Wanneer je de punctie hebt verschilt toch ook weer in het korte en het lange traject? Ik doe het korte traject en in het ziekenhuis vertelden ze mij dat ik ongeveer 14 dagen na start decapeptyl (en dus 12 dagen na start stimulatie) de punctie zal hebben. Dit is uiteraard wel afhankelijk van de echo, maar gemiddeld klopte dit wel zeiden ze tegen mij. In dat geval heb ik eind volgende week waarschijnlijk de punctie en hopelijk ook snel een tp.
Wolffje, toch spannend de 1ste spuit binnenkort of zie je er niet tegen op? Espoir , mooi dat alles er goed uit ziet , doen ze hier niet nu een echo , heb er voor hun zomerstop 1 gehad en was rustig en geen cyste's. Idd Kahlan verschilt wel , alleen vorige keer had ik geen pil en nu wel maar nu prik ik 12 dagen de deca en ongeveer 11 tot 13 menpur dus opzich ook wel kort maar met de pil natuurlijk wel weer lang. Hoe gaat t verder met jullie ? Hier volop buikpijn nog maar gelukkig loopt alles via schema.. Vraagje , gaan jullie wel eens weg terwijl je moet prikken ? Ik ga morgen naar m'n oude woonplaats (1x in 2 weken) en neem koeltas mee en wikkel ik t element in theedoek zodat m'n deca niet bevriest , of nog andere tips? Moet ook voor m'n nagels en dat blijf ik daar doen, bij een vriendin en toch weer dagje uit waar ik iedereen weer zie .
Nee wolfje gemiddeld is Punctie eerder als je korte protecol hebt. Als je lichaam gewoon mee werkt. ESpoir fijn dat alles er goed uit ziet. Tess vervelend dat je zo'n buikpijn hebt! Ja ik ging met prikken wel eens weg. IK nam hem zelfs mee naar het werk als ik een vergadering had! hier giga ongesteld zelfs een super OB houd het maar 2 uur dus maar dubbel bescherming inleg kruisje. vanmorgen lekker geshopt met me zoontje en alleen voor me zelf wat gekocht hihi!ook wel eens leuk
Hoi meiden, Jullie kletsen wat af, gezellig hoor!! Nou ik ben zondag begonnen met spuiten.... yeah! Zo fijn weer bezig te zijn. De 2 daagjes weg waren heerlijk, echt even lekker eruit geweest en bijgekletst. Op mijn werk weet mijn regiodirecteur, mijn kamergenootje en 1 collega/vriendin het. Ik plan mijn eigen agenda en ben veel onderweg, dus collega's merken het niet zo snel. Ik ben gewoon niet op kantoor als ik iets in het ziekenhuis heb. Na de vorige punctie ben ik een week thuis geweest. Ik had op vrijdag punctie, maandag terugplaatsing en ik had woensdag wel rustig op kantoor een paar uur kunnen zitten maar vond het ok wel erg lekker om even niks te hoeven. Ik vind de impact die alles heeft ook wel zwaar en dan is zo een weekje rust ook erg fijn. en ik was die week wel ziek gemeld. (een punctie is een ingreep en mag je je ziek voor melden) Ik woon 45 minuten van het ziekenhuis vandaan en precies de andere kant op dan mijn werk De punctie was bij mij de vorige keer, 3,5 week na de eerste decapeptyl, Ik ga daar nu ook een beetje vanuit. @sterre, ik denk dat ik nog 2 jaar ouder ben dan jij en heb ook het lange protocol. Ik heb nog niet eerder gehoord dat dat bij 'oudere vrouwen' anders zou zijn..... Maar jij moet wel heell lang deca spuiten. Ik spuit 10 dagen deca en dan komt de gonal-f erbij, dan na weer 10 dagen de eerste folikelmeeting. @espoir, fijn dat het er goed uitzag! Op naar de volgende fase. Leuk weer! @Tess, wat balen van de buikpijn. Heb je een idee waar dat van komt? IP legt deca alleen de boel plat en is buikpijn daardoor toch niet heel gebruikelijk? Ik ga altijd op stap. Neem gewoon de deca/gonal mee in een koeltasje met idd een koelelement. Gaat prima. Ik blijf er echt niet voor thuis, hahaha.... 3 weken niks 's avonds doen is niet aan mij besteedt hoor @Kahlan, komt lekker dichtbij nu voor je! Spannend hoor.... @Wolffje, komt voor jou nu ook snel dat je mag beginnen. Leuk hoor! Volgens mij ben ik weer een beetje bij.... nu maar proberen wat meer bij te houden (ik lees wel mee op de foon, maar dat vind ik zo lastig typen omdat het toch vaak weer een heel verhaal wordt, hahaha) Fijne dag nog!
Elise , fijn dat je heerlijke dagen hebt gehad!! Doet een mens goed hè . Erg fijn ook dat je je eigen tijd en agenda inpland , lijkt me makkelijk idd. In ons ziekenhuis is het idd lang hoor wat je prikt met deca maar misschien omdat wij rond dag 23 moeten beginnen met deca , en dan nog ongesteld worden , vorige keer had ik lucrin en dat was ook 30 dagen, ga toch eens vragen waarom nu deca.. Buikpijn is meer laag maar door de menstruatie , normaal gesproken niet zo last van, t is wel te houden en vandaag kwam allemaal helemaal goed los , das ook wel fijn dat t goed weg is straks. Morgen weer heerlijk dagje weg en m'n nagels laten doen , op bezoek bij een vriendin en naar mams , donderdag met vriendlief ff naar Amsterdam ff z'n gereedschap ophalen (omdat ie volgende week 2 weken in zandvoort zit voor klus) en kijken hoe ze t grachtenpand verbouwd hebben. Vrijdag naar een oude schoolv vriendin die hier in de buurt woont , erg leuk , 6 jaar niet gezien en nu wel regelmatig, blij dat ik iemand in de buurt heb , en zaterdag verjaardag m'n ma en broertje , druk druk dus , wel fijn dan schiet het op !
Oh Elise , doe je ook iets om het koelelement heen? Zodat het niet bevriest? Vorige keer nam ik ook alles mee maar dat hoefde niet koel vandaar , haha.. Ook niet aan mij besteed veel thuis zitten alleen nu wel omdat ik op 1,5 rijden en treinen vanaf oude woonplaats zit.. Maar dit voelt goed samen dus dan maakt het minder erg :d
Ik doe er niks omheen, ik laat de deca in het doosje zitten... bevriest niet zo snel aan zo een element hoor Veel plezier de komende dagen, klikt gezellig druk!! Ik kom net van de sportschool af, maar merk toch wel dat ik met hormonen aan de gang ben.... ik gewoon mijn programma gedaan, maar wat is jullie ervaring met sporten en spuiten? (Ik zit pas 3 maanden op de sportschool om mijn stress weg te sporten, dus vandaar dat ik er zelf nog geen ervaring mee heb )
Ik merk dat ik met sporten toch wat slapper ben, minder energiek. Heb jij dat ook Elise? Overdag zou ik trouwens ook bijna iedere dag wel een middagdutje kunnen doen sinds ik aan het prikken ben, zelfs zonder sporten.
Ik spuit pas 2 dagen, maar daar zal ik dan alvast rekening mee houden Ik had wat steken laag in mijn buik. Maar ik ben benieuwd naar waar ik rekening mee moet houden.
Ik was de vorige keer de uitzondering op de regel.... ik krijg juist meer energie als ik aan de hormonen zit.... Ik ben al moeier door mijn ziekte van Crohn, dus ik heb genoten van die extra energie toen (met als gevolg dat ik een maand later doodmoe instortte )
Oh ja idd Elise dat zit in het doosje hahaha.. Nou als ik jullie was zou ik stoppen met sporten tijdens het stimuleren , ik was die week ook zo druk en tijdens bezoekje Ikea kreeg ik vreselijk last van m'n buik, die dag later was de laatste echo en bloedonderzoek , die waardes kunnen echt in de hoogte schieten wanneer je zo druk bent , aangezien je eierstokken echt vergroot zijn en je veel vocht nodig hebt zou ik rustig aan doen , dat is mijn advies , ik doe namelijk die week niks , gewoon je werk of huishouden oké maar geen extra inspanning , zelf sport ik sinds 2 maanden en deed ik de better belly training met band om m'n buik en infrarood maar dat ligt ook stil , heb een abbo waar ik alles mag doen daar dus mocht ik zwanger raken ga ik lekker zwemmen , nu gaat m'n poging even voor alles. Ik word dus niet moe van die hormonen , slaap alleen slechter , vaker wakker.. Slaap eigenlijk altijd goed behalve nu. Overdag ook totaal geen slaap.
Elise wat fijn dat je heerlijke dagen hebt gehad. Ik kreeg de vorige keer ook energie hihi! Ik heb ME en ben ook altijd heel moe maar tijdens het spuiten niet! Tess vervelend van slechter slapen. Sporten doe ik wel weer als ik bevallen ben hihi
dan wacht ik nog even af, heb geen idee of ik de lange of de korte versie heb. we zien het vanzelf wel, zie dat je ze mee neemt en dan in koeling enzo maar moet je de spuit niet smorgen nemen dan? ik moet hem tussen 6.00 en 12.00 uur smorgens spuiten?
elise, Mijn ervaring met sporten is eigenlijk dat ik gewoon doorga. Ik kan echt niet niet sporten. Ik sport nogal veel, loop zo'n 3 a 4 x in de week rondje van 10 km hard en rijd zo'n 5x per week paard. Ik heb het wel iets lager pitje nu. Vorige week was ik echt dood en doodmoe van de deca, toen heb ik maar 2x gelopen. Maar nu sinds de menopur erbij is, voel ik mij weer helemaal toppie en sport ik weer volop! Ik ga wel vrijdag bij de echo even vragen of het kwaad kan...krijg toch beetje de zenuwen van Tess haar gebeuren vorige poging.. zo, en nu zal ik eerste eens even goed bijlezen, kom net binnen, had les en te lang op stal blijven hangen, dus kon toen ik thuis was in allerhaast die menopur klaar maken. Drukte ik hem ook nog iets te hard omhoog voor de eerste druppel op die naald te krijgen, dus er kwam iets meer dan een druppel uit. Zou dat erg zijn? Nou ik ga even goed bijlezen (jullie kleppen wat af ) en daarna lekker onder de douche en bedje in.
Wolfje, bij het flevo mag je zelf kiezen hoe laat je spuit. Dus ik doe de menopur om 21.30 en de deca om 22.00 uur.. als je maar elke dag zelfde tijd doet.
Ik moet s' avonds spuiten. Staat ook in mijn PowerPoint die ziekenhuis ons heeft gemailt zodat we het ook makkelijker andere mensen kunnen uitleggen en terug kijken wat ze ons de info dag verteld hebben. Mijn man vroeg of ze het kon mailen en ja hoor dat kon.
sterre ik heb begrepen dat als je echt bezig bent met de behandeling vooral richting de punctie dat je dan niet te veel mag sporten is dit bij jullie niet? oke ik moet de onderdrukkende spuit elke ochten tussen 6 en 12 nemen en de opwekkende ook, alleen als ik moet komen voor echo mag ik die niet spuiten voor die tijd moet ik eerst de echo afwachten , wij zijn in zwolle in de sophia ziekenhuis
Wij mogen idd zelf weten wanneer we het spuiten als het maar elke dag zelfde tijd is , ze zei al als is het 3 uur s nachts , als je het dan ook maar dan doet hahah.. Sterre, hun zeiden dat ik wel sporten mocht hoor , maar gezien mijn vervelende ervaring zet ik het niet op het spel.. Duurde me veel te lang vanaf febr/maart wachten op deze nieuwe poging . Ik sport bij van rheenen sport ken je dat? (Daar woon ik dus vlak bij) Ik prik zelf elke dag 5 uur aangezien ik dat t makkelijkste vind net voor t avond eten , dan haal ik het half 5 uit koeling.. Welterusten dames!