Ohh jij telt de afgelopen dagen niet mee dan..??? Bij ons is de uitgangsecho op dag 3 (dag 1 & 2 spuit je alleen decapeptyl). Als de uitgangsecho goed is ga je menopur bij spuiten. Dan kom je op dag 9 terug voor de 1e follikelmeting. Je hebt dan eigenlijk pas 6 dagen gestimuleerd want wij moeten in de avond spuiten. Weten ze het op je werk? Hier zijn ze er heel makkelijk in. Mag alle tijd er voor nemen die nodig is. Heb dan ook gelukkig een hele flexibele baan.
Wauw ik wist niet dat ze daar zoveel verder zijn dat ze dat ook kunnen zien. Mocht deze poging niet lukken dan moet ik me heel goed gaan inlezen, wellicht dat we dan toch naar Gent of Düsseldorf gaan.
Oh zo! Ik spuit al 12 dagen decapeptyl, lang protocol En spuit in de ochtend dus volgende week heb ik dan 8x menopur gezet en dan echo. Tenminste, ik twijfel nu of ik ook moet prikken voor de echo of daar mee moet wachten.. Ja ze weten het wel hoor maar werk in de zorg dus dan is onder werktijd weggaan altijd extra werk voor collega’s.
Jazeker! Als je problemen hebt met de bevruchtingen moet je niet in Nederland blijven, zij kunnen/mogen helaas niet maar dan dat ze nu doen. Zowel Gent, als Brussel als Düsseldorf kan je hier wel verder mee helpen. Maar.... hè we gaan er vanuit dat we dat helemaal niet nodig hebben joh
Ohhhh ja dan is het heel anders en andere dagen. Euhhh ja dat weet ik eigenlijk niet. Wij spoten altijd in de avond en de echo was er altijd voor. Als je in de zorg werkt is dat wel anders ja. Ik werk op kantoor en kan/mag ook thuiswerken.
Hoe gaat het met iedereen? Ik heb al testdrang en het is pas 9dpo en wd 5 na terugplaatsing pff.. Ik weet dat het nog te vroeg is dus wacht nog maar braaf. Hoe vroeg hebben jullie voor het eerst positief getest?
Hoi Meiden, Ik sluit me graag bij jullie aan.. Wij zijn na 4x mislukte IUI's door verwezen voor ICSI ivm wat gebleken is slecht zaad onder 1 miljoen en 1x maar 1.9 miljoen... Na de 4e IUI hadden we het stop gezet en kon pas na paar weken terecht in het zh waar ze deze traject doen. Ik vond het wel fijn om even rust te houden maar wil nou wel weer starten! We zijn nu ruim 1 maand verder en heb volgende week maandag de voorlichting avond en de dinsdag afspraak bij de arts om eindelijk een plan te maken. Ben het wachten zo beu!! Volgende week zit ik op CD 22.. ik denk dat ik dan de volgende cyclus mag beginnen? Kan iemand mij wat meer informatie geven over hoe het in zn werking gaat? Lang, kort protocol? En ben zo angstig voor de punctieeee pfff
Fuuut fuuut vrijdag punctie om 11uur! 7 mooie eitjes van 20+mm. Daar gaan we weer.... In de hoop en vrees modus @LunaKyra testdrang ja vorige keren ben ik met deze dag begonnen met testen en idd ik wacht nu ook wat langer @Sara190 : Welkom meid zeker mag je aansluiten. En wat geschiedenis hebben jullie al. Hopelijk brengt icsi jullie een wondertje
@Mauzy82 oh fijn dat ie gepland is. Spannend inderdaad weer allemaal! @LunaKyra oh die wachtweken, afschuwelijk. Ik testte ook altijd wat eerder volgens mij. Maar ook Pregnyl gehad? Want dan kan een positieve test ook beïnvloeden natuurlijk. Bij mijn zoon testte ik op wachtdag 8, 12/13 dpo ongeveer. Was zonder pregnyl oid. @Sara190 Welkom! Ook al een hele tijd bezig dus, vergelijkbaar met onze geschiedenis voor onze zoon. Welk protocol je hebt, hangt af van je ziekenhuis volgens mij. Ik heb lang en dan start je eerst met de pil. Maar anderen hier starten direct met medicatie. Bij mijn ziekenhuis mocht je na de voorlichting bij je eerste menstruatie starten, dat zou voor jou goed uitkomen dus.
Zo da's ook een hele poos hè... Frustrerend als t met iui niet lukt. Hier ook trouwens paar x iui gehad zonder succes.
@Sara190 Welkom en ook al een lange tijd bezig zo. Hopelijk ben je met icsi snel zwanger <3 Ik heb kort en lang protocol gevolgd. Deze poging lang protocol gevolgd. Dan start je 1 week voor je menstruatie en spuit je langer, in totaal ongeveer 3 weken 1 spuit en 2 weken 2 spuiten. Bij kort protocol begin je meestal vanaf cyclusdag 3. Verder krijg je bij de punctie pijnstilling. Ik gaf dormicum dat is een morfine en werd ingespoten per infuus wanneer dat nodig was. Ik vond het daardoor niet pijnlijk. @Mauzy82 Yess!! Wat een goed nieuws, ik ga duimen voor een mooie opbrengst! @Punto Ik heb pregnyl 5000 gehad 2 dagen voor de punctie. Daarover lees ik dat het na 10 dagen uit je lichaam hoort te zijn. Ja die waxhtweken zijn echt verschrikkelijk, ik denk iedere keer ja het is gelukt en dan weer Nee misschien ook niet haha pff om gek van te worden
@Mauzy82 nou meis wordt ook spannend voor jouw nu. Vanavond Ovitrelle zetten dan? Brrr heb je ook meteen zenuwen of valt het mee? @LunaKyra jaaa je zit alweer op dpo 9. Gaat snel zeg. Dan is denk ik de Pregnyl wel uit je lichaam nu, 11 dpo. Wanneer mag je van het ziekenhuis testen/ En wanneer ga je testen.... @Sara190 welkom, leuk dat je mee kletst. Wij hebben nu 4 keer kort protocol gedaan. Je begint op je 1e cd met decapepty spuit om je eigen cyclus stil te leggen. Je krijgt op dag 3 een uitgangsecho en als deze goed is begin je met spuiten van je hormonen. Vanaf deze dag spuit je dus hormonen en de decapeptyl. Vaak kom je op dag 9 terug voor je 1e folikkelmeting. Dit herhaalt zich om de 1, 2 soms 3 dagen om de groei in de gaten te houden. Als de meeste follikels rond de 18mm zitten zal de punctie ingepland worden. 35 uur voor de punctie zet je de Ovitrelle en pregnyl spuit. Hoe de punctie verloopt en welke medicatie je krijgt is echt heel verschillend en afhankelijk van je ziekenhuis. Ik zou hier even navraag over doen bij je informatie avond. Bij onze kliniek moet je een uur voor de punctie 2 paracetamols en een dyclofenac innemen. Je meld je een kwartier voor de punctie bij de assistent. Deze legt een infuus aan. Daarna wordt je naar de behandelkamer gebracht en gaan ze eerst alles schoonmaken van binnen en een echo maken. Als je er klaar voor bent wordt er morfine in gespoten en begint de punctie. Ik voel geen pijn, enkel wat druk als de naald door de baarmoeder wand gaat (let op, dit ligt echt aan de medicatie wat je krijgt wat je voelt). Meestal spuiten ze bij mij iets pijn omdat het iets gevoeliger wordt zodra ze aan de andere kant moet gaan prikken. Ik moet altijd achteraf aangeven hoeveel pijn ik heb gevoeld van een schaal 1 op 10 en kies altijd 2. Daarna krijg je een mooie bevallingsslip aan en wordt je op je bed gelegd. Man mag zijn ding gaan doen en na ongeveer 1,5 uur mogen we naar de gynaecoloog voor de uitslag van de gevonden eicellen en zaaduitslag en daarna mogen we naar huis. Thuis lekker rustig aan en een dagje op de bank. Je zult dan een menstruatie achtige buikpijn hebben. Dit neemt met de dagen langzaam af. Ik wens je alvast heel veel succes met je behandeling. En als je het leuk vind kan je je naam en behandeling op onze lijst zetten die hieronder gedeeld staat.
IVF/ICSI 2019 najaar ♥️ Kramertje - 40 jaar - 1e kindje - ICSI-4 ♥️ Mauzy82 - 37 jaar - 1e kindje - ICSI-2 ♥️ LunaKyra - 31 jaar - 1e kindje - ICSI-3 ♥️ Punto - 32 jaar - 2e kindje - ICSI-1 ♥️Afspraken/echo's 6 sept: Punctie Mauzy82 10 sept: 1e FM echo Punto ♥️Testdagen LunaKyra: 11 september Kramertje: 16 september ♥️ ZWANGER/UITGEREKEND
@LunaKyra ik zou denk ik op z’n vroegst 11 dpo testen. Ik ben trouwens sowieso van het vroeg testen, ik zie liever een negatieve test dan dat ik overvallen word door m’n menstruatie. Zo kan ik de evt teleurstelling plannen op een moment dat ik er ook even tijd voor heb. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. @Sara190 @Kramertje legt het al heel mooi uit. Zo verlopen de puncties ook in mijn ziekenhuis. Ik kan me de punctie niet meer zo goed herinneren, voor mij was dat eind 2016 voor het laatst. Maar de pijnmedicatie was goed genoeg om de pijn goed te stillen. Ik heb daarvoor nog een traject ICSI in eigen cyclus gedaan en die puncties gebeurden zonder pijnstilling, alleen PCM vooraf. Ook die vond ik goed te doen maar dat was dan ook maar 1 follikel aanprikken. Dit traject zal jij niet volgen denk ik. En nu lijkt het allemaal nog abracadabra maar na de voorlichting wordt het allemaal vast duidelijker.
Zo pregnyl gezet gisteravond Dat was dan even de laatste spuit Wat een genot zeg pfff M'n buik ziet eruit als een slagveld aan gaatjes vandaag even bijkomen. M'n buik zelf voelt aan als n opgeblazen op spanning staande ballon nu echt helemaal klaar mee en wil heel graag dat het morgen 11u is
Ja vandaag alweer op 10 dpo, kon het niet meer opbrengen om te wachten en de test is negatief pff.. ben nu ook bang dat ik niet zwanger ben Wat doe ik mezelf toch weer aan Ik mag 11 september officieel testen.