt. En weet zeker niet zw te zijn. We gaan het zien.

15. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Hey tess sorry zag je reactie niet.

Wat spannend zeg meis.

waarom gaan ze meteen zo laag zitten eigenlijk? is er bij menopur geen 100? ik zat eerst bij 150 dat was veelte veel en toen hebben ze nu dus 100.

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Snippie , denk omdat ik vorige keer zo heftig reageerde en mn bloed waardes zo hoog waren , dat ik nu voorzichtig ga beginnen en dan misschien niet die hoge waardes creëer , dan als t goed is gelijk bloed prikken en kijken of ik op kan hoge mocht het niet snel groeien na die dagen. Ik moest vorige keer ook rust houden en lukte dat niet weekje ziekenhuis , was wel serieus dus en maar goed geluisterd ook.

tips waren bij mij tijdens het stimuleren veel drinken.

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ja bij mij toen ook inderdaad veel drinken.

Bij mij nooit waardes geprikt ook wel stom als ik dat zo hoor ben natuurlijk niet voor niets stukke lager gezet.

18. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    en daar was mijn ongi! Heerlijk dat het zo voorspel baar is! Hopelijk nog maar 1 keer ongesteld!! Dan heel lang niet!

19. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Yes , mooi zo!! Hoop t ook voor je.

20. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461